Natură

Află cele mai importante știri despre natură. Fii la zi cu informații despre mediul înconjurător, încălzirea globală, poluare sau climă.
Aurora boreală pe cer, cu nuanțe de alb, pe fundal întunecat. Recent, o „meduză spațială” a fost surprinsă pe cer
Natură 20 mai 2022

O „meduză spațială” a fost surprinsă pe cer. Ce au înregistrat camerele, de fapt

O „meduză spațială” a fost surprinsă pe cer, spre surprinderea localnicilor, care nu și-au dat seama inițial cu ce au de-a face.
Imagine cu planetă Pământ, cu soarele în partea de sus, ce nu arată rotația Pământului
Natură 20 mai 2022

Ce s-ar întâmpla dacă rotația Pământului s-ar opri. Planeta s-ar transforma complet

Experții au dezvăluit ce s-ar întâmpla dacă rotația Pământului s-ar opri și cum ar putea afecta un astfel de fenomen planeta.
Imagine cu un țânțar pe pielea unui om, cu fundal verde în spate. Experții au explicat de ce țânțarii ciupesc mai mult unele persoane
Natură 19 mai 2022

De ce ciupesc țântarii unii oameni mai mult decât alții. Răspunsul experților

Te-ai întrebat de ce ciupesc țântarii unii oameni mai mult decât alții? Se pare că mai mulți factori influențează comportamentul acestor insecte.
De ce ciupesc țântarii unii oameni mai mult decât alții. Răspunsul experților
Cometă strălucitoare, surprinsă în 2020, cu o coasă albă cu albastru, pe cerul de noapte. Un meteorit de 10 ori mai luminos decât Luna a fost observat recent
Natură 19 mai 2022

Un meteorit de 10 ori mai luminos decât Luna a detunat pe cer. Unde a fost observat

Un meteorit de 10 ori mai luminos decât Luna a strălucit pe cer și a creat un zgomot considerabil deasupra statelor Mississippi, Arkansas și Louisiana, SUA.
Persoană în întuneric, care se uită la cerul înstelat. Experții au estimat câte stele există în univers
Natură 18 mai 2022

Câte stele există în univers. Numărul inedit estimat de experți

Te-ai întrebat vreodată câte stele există în univers? Experții au estimat un număr incredibil, și pentru Calea Lactee, galaxia în care se află Pământul.
Câte stele există în univers. Numărul inedit estimat de experți
Bucăți de beton pe fundul oceanului. Recent, experții au descoperit drumul de cărămizi galbene pe fundul Oceanului Pacific
Natură 16 mai 2022

Experții au descoperit „drumul de cărămizi galbene” pe fundul Oceanului Pacific. Cum ar fi apărut la o adâncime de peste 3.000 de metri

Experții au descoperit „drumul de cărămizi galbene” pe fundul Oceanului Pacific, la o adâncime de peste 3.000 de metri. Descoperirea a uimit specialiștii, ce au numit-o „drumul de cărămizi galbene”.
Imagine digitală cu planeta Marte, pe fundal negru. Potrivit experților, apa de pe Marte ar fi dispărut mai recent decât se credea
Natură 15 mai 2022

Apa de pe Marte ar fi dispărut mai recent decât s-a crezut. Acum cât timp încă se mai găsea pe Planeta Roșie

Potrivit unor noi dovezi, apa de pe Marte ar fi dispărut mai recent decât s-a crezut până acum, cu o diferență notabilă.
Persoană care plantează semințe în sol. Recent, experții au anunțat că unele plante au fost crescute în sol lunar
Natură 14 mai 2022

Plante crescute în sol lunar pentru prima dată. Cum a fost posibil

În premieră mondială, experții au dezvăluit plante crescute în sol lunar, ce a fost adunat de pe satelitul natural de către astronauții din cadrul misiunii Apollo, organizată de NASA.
Plante crescute în sol lunar pentru prima dată. Cum a fost posibil
Calea Lactee Sagitarius A, gaura neagră care se află în centrul galaxiei Calea Lactee. Imaginea e considerată o descoperire revoluționară în Calea Lactee
Natură 12 mai 2022

Descoperire revoluționară în Calea Lactee. Experții au dezvăluit prima imagine cu Sagittarius A*, gaura neagră aflată în centrul galaxiei noastre

Experții Event Horizon Telescope Collaboration au dezvăluit o descoperire revoluționară în Calea Lactee, legată de găurile negre.
Seceta a scos la iveală cadavre în Lacul Mead, unul dintre ele într-un butoi ruginit
Natură 12 mai 2022

Seceta a scos la iveală cadavre în Lacul Mead. Descoperirea cauzată de încălzirea globală

Seceta a scos la iveală cadavre în Lacul Mead, unul dintre cele mai mari lacuri de acumulare din Statele Unite ale Americii, ce a fost grav afectat de încălzirea globală.
Natură 11 mai 2022

Eclipsa de Lună din mai 2022, numită și Luna Sângerie, va putea fi vizibilă și în România pentru un timp redus.
Natură 11 mai 2022

„Urme de gheare” descoperite pe Marte au uimit experții, care au surprins fenomenul deosebit pe Planeta Roșie.
Liopleurodon, considerat dragonul marin enorm, care vânează ihtiozauri
Natură 6 mai 2022

„Dragonul marin” enorm descoperit în Marea Britanie. Ce dimensiune impresionantă avea prădătorul de temut

„Dragonul marin” enorm care a fost descoperit în Marea Britanie a uimit experții după ce fosila sa a fost găsită într-un parc natural.
Un meteorit din ploaia Perseidelor, din 2013, pe fundal negru. Ploaia de meteoriți din mai 2022 va atinge punctul culminant pe 5 mai
Natură 4 mai 2022

Ploaia de meteoriți din mai 2022. Când poți observa Eta Aquarid

Ploaia de meteoriți din mai 2022 va putea fi observată și în România, la începutul lunii, într-un spectacol inedit pe cer.
Ploaia de meteoriți din mai 2022. Când poți observa Eta Aquarid
Aisberg care cade în apă. Un vulcan din antarctica s-a trezit recent și a cauzat un fenomen neobișnuit
Natură 1 mai 2022

Un vulcan din Antarctica s-a trezit și a cauzat un „roi” record de cutremure. Cum explică experții fenomenul inedit

Un vulcan din Antarctica s-a trezit și a cauzat un „roi” record de cutremure, într-un fenomen care a atras atenția cercetătorilor.
Eclipsă parțială de Soare, precum eclipsa solară de pe 30 aprilie 2022, pe fundal roșu
Natură 29 aprilie 2022

Eclipsa solară de pe 30 aprilie 2022. În ce zone de pe planetă va putea fi văzută și de ce e considerată un fenomen unic

Eclipsa solară de pe 30 aprilie 2022 va putea fi urmărită din mai multe regiuni de pe glob și va fi o eclipsă parțială, nu totală.
Natură 28 aprilie 2022

Un asteroid imens se va apropia de Pământ joi, 28 aprilie, potrivit unui avertisment NASA, care a urmărit roca spațială „potențial periculoasă”.
Groapă de puț foarte adâncă. Cea mai adâncă gaură din lume ar putea atinge o adâncime de 20 de kilometri
Natură 26 aprilie 2022

Cea mai adâncă gaură din lume ar putea genera energie fără limite. Ce resursă s-ar găsi în adâncuri

Cea mai adâncă gaură din lume ar putea genera energie fără limite, datorită unei resurse naturale care începe să fie folosită din ce în ce mai des.
Planeta Pământ, cu lumină albastră în spate și fundal negru. Experții au estimat când a apărut viața pe Pământ
Natură 24 aprilie 2022

Când a apărut viața pe Pământ, de fapt. Descoperirea care poate rescrie istoria

Te-ai întrebat când a apărut viața pe Pământ, de fapt? O nouă descoperire poate rescrie istoria, cu noi detalii care nu au fost luate în considerare până acum.
Când a apărut viața pe Pământ, de fapt. Descoperirea care poate rescrie istoria
Insulă din Marea Mediterană, cu o barcă în față, cer albastru pe fundal. Insula deținută de Rusia care se află la doar 4 kilometri distanță de SUA are o bază militară
Natură 20 aprilie 2022

Insula deținută de Rusia care se află la doar 4 kilometri de teritoriul Statelor Unite ale Americii. Diferența de fus orar e de 21 de ore

Insula deținută de Rusia, care se află la doar 4 kilometri de teritoriul Statelor Unite ale Americii, are o diferență de fus orar de 21 de ore de următoarea insulă.
Colaj Noam Chomsky, care a declarat că „ne apropiem de cel mai periculos punct din istoria umană” și turnul unei fabrici cu fum
Natură 15 aprilie 2022

„Ne apropiem de cel mai periculos punct din istoria umană”. Avertismentul celebrului Noam Chomsky

Celebrul Noam Chomsky crede că „ne apropiem de cel mai periculos punct din istoria umană”, din cauza mai multor factori care pot influența negativ viitorul planetei.
Natură 14 aprilie 2022

Luna Roz 2022. Când apare și ce semnificație are

Luna Roz 2022 va apărea pe cer la jumătatea lunii aprilie, cu aproape o săptămână înainte de Paștele ortodox. Aceasta poartă și alte denumiri, în diferite regiuni ale Pământului.
Luna Roz 2022. Când apare și ce semnificație are
Cometă mare, pe fundal negru. NASA a confirmat recent cea mai mare cometă descoperită până acum
Natură 13 aprilie 2022

NASA a confirmat cea mai mare cometă surprinsă până acum. Ce dimensiune impresionantă are

NASA a confirmat cea mai mare cometă surprinsă până acum, ce se îndreaptă către Soare de peste 1 milion de ani.
Meteorit în flăcări care se îndreaptă spre atmosfera Pământului. Recent, date guvernamentale desecretizare confirmă primul obiect interstelar pe Pământ
Natură 12 aprilie 2022

Date guvernamentale desecretizate confirmă primul obiect interstelar pe Pământ. Evenimentul ar fi avut loc în 2014

Date guvernamentale desecretizate confirmă primul obiect interstelar care ar fi ajuns pe Pământ, în anul 2014.
Dinozaur erbivor, pe o rocă, cu o pădure în spate. Fosila unui dinozaur ucis de impactul asteroidului a fost desccoperită
Natură 11 aprilie 2022

Fosila unui dinozaur ucis de impactul asteroidului a fost găsită. Descoperirea care a uimit experții

Fosila unui dinozaur ucis de impactul asteroidului a fost descoperită recent, spre încântarea experților. Aceștia au găsit piciorul specimenului, ce a fost conservat perfect.
Un gândac de bucătărie care stă pe o bucată de lemn. Experții au dezvăluit cum au supraviețuit gândacii asteroidului care a ucis dinozaurii
Natură 10 aprilie 2022

Cum au supraviețuit gândacii asteroidului care a ucis dinozaurii. Ce îi face atât de rezistenți

Experții au dezvăluit cum au supraviețuit gândacii asteroidului care a ucis dinozaurii și care a cauzat un cataclism global.
Coliziune de mare viteză între particule în nuanțe de galben, albastru, pe fundal negru. Particula W boson rescrie regulile universului, potrivit experților
Natură 8 aprilie 2022

Particula W boson rescrie regulile universului. „Misterul” științific care a uimit experții

Particula W boson rescrie regulile universului, după ce experții au dezvăluit rezultatele unei cercetări din ultimii 10 ani.
Expert care poartă mănușă albastră, cu o eprubetă cu apă, cu oceanul în spate. Peste 5.000 de virusuri ascunse în ocean au fost descoperite
Natură 8 aprilie 2022

Peste 5.000 de virusuri ascunse în ocean au fost descoperite. Ce rol important au, potrivit experților

Peste 5.000 de virusuri ascunse în ocean au fost descoperite recent, într-o cercetare care a crescut semnificativ numărul grupurilor de virusuri identificate până acum.
Dinozaur T.Rex, cu nori pe fundal, cu gura deschisă. Un expert a explicat de ce aveau dinozaurii T.Rex brațele atât de mici
Natură 6 aprilie 2022

De ce aveau dinozaurii T.Rex brațele atât de mici. Teoria inedită care ar putea explica detaliul inedit

O nouă teorie ar putea explica de ce aveau dinozaurii T.Rex brațele atât de mici, o particularitate care a atras atenția experților.
Organisme bioluminescente pe plaja din San Diego, California, 2020. Similare cu organismele bioluminescente care au „aprins” plajele din Noua Zeelandă
Natură 5 aprilie 2022

Organismele bioluminescente au „aprins” plajele din Noua Zeelandă. Cum explică experții fenomenul rar

Organismele bioluminescente au „aprins” plajele din Noua Zeelandă, într-un fenomen unic care poate fi observat în timpul nopții.
Stea îndepărtață, cu unde portocalii în jurul ei. Earendel e cea mai îndepărtată stea observată până acum
Natură 31 martie 2022

Cea mai îndepărtată stea observată până acum a fost surprinsă de Telescopul Hubble. La ce distanță de Pământ se află Earendel

Earendel, cea mai îndepărtată stea observată până acum, a fost surprinsă de Telescopul Hubble, într-o grupare imensă de galaxii.
Soarele, cu o furtună solară puternică, ce se îndreaptă către Pământ, cu negru pe fundal. O erupție solară canibală se va izbi de Pământ la finalul lunii martie
Natură 31 martie 2022

O erupție solară „canibală” se va izbi de Pământ. Ce efecte ar putea avea pe planetă

O erupție solară „canibală” se va izbi de Pământ, după ce va călători prin spațiu cu o viteză de peste 3 milioane de km/h.
Un asteroid „potențial periculos” care se va apropia de Pământ, cu spațiul pe fundal
Natură 30 martie 2022

Un asteroid „potențial periculos” se va apropia de Pământ pe 1 aprilie. Ce dimensiune are

Astronomii au confirmat că un asteroid „potențial periculos” se va apropia de Pământ în această săptămână, pe 1 aprilie.
Semn de radiație periculoasă, cu galben și roșu, lângă „Pădurea Roșie”, cea mai radioactivă zonă de la Cernobîl
Natură 29 martie 2022

Detalii importante despre „Pădurea Roșie”, cea mai radioactivă zonă de la Cernobîl. Soldații ruși au intrat cu vehiculele blindate prin ea

Forțele armate ruse au intrat în „Pădurea Roșie”, cea mai radioactivă zonă de la Cernobîl, într-un gest pe care angajații centralei nucleare l-au numit „sinucigaș”.
Imagine cu Pământul, pe fundal cu stele, cu copacii ieșiti în relief. Au apărut imagini cu Pământul care „respiră”
Natură 27 martie 2022

Imagini cu Pământul care „respiră” dioxid de carbon. Fenomenul care are o explicație simplă

Pe Internet au apărut imagini cu Pământul care „respiră” dioxid de carbon, un proces care arată diferit la nivel global față de cum și-ar imagina majoritatea.
O planetă albastră, pe un cer întunecat, cu o lumină în colțul dreapta. Planeta 9 încă nu a fost găsită
Natură 27 martie 2022

Planeta 9 încă nu a fost găsită. Unde s-ar putea afla obiectul cosmic misterios

Misterioasa Planeta 9 încă nu a fost găsită, deși experții au analizat 87% din cerul vizibil din emisfera sudică.
Planeta 9 încă nu a fost găsită. Unde s-ar putea afla obiectul cosmic misterios
Soare pe cerul întunecat. Experții au studiat undele neobișnuite de pe suprafața Soarelui
Natură 25 martie 2022

Undele neobișnuite de pe suprafața Soarelui care nu pot fi explicate. Ce cred experții că sunt, de fapt

Undele neobișnuite de pe suprafața Soarelui, care nu pot fi explicate, au uimit experții. Izbucnirile de energie se mișcă la viteze ce „sfidează” explicațiile științifice.
Imagine cu Spinosaurus, pe fundal cu un vulcan care erupe. Spinosaurus e considerat cel mai mare dinozaur prădător din istorie
Natură 24 martie 2022

Cel mai mare dinozaur prădător din istorie avea o dimensiune impresionantă. În ce mod inedit vâna Spinosaurus

Cel mai mare dinozaur prădător din istorie avea o dimensiune impresionantă, mai semnificativă decât cea a temutului T.Rex. Recent, experții au aflat cum vâna specia inedită.
Un copil care ține un cartof imens în mână, cu pământ pe fundal. Cel mai mare cartof din lume aparține, de fapt, altei specii
Natură 22 martie 2022

Cel mai mare cartof din lume nu e, de fapt, un cartof. Aproape a intrat din greșeală în Cartea Recordurilor Guinness

Cel mai mare cartof din lume s-a dovedit a fi altă plantă, după ce aproape a fost inclus recent în Cartea Recordurilor Guinness.
Planetă extraterestră văzută de pe o planetă cu rocă. NASA a confirmat peste 5.000 de exoplanete recent
Natură 22 martie 2022

NASA a confirmat peste 5.000 de exoplanete dincolo de Sistemul Solar. La ce distanță de Pământ se află

NASA a confirmat peste 5.000 de exoplanete dincolo de Sistemul Solar, descoperite până acum de experți.
Gaură neagră cu portocaliu, galben și roșu, care atrage o planetă spre ea. Două găuri negre se vor izbi în 10.000 de ani
Natură 17 martie 2022

Două găuri negre se vor izbi. Ce efect va avea coliziunea lor în galaxie

Două găuri negre se vor izbi, într-un fenomen ce a încântat experții care urmăresc îndeaproape efectele coliziunii inevitabile.
Două găuri negre se vor izbi. Ce efect va avea coliziunea lor în galaxie
Asteroid care se îndreptă către Pământ. Un asteroid s-a prăbușit pe Pământ după ce a fost identificat
Natură 15 martie 2022

Un asteroid s-a prăbușit pe Pământ la 2 ore după ce a fost descoperit. Unde a căzut

Un asteroid s-a prăbușit pe Pământ după ce fusese descoperit de un astronom cu doar 2 ore înainte de impact.
Un țânțar negru, care se află pe piele. Două miliarde de țânțari modificați genetic vor fi eliberați în SUA
Natură 11 martie 2022

Două miliarde de țânțari modificați genetic vor fi eliberați în SUA. Ce rol important au

Două miliarde de țânțari modificați genetic vor fi eliberați în Statele Unite ale Americii, în California și Florida, în următorii doi ani.
Stol de păsări care zboară în apropierea unei clădiri bej, cu cerul pe fundal. Experții au aflat de ce s-a izbit un stol de păsări de o casă
Natură 8 martie 2022

De ce s-a izbit un stol de păsări de o casă. Experții ar fi descoperit cauza fenomenului neobișnuit

Experții ar fi descoperit de ce s-a izbit un stol de păsări de o casă, un fenomen care a fost surprins de camerele de vederi și care a devenit rapid viral în întreaga lume.
Dinozaur T.Rex mare cu un dinozaur mai mic lângă, într-o pădure preistorică. Un nou studiu rescrie adevărul despre T.Rex
Natură 6 martie 2022

Adevărul despre T.Rex. Experții cred că fosilele temutului dinozaur provin de la 3 specii, de fapt

Un nou studiu susține că a scos la iveală adevărul despre T.Rex, unul dintre cei mai cunoscuți dinozauri descoperiți până acum.
O coliziune între două galaxii albastre, pe fundal negru. Telescopul Hubble a surprins o coliziune între galaxii similară
Natură 26 februarie 2022

Telescopul Hubble a surprins o coliziune între galaxii. Imaginile spectaculoase cu „triunghiul spațial”

Telescopul Hubble a surprins o coliziune între galaxii, ce ar fi format un „triunghi spațial” spectaculos, care a uimit experții.
Roverul Yutu-2, al Chinei, la aselenizare, cu carcasa aurie. Yutu-2 a găsit recent sfere de sticlă neobișnuite pe Lună
Natură 25 februarie 2022

Sfere de sticlă neobișnuite, surprinse pe partea întunecată a Lunii. Descoperirea roverului din China

Roverul Yutu-2, lansat de China, a descoperit sfere de sticlă neobișnuite, pe partea întunecată a Lunii. Acestea sunt primele de acest gen găsite pe suprafața Lunii și s-au format recent, susțin experșii.
Un asteroid care se îndreaptă către Pământ, pe fundal negru, similar cu asteroidul care a ucis dinozaurii, ce s-ar fi izbit de Pământ primăvara
Natură 24 februarie 2022

Asteroidul care a ucis dinozaurii s-ar fi izbit de Pământ primăvara. Dovada descoperită de experți

Asteroidul care a ucis dinozaurii s-ar fi izbit de Pământ în timpul primăverii, potrivit unui nou studiu realizat pe fosile ce arătau „ca un accident de mașină înghețat în timp”.
Turcia, reprezentată pe hartă în relief. Continentul uitat care a fost redescoperit, Balkanatolia, se afla în această zonă
Natură 22 februarie 2022

Continentul uitat care a fost redescoperit. Balkanatolia se afla aproape de Europa

Balkanatolia e continentul uitat care a fost redescoperit, în apropierea Europei. Potrivit experților, acesta a avut un rol foarte important în urmă cu 40 de milioane de ani.
Gaură neagră din centrul unei galaxii portocalii, pe un fundal negru. Descoperirea unei găuri negre neobișnute ar putea rescrie regulile despre galaxii
Natură 22 februarie 2022

Descoperirea unei găuri negre neobișnuite ar putea rescrie regulile despre galaxii. De ce e atât de interesantă pentru experți

Descoperirea unei găuri negre neobișnuite ar putea să rescrie regulile despre galaxii, după ce experții au observat un fenomen rar.