Minerale nemaivăzute până acum pe Pământ au fost descoperite. Cum au ajuns pe planeta noastră

Minerale nemaivăzute până acum pe Pământ au fost descoperite în Somalia, într-o mostră a unuia dintre cei mai mari meteoriți găsiți până acum.

Publicat: 30 noiembrie 2022, 12:04

Minerale care nu au mai fost văzute până acum au ajuns pe Pământ atunci când un meteorit s-a prăbușit pe planeta noastră. În plus, meteoritul care le-a adus pe Pământ e unul dintre cei mai mari descoperiți până acum.

Meteoritul imens a fost găsit în Somalia și include indicii despre cum s-ar forma asteroizii, susțin experții.

Cele 2 minerale au fost descoperite într-o mostră din meteorit, de doar 70 de grame, scrie Live Science.

Minerale nemaivăzute până acum pe Pământ au fost descoperite

Numit El Ali, meteoritul avea 15 tone și a fost descoperit în 2020. Experții au numit cele 2 noi minerale elaliite (după meteorit) și elkinstantonite (după Lindy Elkins-Tanton), directorul Inițiativei Interplanetare din cadrul Universității din Arizona. Lindy Elkins-Tanton face parte și din misiunea Psyche, ce va fi lansată în curând. Scopul misiunii e investigarea asteroidului Psyche, bogat în minerale. Experții speră ca acest proiect să ofere indicii despre cum s-au format planetele din Sistemul Solar.

În cazul El Ali, au fost descoperite minerale nemaivăzute până acum pe Pământ.

„Atunci când găsești un mineral nou, înseamnă că realele condiții geologice, chimia rocii, a fost diferită față de ce s-a găsit până acum,” a declarat Chris Herd, profesor în cadrul Universității din Alberta. „Din acest motiv e atât de interesantă această descoperire. În acest meteorit, avem 2 minerale descrise oficial, ce sunt noi pentru știință.”

Află care e diferența dintre asteroizi, meteoriți și comete.

Experții au clasificat El Ali despre un meteorit Iron IAB complex. Acesta conține un tip de fier de meteorit ce include mici bucăți de silicat. În timp ce investigau bucata de meteorit, detaliile noilor minerale le-au atras atenția. Prin compararea lor cu versiuni care au fost sintetizate în trecut în laborator, le-au putut identifica rapid drept minerale nemaivăzute până acum pe Pământ în natură.

El Ali e al 9-lea cel mai mare meteorit descoperit până acum

Experții plănuiesc să mai investigheze meteoritul, pentru a înțelege condițiile în care s-a format asteroidul din care s-a desprins.

„Aceasta e specializarea mea – cum descoperi procesul geologic și istoria geologică a asteroidului din care a făcut parte această rocă,” a declarat Herd. „Niciodată nu am crezut că voi fi implicat în descrierea unor noi minerale, doar datorită faptului că am lucrat la un proiect despre un meteorit.”

Cu ajutorul proiectului, au fost descrise minerale nemaivăzute până acum pe Pământ. Acestea provin din El Ali, al 9-lea cel mai mare meteorit descoperit până acum, potrivit The Sun

Află care este cel mai prețios metal din lume – costă de 5 ori mai mult decât aurul.

Echipa de cercetare vrea să afle și moduri în care pot fi folosite aceste minerale în context științific. Din păcate, viitoare analize ale meteoritului ar putea fi în pericol. Acesta a fost mutat în China, în căutarea unui potențial cumpătător. E posibil ca experții să nu mai aibă acces la el în curând.

Pietre în zăpadă, similare cu meteoritul care arată ca o piatră