Un asteroid s-a prăbușit pe Pământ la 2 ore după ce a fost descoperit. Unde a căzut

Un asteroid s-a prăbușit pe Pământ după ce fusese descoperit de un astronom cu doar 2 ore înainte de impact.

Publicat: 15 martie 2022, 14:56

Asteroidul de dimensiuni reduse s-a prăbușit pe Pământ în zona de deasupra Islandei. Roca spațială a primit denumirea 2022 EB5. Experții susțin că cea mai mare parte din el a fost arsă la intrarea în atmosfera planetei.

Chiar dacă s-ar fi izbit de suprafață, experții susțin că nu ar fi avut efecte devastatoare, dat fiind faptul că avea o dimensiune de doar 3 metri, potrivit Daily Mail.

Unele persoane din Islanda susțin că au auzit un zgomot puternic și au văzut o sclipire în jurul orei în care 2022 EB5 a ajuns în apropierea Islandei. Acesta ar fi avut o viteză de 18.5 km/s.

Un asteroid s-a prăbușit pe Pământ la 2 ore după ce a fost descoperit

Impactul a avut loc în atmosfera de deasupra nordului Islandei în jurul orei locale 21:22. Evenimentul a avut loc pe 11 martie.

Acesta e al 5-lea asteroid care a fost descoperit înainte să se prăbușească pe Pământ. Prima rocă spațială din această categorie e 2008 TC3, de 80 de tone, ce avea o dimensiune de 4.1 metri. 2008 TC3 a explodat deasupra Deșertului Nubian din Sudan, în octombrie 2008. De atunci, 600 de meteoriți au fost recuperați din craterul asteroidului. Asteroidul care a ucis dinozaurii s-ar fi izbit de Pământ primăvara.

Acum, 2022 EB5, un asteroid ce s-a prăbușit pe Pământ deasupra Islandei, a intrat în aceeași categorie ca 2008 TC3.

În 2014, un asteroid numit 214 AA, a lovit atmosfera de deasupra Venezuelei. În 2018, un asteroid a avut un traseu similar, deasupra Africii. Acesta a lăsat în urmă fragmente la granița dintre Botswana și Africa de Sud.

În 2019, asteroidul MO a generat o explozie echivalentă a 5 kilotone pe coasta Puerto Rico.

2022 EB5 a fost descoperit cu doar 2 ore înainte să se prăbușească pe Pământ. El a fost identificat de astronomul Krisztián Sárneczky. Acesta se afla în Observatorul Konkoly, din apropierea Budapesta.

De ce nu a fost descoperit asteroidul mai devreme

2022 EB5, un asteroid care s-a prăbușit pe Pământ, nu ar fi fost detectat mai devreme din cauza dimensiunii sale, potrivit lui dr. David Polishook, din cadrul Weizmann Institute of Science și misiunii DART NASA.

„Era o rocă mică. Reflectă foarte puțină lumină de la soare – e greu de identificat, a declarat Polishook.

„Impactul nu a produs nicio avarie, a căzut în marea dintre Norvegia și Islanda. Dar imaginați-vă că s-ar fi putut prăbuși cu doar câteva ore înainte, deasupra Rusiei,” a continuat Polishook despre 2022 EB5, un asteroid care s-a prăbușit pe Pământ. Ce va face NASA dacă un asteroid ar urma să lovească Pământul.

„Cu criza actuală, ar fi putut Rusia să-l identifice drept un asteroid sau drept o rachetă și să tragă în el cu propriile arme?”

Ultimul impact important al unui asteroid a avut loc în 203. Un obiect mic, de 19 metri, a explodat deasupra Chelyabinsk, în Rusia. S-a izbit de atmosfera planetei cu o energie estimată a fi echivalentul a 500.000 de tone de TNT. A cauzat o undă de șoc în jurul planetei, ce a dus la avarii importante și a rănit peste 1.600 de persoane. Acest asteroid s-a lovit de Pământ cu o viteză de 66.948 de km/h. Cea mai mare parte din el a ajuns în lacul Chebarkul.

Pădure cu râu și cu stelele pe fundal. Experții au dezvăluit motivul pentru care nu mai vezi atât de multe stele pe cer cu ochiul liber