Ce s-ar întâmpla dacă un asteroid ar lovi Pământul în 2022

Experții au dezvăluit ce s-ar întâmpla dacă un asteroid ar lovi Pământul în 2022 sau în viitorul apropiat, un fenomen ce a fost cataclismic în istoria planetei.

Publicat: 31 iulie 2022, 7:43

Deși un asteroid nu este așteptat să lovească planeta Pământ în 2022 sau în viitorul apropiat, agențiile spațiale din întreaga lume monitorizează cu atenție astfel de formațiuni. Instituțiile încearcă să estimeze constant care ar fi consecințele unui potențial impact.

Un lucru de înțeles, din moment ce un asteriod cu traiectoria spre Terra ar fi o posibilă amenințare catastrofală. Nu este încă clar dacă avem mijloacele pentru a evita o extincție sau cel puțin o perioadă cu adevărat neagră. Motiv pentru care timpul de reacție este extrem de important și centrul eforturilor la nivel global.

Nu toți asteroizii, sau cometele, înseamnă automat sfârșitul omenirii. Roca spațială ar trebuie să fie destul de mare pentru a ne ucide pe toți, scrie New York Post.

Ce s-ar întâmpla dacă un asteroid ar lovi Pământul în 2022

Oamenii de știință cred că asteroidul care a dus la dispariția dinozaurilor a avut un diametru de aproximativ 12 kilometri.

Dacă un asteroid ar lovi Pământul în 2022, lucrurile s-ar schimba instant din cauza forței impactului. Un astfel de fenomen va avea efecte ulterioare semnificative asupra mediului înconjurător. Experții cred că ne-am putea aștepta la incendii masive, unde de șoc, radiații, cratele uriașe, ploaie acidă sau valuri mari de tsunami. Acestea ar avea o intensitate extremă.

Toată cenușa de la incendii și particulele vor sta în atmosferă pentru o perioadă lungă de tine, și asta e ceea ce numim o iarnă de impact. Vor bloca lumina solară, iar cenușa care va cădea pe oceane va face acid stratul superior de apă, a explicat profesorul de fizică și astronomie Britt Scharringhausen, de la Beloit College.

Lucrurile iau foc, omori totul prin oceane și îngheți Pământul, și asta înseamnă doi ani de iarnă de impact constantă”, a precizat expertul despre ce s-ar întâmpla dacă un asteroid ar lovi Pământul în 2022.

Cu toate acestea, Scharringhausen nu crede că toată viața de pe Pământ va muri după impactul cu un asteroid mare. Câteva creaturi mici au supraviețuit, în trecut, impactului cu un astfel de corp ceresc ce a ucis dinozaurii. Dacă omenirea ar lua măsurile necesare de precauție, e posibil că ar putea supraviețui.

Nu totul va pieri. Dacă ne gândim la oameni, calea de a supraviețui e de a ne adăposti în subteran. Ai putea trece peste într-un buncăr, dacă ai avea destule provizii cât să ieși din perioada de iarnă, când nu vei putea crește hrană, crede el.

Planuri pentru a salva Terra de asteroizi

Unii experți sunt îngrijorați că omenirea nu este încă pregătită pentru a se apăra singură de un potențial impact fatal, dacă un asteroid ar lovi Pământul în 2022.

De exemplu, faimosul Elon Musk, CEO la SpaceX, a stârnit îngrijorare după un mesaj pe Twitter. Acesta a scris: O piatră uriașă va lovi Pământul într-un final și în prezent nu avem nicio apărare. NASA, însă, investighează anumite metode de a ne salva. Ce va face NASA dacă un asteroid ar urma să lovească Pământul.

Recent, NASA a lansat misiunea Double Asteroid Redirection Test (DART). Aceasta e definită drept prima misiune dedicată investigării și demonstrării unei metode de a îndepărta un asteroid prin schimbarea mișcării lui în spațiu.

Misiunea-test vrea să verifice în ce măsură satelitul are sau nu forţa de a schimba traiectoria unui asteroid. A fost ales un asteroid de tipul celor care pot ameninţa Pământul. Impactul navei spațiale de 610 kilograme cu perechea de asterorizi Didymos și Dimorphos ar putea avea loc în lunile septembrie sau octombrie. Astfel, experții vor să testeze ce ar face dacă un asteroid ar lovi Pământul.

Ce sunt asteroizii. Diferența dintre asteroizi, meteoriți și comete

Asteroizii, numiți și mici planete sau planetoizi, sunt corpuri cerești mai mici decât planetele, dar mai mari decât meteoroizii. Aceștia pot avea diametrul de până la circa 10 metri. Asteroidul care a ucis dinozaurii s-ar fi izbit de Pământ primăvara.

Deosebirea dintre asteroizi și comete se face în prima fază (în momentul în care este descoperit corpul respectiv), după aspectul său vizual: cometele trebuie să aibă o „coamă” perceptibilă, în timp ce asteroizii nu au așa ceva. Ulterior, stabilirea formei orbitei determină clasificarea obiectului într-o anumită categorie. Majoritatea cometelor au orbite foarte excentrice, multe din ele evoluând pe orbite parabolice.

Asteroizii variază foarte mult ca mărime, de la câteva sute de kilometri în diametru pâna la roci de numai câteva zeci de metri. Câțiva dintre cei mai mari au formă sferică și se aseamănă cu planete în miniatură. Totuși, în vasta lor majoritate asteroizii sunt mult mai mici și au o formă neregulată. Compoziția fizică a asteroizilor este diversă, și în multe cazuri e prea puțin înțeleasă. Astfel, unii asteroizi sunt corpuri solide de rocă cu un conținut metalic mai mic sau mai mare. Alții constau într-un conglomerat de roci, format datorită forței gravitației.

Ilustrație cu stația spațială Tiangong, unde au ajuns recent trei astronauți