Un asteroid s-a prăbușit pe Pământ. Ce ar fi lăsat în urma sa

Un asteroid s-a prăbușit pe Pământ, în apropiere de Lacul Erie, din Canada. Roca spațială a fost descoperită cu doar câteva ore înainte de impact.

Publicat: 26 noiembrie 2022, 12:28

Pe 19 noiembrie, un asteroid s-a izbit de Pământ, în Canada. Nu e prima dată când experții descoperă un asteroid la doar câteva ore înainte de impactul cu planeta noastră. De această dată, roca spațială a intrat în atmosfera Pământului deasupra unei zone populate.

Asteroidul a fost văzut pe cer deasupra Toronto, Canada. Pe Internet au apărut mai multe imagini cu fenomenul natural, potrivit Earth Sky

Unii martori au vorbit și despre cum s-a simtit și auzit impactul. Potrivit experților, localnicii ar putea să găsească meteoriți în urma impactului.

Un asteroid s-a prăbușit pe Pământ

Potrivit experților, e posibil ca meteoriții să fi ajuns la sol în apropiere de malul sudic al Lacului Ontario, mai ales la nord de St. Catharines.

„Bila de foc e semnificativă drept meteoritul părinte, ce a fost observat telescopic înainte să intre în atmosferă,” a declarat Peter Brown, din cadrul Western University, despre cum un asteroid s-a prăbușit pe Pământ la scurt timp după ce a fost identificat. „E o oportunitate rară să legăm datele telescopice ale unui asteroid cu acest comportament de rupere în atmosferă, pentru a afla informații despre structura sa internă.”

Experții le-au cerut localnicilor care locuiesc între Port Weller și Virgil, Ontario, să fie atenți dacă găsesc fragmente ale asteroidului. Află care e diferența dintre asteroizi, meteoriți și comete.

„Știm de la înregistrările video și radarul meteo, care au urmărit bucățile care au căzut din sfera de foc, că mai mult ca sigur meteoriții au ajuns la sol în apropiere sau la est de Grimsby,” a continuat Brown. „Ce trebuie să facem acum ca să completăm povestea e să recuperăm unele dintre aceste roci și să aflăm din ce material e creat asteroidul 2022 WJ1. E foarte asemănător cu o misiune care aduce înapoi mostre din spațiu, dar, în acest caz, mostra a căzut peste noi.”

Acum că un asteroid s-a prăbușit pe Pământ, localnicii ar putea descoperi meteoriți în apropiere.

Asteroidul 2022 WJ1 a fost descoperit la scurt timp înainte de impact

Asteroidul 2022 WJ1 a fost observat inițial de către Ye Quanzhi, astronom din cadrul Universității din Maryland. Pe 19 noiembrie, el a scris un mesaj pe Twitter, prin care anunța impactul.

„Se pare că o rocă spațială o să cadă în zona Lacului Erie în aproximativ 2 ore (aproximativ ora locală 3:30 ET),” a scris Quanzhi pe Twitter.

Inițial, asteroidul a fost clasificat drept obiectul C8FF042 și s-a aflat pe pagina NASA cu obiecte spațiale apropiate de Pământ. Acum, 2022 WJ1 a fost clasificat drept un asteroid și a fost scos de pe listă, pentru că s-a prăbușit pe Pământ. Ca urmare, nu mai reprezintă o amenințare pentru planetă.

Asteroidul avea un diametru mai mic de 1 metru. Experții estimează că impactul a avut loc în apropiere de Brantford. Acest punct se află la nordul Lacului Erie. Pentru că zona e foarte populată, fenomenul a avut numeroși martori. Aceștia au declarat că au observat o lumină puternică pe cer.

Un alt asteroid s-a prăbușit pe Pământ la 2 ore după ce a fost descoperit – află unde a căzut.

În plus, s-a auzit și sunetul intrării asteroidului în atmosferă. Unii localnici au simțit și un ușpr tremurat, probabil cauzat de bubuitul sonic. „L-am auzit și s-a simțit ca și cum mi s-ar fi mișcat casa. Am crezut că a explodat un generator în apropiere,” a scris un martor pe Twitter.

Pietre în zăpadă, similare cu meteoritul care arată ca o piatră