Telescopul James Webb ar fi observat semne de viață pe altă planetă. La ce distanță de Pământ se află

Telescopul James Webb ar fi observat semne de viață pe o planetă extraterestră, descoperire ce ar putea revoluționa astronomia.

Publicat: 18 septembrie 2023, 7:43 / Actualizat: 18 septembrie 2023, 10:56

James Webb ar fi surprins o dovadă inedită pe o exoplanetă aflată la 120 de ani-lumină distanță de Pământ. Planeta extraterestră ar fi acoperită de un ocean imens, în care s-ar putea afla forme de viață.

Telescopul a detectat o moleculă numită sulfură de dimetil (SDM), pe care o pot produce doar organismele vii, scrie Futurism

Planeta a fost numită K2-18 b.

Telescopul James Webb ar fi observat semne de viață pe altă planetă

Experții au identificat și metan și dioxid de carbon în atmosfera planetei. Ceea ce ar indică o planetă hycean (adică acoperită de un ocean și cu o atmosferă bogată în hidrogen). K2-18 b orbitează în jurul stelei sale, o pitică rece din constelația Leului.

Planeta pe care Telescopul James Webb ar fi observat semne de viață se află în zona de orbitare care ar permite existența vieții. Adică primește îndeajuns de multe radiații încât să existe apă în stare lichidă pe suprafața sa.

Inițial, planeta a fost descoperită în cadrul misiunii K2, lansată de NASA în 2015. Dar datorită Telescopului, experții au putut descoperi prezența acestor molecule. Vestea a încântat experți din întreaga lume.

Potrivit estimărilor, planeta are o dimensiune cuprinsă între Pământ și Neptun. E un tip de exoplanetă ce intră în categoria numită „sub-Neptun”. Din moment ce aceste planete nu sunt similare cu altele din Sistemul Solar, experții pot doar să estimeze cum sunt, de fapt.

„Deși acest gen de planetă nu există în Sistemul Solar, cele sub-Neptun sunt cel mai comun tip de planete descoperite până acum în galaxie,” a declarat Subhajit Sarkar, co-autor al studiului și expert din cadrul Universității Cardiff.

„Am obținut cel mai detaliat spectru al unei planete sub-Neptun care se află în zona locuibiă,” a declarat Sarkar, după ce telescopul James Webb ar fi observat semne de viață. „Acest lucru ne-a permis să ne dăm seama ce molecule are în atmosferă.”

Recent, James Webb a dezvăluit o nouă imagine inedită cu nașterea unor stele.

Cercetătorii încă nu pot confirma că există forme de viață pe planeta K2-18 b

În acest moment, experții nu pot confirma existența formelor de viață pe planeta K2-18 b, pentru că nu exista îndeajuns de multe date. Cercetătorii au declarat că sunt necesare mai multe date, de urgență.

„Dacă va fi confirmată, va fi o veste extraordinară,” a declarat Nikku Madhusudhan, conducătorul echipei care a analizat datele după ce telescopul James Webb ar fi observat semne de viață pe altă planetă. „Simt că am această responsabilitate să mă asigur că acest proces va funcționa cum trebuie dacă susținem un lucru atât de extraordinar.”

Din fericire, Telescopul va trimite mai multe date în curând. Recent, Telescopul James Webb a făcut și o descoperire fără precedent.

„Scopul nostru final e identificarea vieții pe o planetă care poate fi locuită,” a declarat Madhusudhan. „Ceea ce ar transforma înțelegerea noastră despre statutul pe care îl au oamenii în univers. Rezultatele noastre sunt un pas promițător către o înțelegere mai profundă a lumilor hycean, în această explorare.”

Imagine cu planeta Marte și sute de „păianjeni” de pe suprafața planetei roșii