Astronomii au găsit un Super-Pământ pe care ar putea exista forme de viață. Unde se află planeta inedită

Astronomii au găsit un Super-Pământ, pe care ar putea exista forme de viață, potrivit orbitei sale în jurul stelei și estimărilor experților. Nu e prima planetă de acest fel găsită până acum.

Publicat: 30 iunie 2022, 11:32

Mișcarea unei stele pitice a dezvăluit prezența unei planete ce ar putea fi încadrată în categoria Super-Pământ. Aceasta orbitează în jurul stelei la o distanță ce ar putea însemna că e capabilă să găzduiască viața.

Steaua roșie pitică, numită Ross 508, se află la o distanță de 36.5 de ani-lumină de Pământ, scrie Science Alert.

Steaua nu e suficient de luminoasă încât să poată fi văzută cu ochiul liber. Astronomii au confirmat, însă, că în jurul ei orbitează o planetă ce are o masă de 4 ori mai mare decât cea a Pământului.

Astronomii au găsit un Super-Pământ pe care ar putea exista forme de viață

Potrivit teoriilor existente, masa planetei ar indica faptul că aceasta e terestră – sau formată din pietre. Șansele sunt mici ca ea să fie o planetă gazoasă, susțin experții.

Astronomii au găsit un Super-Pământ ce orbitează în jurul stelei. Acesta a fost numit Ross 508 b. Chiar dacă experții cred că planeta poate găzdui viața, formele care s-ar găsi pe ea ar fi extrem de diferite față de cele de pe Pământ.

Descoperirea e o premieră pentru telescopul Subaru, din Hawaii, gestionat de Observatorul Astronomic Național al Japoniei. Aceasta demonstrează eficiența tehnicilor folosite pentru localizarea planetelor mici, aflate în apropierea stelelor mai puțin luminoase.

Căutarea exoplanetelor are o limitare importantă, pentru că singurul model sigur e Pământul. Planeta noastră e relativ mică. Marele avantaj e că orbitează în jurul stelei la o distanță ce permite temperaturi necesare pentru apa lichidă la suprafața. Aceasta e considerată o distanță ce poate găzdui viața.

Acum, astronomii au găsit un Super-Pământ cu o altă tehnică, numită și metoda Doppler. În această tehnica, steaua are o mișcare mică, pentru că e implicată într-o influență gravitațională cu planeta.

Tehnicile prin care se găsesc astfel de planete funcționează cel mai bine pentru lumi mai mari. Una dintre cele mai folosite metode e cea a tranzitului. Experții studiază momentul în care lumina unei stele devine mai puțin luminoasă temporar. Fenomenul poate fi cauzat de trecerea unei exoplanete între stea și telescop. Până acum, această tehnică a dus la depistarea a 3.858 de planete.

Exoplaneta Ross 508 b are o masă de 4 ori mai mare decât cea a Pământului

Exoplaneta Ross 508 b a fost descrisă de astronomul Hiroki Harakawa, din cadrul proiectului Telescopului Subaru. Planeta are o masă de 4 ori mai mare decât cea a Pământului. Ea orbitează în jurul stelei sale la fiecare 10.75 zile.

Astronomii au găsit un Super-Pământ în apropierea Ross 508. Această stea e mult mai mică decât Soarele și nu e la fel de luminoasă.

Recent, astronomii cred că au găsit prima planetă în afara galaxiei noastre – află cât de departe se află de Calea Lactee.

Planeta „infernală” pe care plouă cu fier are o climă mai periculoasă decât se credea – descoperă unde se află.

La acea distanță, radiația stelară care ajunge pe Ross 508 b e de 1.4 ori mai mare decât radiația solară ce ajunge pe Pământ.

Sergei Krikalev, numit și cosmonautul abandonat în spațiu, îmbrăcat la costum, cu un hublou de navetă în spate