Primele obiecte „extraterestre” de pe Pământ, descoperite în ocean. De unde ar fi provenit, potrivit unui cercetător Harvard

Primele obiecte „extraterestre” de pe Pământ ar fi fost descoperite pe fundul Oceanului Pacific, potrivit unui cercetător din cadrul Harvard.

Publicat: 31 august 2023, 12:45

Fragmente „extraterestre” recuperate de pe fundul Oceanului Pacific ar fi putut proveni de pe o planetă din afara Sistemului Solar. Astronomul Humberto Campins susține că e de acord cu teoria lui Avi Loeb, profesor în cadrul Harvard, despre proveniența fragmentelor.

Loeb susține că materialul „extraterestru” provine din spațiul interstelar, scrie Daily Mail.

Dacă teoria sa e corectă, atunci acestea ar fi primele astfel de obiecte descoperite pe Pământ.

Primele obiecte „extraterestre” de pe Pământ, descoperite în ocean

„E de ajuns să ne entuziasmăm. Respectul meu pentru aceste persoane,” a declarat Campins, profesor în cadrul Universității din Florida, pentru Cosmos. „Cred că acesta a fost un meteorit care a venit din afara Sistemului Solar.”

Dacă teoria e adevărată, atunci acestea ar fi primele obiecte „extraterestre” de pe Pământ. După descoperirea lui Loeb, o dezbatere amplă a avut loc în comunitatea științifică. Nu toți experții sunt de acord cu concluzia cercetătorului, pe când alții sunt convinși că are dreptate.

Loeb susține că micile sfere metalice au în compoziție elemente „care nu au mai fost văzute până acum”. Acestea nu ar fi similare cu aliajele naturale sau create de om.

Loeb crede chiar că materialul poate fi dovadă că meteoritul care s-a prăbușit pe Pământ în 2014, pe coasta Papua Noua Guinee, ar fi fost, de fapt, o tehnologie extraterestră. Campins crede că această compoziție indică faptul că meteoritul provenea de pe o exoplanetă îndepărtată sau un asteroid interstelar mare.

Loeb recunoaște că aceasta e cea mai probabilă explicație pentru primele obiecte „extraterestre” de pe Pământ. Dar, în același timp, nu exclude posibilitatea ca sferele să fi fost create de forme inteligente de viață.

„E o descoperire istorică pentru că reprezintă prima dată când oamenii au pus mâna pe materiale de pe un obiect mare care a ajuns pe Pământ din afara Sistemului Solar,” a declarat Loeb.

Nu toți experții sunt de acord cu teoria lui Avi Loeb

Nu toți experții sunt de acord cu această interpretare controversată a lui Loeb.

„Admir cu adevărat entuziasmul lui Avi în căutarea inteligenței extraterestre,” a declarat Michael Garrett, profesor în cadrul Universității din Manchester. „Dar aș fi surprins dacă aceste efort recent va duce la dovezi concludente că o navă extraterestră care a venit sau a căzut pe Pământ a produs acele sfere.”

„Cred că e foarte puțin probabil ca orice navă extraterestră să se fi prăbușit aici. Sau oriunde altundeva în Sistemul Solar,” a declarat Garrett despre primele obiecte „extraterestre” de pe Pământ. „Cred că e mai probabil ca aceste sfere să aibă o explicație mai naturală. Ceea ce spun și experții din această arie.”

În timp ce unii experți acceptă interpretarea sferelor drept obiecte interstelare desprinse de pe o exoplanetă sau de pe un asteroid, alții nu sunt atât de convinși.

„Fundul oceanului e plin de sfere. Unele naturale, altele artificiale, de la resturi de sateliți, la bucăți din rachetă, materiale aduse de vânt sau chiar teste nucleare,” a declarat dr. Matthew Genge, din cadrul Colegiului Imperial din Londra. „Poți să găsești tot felul de obiecte neobișnuite în adâncuri.”

Imagine 3D cu Ichthyosaur stenopterygius, reptilă marină din Triasic, în apă. Experții au descoperit un prădător marin de temut