NASA trimite o misiune către un asteroid în valoare de 10.000 de cvadrilioane de dolari. Când va avea loc

NASA trimite o misiune către un asteroid în valoare de 10.000 de cvadrilioane de dolari, de 70.000 de ori mai mare decât economia globală.

Publicat: 11 iunie 2023, 11:00

NASA va începe în sfârșit un voiaj către asteroidul 16 Psyche, la finalul acestui an. Inițial, misiunea a fost programată pentru septembrie 2022. A fost amânată, însă, din cauza „problemelor de dezvoltare”.

La scurt timp, un consiliu independent a oferit mai multe recomandări pentru ca NASA să trimită nava către asteroid, scrie Yahoo News

Se pare că NASA a progresat semnificativ și proiectul va fi posibil la finalul anului 2023.

„Consiliul independent a fost extraordinar de impresionat de reușitele experților din cadrul Jet Propulsion Laboratory (JPL) și California Institute of Technology (Caltech),” scrie în raportul NASA.

Astfel, NASA va trimise o misiune către 16 Psyche. Nava va decola de pe o platformă din Kennedy Space Center, în perioada 5 – 25 octombrie 2023. Nava va ajunge în stratosferă cu ajutorul rachetei SpaceX Falcon Heavy.

În 2026, va trece pe lângă Marte și va profita de gravitația Planetei Roșii pentru a-și continua călătoria. Experții anticipează că nava va ajunge la asteroid în august 2029.

Asteroidul 16 Psyche a fost descoperit de astronomul italian Annibale de Gasparis, în 1852. E un asteroid de tip M. Experții cred că e o parte din nucleul unei planete mici, ce s-ar fi format în primele momente ale Sistemului Solar.

Află și de unde ar fi provenit asteroidul neobișnuit care orbitează în jurul Pământului.

NASA va trimite o misiune către acest asteroid valoros în următoarele luni. Alți experți nu sunt convinși că Psyche e atât de dens pe cât cred alții. Această misiune va putea oferi noi informații despre roca neobișnuită.

Unii experți cred că Psyche e format aproape în întregime de fier și nichel. Ca urmare, ar avea o valoare de aproximativ 10.000 de cvadrilioane de dolari. În comparație, economia globală are o valoare de câteva sute de trilioane de dolari.

Nava NASA va orbita în jurul asteroidului Psyche timp de 26 de luni

Pentru a putea aduna cât mai multe informații despre asteroid, nava va orbita în jurul său timp de 26 de luni. În această perioadă, experții speră să afle mai multe informații despre formarea planetelor.

În plus, vor avea mai multe date despre nucleul planetelor, după ce NASA va trimite o misiune către Psyche.

Asteroidul are o formă similară cu un cartof și are un diametru de 225 de kilometri. Roca spațială orbitează între Marte și Jupiter, la o distanță de 378 – 497 de milioane de kilometri de Soare.

Un studiu publicat în The Planetary Science Journal, în 2020, sugerează că 16 Psyche e format aproape în totalitate de fier și nichel. Cei mai mulți asteroizi sunt formați din rocă sau gheață, motiv pentru care acesta e diferit.

Descoperirea lui 16 Psyche, asteroidul care ar putea fi mai valoros decât întreaga economie globală, a reprezentat un pas important în astronomie. Potrivit lui Lindy Elkins-Tanton, cercetător NASA, asteroidul ar avea o valoare de 10 cvintilioane de dolari. Adică 10.000.000.000.000.000.000 de dolari. În acest moment, întreaga economie a Pământului are o valoare aproximativă de 110 trilioane de dolari.

Imagine cu Soarele, pe fundal negru. NASA a pătruns recent în atmosfera Soarelui