De unde ar fi provenit asteroidul neobișnuit care orbitează în jurul Pământului. Puțini au auzit de el, dar China vrea să trimită o misiune să îl studieze

Experții au o teorie care poate explica de unde ar fi provenit asteroidul care orbitează în jurul Pământului, către care China vrea să trimită o misiune pentru a studia obiectul cosmic.

Publicat: 9 mai 2023, 13:06

Luna nu e singurul obiect cosmic care orbitează în jurul Pământului. Există un număr de cvasi-sateliți, așa cum sunt numiți de cercetători, ce orbitează în jurul planetei noastre. Unul dintre ei e numit Kamo'oalewa.

Kamo’oalewa e un asteroid apropiat Pământului, ce are câteva elemente în comun cu Luna, scrie Science Alert

Asteroidul a fost descoperit în anul 2016, cu ajutorul Pan-STARRS, din cadrul Observatorului Haleakala. E considerat un obiect cosmic neobișnuit pentru că orbita sa se schimbă de-a lungul timpului. Chiar și așa, rămâne mereu în apropiere de Pământ.

De unde ar fi provenit asteroidul neobișnuit care orbitează în jurul Pământului

Potrivit unei teorii recente, Kamo’oalewa ar putea fi o bucată desprinsă chiar din Lună. Suprafața asteroidului e considerată remarcabilă. Reflectă lumina în același mod în care o face și Luna, datorită prezenței silicaților.

Experții care studiază de unde ar fi provenit asteroidul neobișnuit cred că acesta e un indiciu despre originea sa.

Kamo’oalewa nu e singurul cvasi-satelit din jurul Pământului. Nu e nici măcar singurul din grupul Apollo. Dar e cel mai mic, cel mai apropiat și cel mai stabil dintre ele, potrivit cercetătorilor.

Află și care e diferența dintre asteroizi, meteoriți și comete.

Un nou studiu a analizat orbita asteroidului, pentru a înțelege cum s-ar fi putut desprinde de Lună. Studiul e condus de Jose Daniel Castro-Cisneros, din cadrul Universității din Arizona.

Kamo’oalewa se află dincolo de Sfera lui Hill a Pământului. Aceasta e o zonă care domină atracția sateliților. Luna se află în interiorul acestei zone. Deși orbita sa are anumite schimbări, e, în mare parte, stabilă.

Asteroidul se află în afara Sferei și orbita sa e eliptică. E numit un cvasi-satelit pentru că Soarele exercită o atracție mai mare asupra sa decât Pământul.

„Pentru că are o orbită similară cu a Pământului și există o asemănare fizică între el și materialele de pe suprafața Lunii, explorăm ipoteza potrivit căreia ar fi putut să apară drept un fragment în urma unui impact al unui meteorit cu suprafața lunară,” scrie în studiul ce investighează de unde ar fi provenit asteroidul neobișnuit.

China vrea să studieze asteroidul Kamo’oalewa

Experții au realizat mai multe simulări pentru a identifica originea asteroidului, în care un meteorit se izbește de Lună. În aceste modele, cele mai multe particule care se desprins pleacă de lângă Pământ și sunt atrase către Soare. Un număr redus de obiecte cosmice nu intră în orbite heliocentrice. În schimb, au o orbită similară cu cea pe care o are Kamo’oalewa.

Viteza joacă un rol important în cadrul acestui scenariu. „Cele mai favorabile condiții reprezintă viteza de lansare care e puțin mai mare decât viteza de desprindere de hemisfera lunară,” continuă studiul care investighează de unde ar fi provenit asteroidul neobișnuit.

Kamo’oalewa are o înclinare ecliptică de aproximativ 8 grade. În simulare, cele mai multe particule aveau o înclinare mai mică, de 1-3 grade. Aceasta se putea schimba, însă.

Pe suprafața Lunii există mai multe cratere create în urma impactului cu meteoriți. Mulți experți cred că asteroidul Kamo’oalewa s-a format în cadrul unui astfel de eveniment.

Kamo’oalewa are un diametru de 40 de metri. Deși e un asteroid mic, pentru că are atât de multe elemente inedite, China vrea să trimită o misiune pe el. Numită Tianwen-2, misiunea va fi lansată în 2025 și va aduna mostre de pe asteroid. O altă misiunea chineză, Tianwen-1, a adunat date științifice importante de pe Marte.

Planetă extraterestră văzută de pe o planetă cu rocă. NASA a confirmat peste 5.000 de exoplanete recent