Kepler a descoperit 3 exoplanete inedite în ultimele sale zile de activitate. Reușita a surprins experții

La 5 ani de când a fost „scos la pensie”, Telescopul Kepler a descoperit 3 exoplanete inedite, în ultimele sale zile de activitate.

Publicat: 3 iunie 2023, 8:48

Kepler a fost lansat în spațiu în anul 2009, cu un țel precis. Telescopul trebuia să găsească lumi noi. În aproximativ 1 deceniu petrecut în orbita solară, Kepler a descoperit 2.600 de exoplanete, inclusiv unele care se află în zona în care ar putea susține viața.

Kepler a rămas fără combustibil în anul 2018, moment în care i s-a și încheiat oficial misiunea, potrivit Gizmodo

Datele Kepler tot includ secrete despre univers. În această descoperire, astronomii au descoperit 3 exoplanete observate de Kepler chiar înainte să își oprească activitatea.

Kepler a descoperit 3 exoplanete inedite în ultimele sale zile de activitate

Mai mulţi astrofizicieni şi astronomi amatori au identificat unele dintre ultimele planete pe care telescopul Kepler. Telescopul a fost dezvoltat de NASA şi retras între timp din activitate. Kepler a observat exoplanetele pe durata ultimelor sale zile de funcţionare la finalul unei misiuni de aproape un deceniu, a anunţat NASA, citată de Xinhua, scrie AGERPRES

Kepler a descoperit cele 3 exoplanete în ultimele zile de funcționare. În categoria exoplanetelor sunt incluse planete care se află în afara Sistemului Solar. Cele 3 găsite de Kepler au dimensiuni cuprinse între cele ale Pământului şi planetei Neptun. Orbitează la distanţe relativ mici în jurul stelelor lor.

„Ele sunt planete medii prin prisma observaţiilor ample făcute de Kepler,” a declarat Elyse Incha, cercetătoare la Universitatea Wisconsin-Madison din Statele Unite. „Însă sunt foarte interesante, întrucât Kepler le-a observat în timpul ultimelor sale zile de funcţionare. Ele subliniază cât de bun a fost Kepler în căutarea de exoplanete, chiar şi la sfârşitul ciclului său de viaţă.”

Studiul despre descoperirea celor 3 exoplanete a fost coordonat de Elyse Incha. Cercetarea a fost publicată în revista Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Telescopul Kepler a fost lansat în martie 2009. Obiectivul iniţial al misiunii sale a fost acela de a monitoriza constant o porţiune a cerului din constelaţiile nordice Lebăda şi Lira. Perioada sa îndelungată de observare i-a permis acestui telescop să monitorizeze schimbările produse în strălucirea unor stele cauzate de trecerea unor planete prin faţa astrelor, evenimente cunoscute sub numele de tranzit. Kepler a descoperit 3 exoplanete și în ultimele sale zile de funcționare.

Kepler a observat sute de mii de stele

În timpul misiunii sale, ce a durat aproape 1 deceniu, Kepler a observat sute de mii de stele. În plus, a identificat mii de exoplanete. După 4 ani, telescopul observase deja peste 150.000 de stele.

Aceasta a fost prima misiune desfăşurată de NASA pentru a găsi planete asemănătoare Pământului care orbitează în zonele locuibile din jurul unor stele. Aceste zone sunt aflate la distanţe ce permit apei să existe în stare lichidă la suprafaţa unei planete. Kepler a descoperit 3 astfel de exoplanete în ultimele zile de activitate.

Recent, cea mai îndepărtată galaxie din univers a fost descoperită de Telescopul James Webb.

Atunci când telescopul Kepler a fost retras din activitate în octombrie 2018, el contribuise la descoperirea a peste 2.600 de exoplanete confirmate şi a mai multor exoplanete potenţiale, potrivit NASA.

Stea neutronică, precum obiectul spațial misterios care transmite semnale radio la fiecare 18 minute, de culoare albastră, pe fundal negru