Experții analizează mostra de 4.6 miliarde de ani de pe asteroidul Bennu. Ce au descoperit în praful negru: „E extraordinar”

Experții analizează mostra de 4.6 miliarde de ani de e asteroidul Bennu și au fost uimiți să afle ce există în praful negru de pe roca spațială.

Publicat: 28 noiembrie 2023, 14:00

O cantitate echivalentă cu o linguriță de praf negru și granule a fost recoltată de pe un asteroid aflat la 200 de milioane de mile distanță de Pământ. Mostra a ajuns la Muzeul de Istorie Naturală din Londra.

Acolo, experții se pregătesc să afle secretele prafului negru, scrie The Guardian.

Experții au primit 100 de miligrame de material necontaminat. Are o vechime de 4.6 miliarde de ani, de la începutul Sistemului Solar.

Experții analizează mostra de 4.6 miliarde de ani de pe asteroidul Bennu

Mostra a fost adusă pe Pământ cu ajutorul misiunii Osiris-Rex, a NASA. Nava s-a apropiat de Bennu în 2020 și a adus mostra înapoi în septembrie 2023.

Nava a atins asteroidul Bennu, ce are o șansă de 1 la 1.750 de a se izbi de Pământ în următorii 300 de ani. Acum, experții analizează mostra de pe roca spațială.

Nava a adus înapoi cea mai mare cantitate de material spațial de la programul Apollo.

„E extraordinar. E ca o comoară mică, ce ne duce înapoi la începutul Sistemului Solar,” a declarat dr. Ashley King, expert din cadrul muzeului. „Abia aștept să analizez bine mostra și să vedem ce putem afla despre Sistemul Solar.”

Prima analiză realizată de experții NASA a scos la iveală faptul că mostra de pe asteroid era bogată în carbon și apă. O parte din carbon era legat în compus organic. Experții anticipează ca mostra să fie studiată decenii de acum.

Vor să înțeleagă exact cum s-a format Sistemul Solar și dacă asteroizii au adus o cantitate semnificativă de apă pe Pământ și alte planete.

O parte importantă a studiului e analizarea izotopilor de hidrogen din apa de pe Bennu. Experții vor să vadă dacă aceștia sunt similari cu cei care se găsesc în oceanele de pe Pământ. Experții analizează mostra de pe Bennu pentru a afla și cum a apărut viața pe Pământ.

Cercetătorii vor să afle și cum să protejeze Pământul de asteroizi periculoși

Dincolo de informațiile despre începutul Sistemului Solar, experții vor să folosească această mostră și pentru a afla informații despre cum poate fi protejat Pământul împotriva asteroizilor periculoși, ce s-ar putea izbi de planeta noastră.

Cu o lungime de câțiva sute de metri, Bennu e mult mai mic decât asteroidul de 9.6 kilometri care a dus la dispariția dinozaurilor. Chiar și așa, poate provoca daune considerabile pe Pământ. Ca urmare, experții analizează mostra pentru a înțelege mai bine asteroidul și riscul pe care îl reprezintă pentru Pământ.

Primii 2 ani de analiză de la muzeu se vor axa pe teste care nu pot distruge mostra. Printre acestea se numără analiza cu raze X și microscopie. Vor să afle compoziția prafului negru și structura sa.

Cele mai mari fire de praf din mostra au o lungime de doar câțiva milimetri.

„Nu pare să fie mult material, dar e de ajuns pentru analiză,” a declarat King.

Rachetă lansată în spațiu, cu nori pe fundal, ca cea care va duce un microsatelit construit de liceeni români în spațiu