Experții au descoperit o nouă cvasi-Lună lângă Pământ. De cât timp urmărește planeta noastră

Experții au descoperit o nouă cvasi-Lună lângă Pământ, ce a rămas ascunsă timp de aproximativ 2.000 de ani.

Publicat: 1 iunie 2023, 12:57

Experții au identificat recent un asteroid care urmărește Pământul în timpul orbitei sale anuale în jurul Soarelui. Numit 2023 FW13, asteroidul e considerat o cvasi-Lună sau un cvasi-satelit. Orbitează Soarele într-un stil similar cu Pământul, dar e influențat foarte puțin de gravitația planetei noastre.

Experții estimează că are un diametru de 15 metri, scrie Live Science

În timpul orbitei sale în jurul Soarelui, 2023 FW13 încercuiește și Pământul. Se apropie la o distanță de 14 milioane de kilometri de planeta noastră.

Experții au descoperit o nouă cvasi-Lună lângă Pământ

În comparație, Luna are un diametru de 3.474 de kilometri și cea mai apropiată distanță de Pământ e de 364.000 de kilometri, potrivit NASA.

Experții au descoperit 2023 FW13, o nouă cvasi-Lună, cu ajutorul observatorului Pan-STARRS. Acesta se află în vârful muntelui Haleakalā, din Hawaii. Existența asteroidului a fost ulterior confirmată de Telescopul Canada-Franța-Hawaii și alte 2 observatoare din Arizona. Pe 1 aprilie 2023, a fost oficial clasificat de către Uniunea Astronomică Internațională. Organizația se ocupă cu desemnarea statului de planetă, luni și alte obiecte din Sistemul Solar.

Potrivit estimărilor experților, 2023 FW13 a fost „vecinul” Pământului încă din anul 100 î.e.n. Asteroidul va avea aceeași orbită până în aproximativ anul 3.700, susține Adrien Coffinet, astronomul care a clasificat asteroidul drept cvasi-Lună.

Află și ce s-ar întâmpla dacă un asteroid ar lovi Pământul.

„Pare să fie cel mai vechi cvasi-satelit al Pământului, descoperit până acum,” susține Coffinet.

Acum că experții au descoperit o nouă cvasi-Lună lângă Pământ, vor să afle cât mai multe detalii despre acest asteroid.

Asteroidul 2023 FW13 a fost observat inițial în 2012

2023 FW13 a fost descoperit inițial în martie. Dar astronomii au căutat în datele adunate până acum și au găsit observații cu asteroidul încă din 2012.

Deși se află relativ aproape de Pământ, nu există riscul ca acest cvasi-satelit să se izbească de Pământ. Pentru că are o dimensiune relativ mică, până acum nu a fost identificat drept un cvasi-satelit.

„Vestea bună e că o astfel de orbită nu duce la o traiectorie de impact din senin,” a declarat Alan Harris, astronom din cadrul Space Science Institute, după ce experții au descoperit o nouă cvasi-Lună lângă Pământ.

Acesta nu e singurul cvasi-satelit al Pământului. Kamo’oalewa, ce intră în aceeași categorie, a fost descoperit în 2016. Roca urmărește la fel planeta noastră în orbita din jurul Soarelui. Potrivit unui studiu din 2021, acest asteroid ar putea fi chiar un fragment din Lună.

Kamo’oalewa e considerat un obiect cosmic neobișnuit pentru că orbita sa se schimbă de-a lungul timpului. Chiar și așa, rămâne mereu în apropiere de Pământ. Suprafața asteroidului e considerată remarcabilă. Reflectă lumina în același mod în care o face și Luna, datorită prezenței silicaților.

Experții care studiază de unde ar fi provenit asteroidul neobișnuit cred că acesta e un indiciu despre originea sa. Kamo’oalewa se află dincolo de Sfera lui Hill a Pământului. Aceasta e o zonă care domină atracția sateliților. Luna se află în interiorul acestei zone. Deși orbita sa are anumite schimbări, e, în mare parte, stabilă.

Lac de lavă, precum lacul de lavă neted ca sticla de pe Io, Luna planetei Jupiter