NASA lansează o misiune către un asteroid ce valorează 10.000 de cvadrilioane de dolari. Când va ajunge nava Psyche la el

După mai multe luni de când a fost anunțată, NASA lansează o misiune către un asteroid ce valorează 10.000 de cvadrilioane de dolari.

Publicat: 13 octombrie 2023, 15:30 / Actualizat: 13 octombrie 2023, 16:30

Pe 13 octombrie, NASA a planificat lansarea misiunii Psyche, de la Centrul Spațial Kennedy, Florida. Psyche e o navă construită pentru a investiga un asteroid cu o vechime de 4.5 miliarde de ani.

Acesta e numit 16 Psyche. Experții cred că e plin de fier, nichel și aur, în valoare de 10.000 de cvadrilioane de dolari, scrie Daily Mail

Suma e îndeajuns de mare pentru ca fiecare om de pe planetă să devină miliardar. Chiar dacă această compoziție va fi confirmată de către NASA, nu există planuri de minare a metalelor prețioase în acest moment.

NASA va începe în sfârșit un voiaj către asteroidul 16 Psyche, la finalul acestui an. Inițial, misiunea a fost programată pentru septembrie 2022. A fost amânată, însă, din cauza „problemelor de dezvoltare”.

La scurt timp, un consiliu independent a oferit mai multe recomandări pentru ca NASA să trimită nava către asteroid, scrie Yahoo News.

După aceste amânări, NASA lansează o misiune către 16 Psyche pe 13 octombrie 2023, dacă vremea va fi favorabilă.

„Consiliul independent a fost extraordinar de impresionat de reușitele experților din cadrul Jet Propulsion Laboratory (JPL) și California Institute of Technology (Caltech),” scrie în raportul NASA.

Astfel, NASA va trimise o misiune către 16 Psyche. Nava va decola de pe o platformă din Kennedy Space Center, în perioada 5 – 25 octombrie 2023. Nava va ajunge în stratosferă cu ajutorul rachetei SpaceX Falcon Heavy.

În 2026, va trece pe lângă Marte și va profita de gravitația Planetei Roșii pentru a-și continua călătoria. Experții anticipează că nava va ajunge la asteroid în august 2029.

Recent, mostra din asteroidul Bennu a uimit experții.

Asteroidul 16 Psyche a fost descoperit de astronomul italian Annibale de Gasparis, în 1852. E un asteroid de tip M. Experții cred că e o parte din nucleul unei planete mici, ce s-ar fi format în primele momente ale Sistemului Solar. Acum, NASA lansează o misiune ca va investiga acest asteroid.

Nu toți experții cred că 16 Psyche e atât de valoros

NASA va trimite o misiune către acest asteroid valoros în următoarele luni. Alți experți nu sunt convinși că Psyche e atât de dens pe cât cred alții. Această misiune va putea oferi noi informații despre roca neobișnuită.

Unii experți cred că Psyche e format aproape în întregime de fier și nichel. Ca urmare, ar avea o valoare de aproximativ 10.000 de cvadrilioane de dolari. În comparație, economia globală are o valoare de câteva sute de trilioane de dolari. Rămâne de văzut dacă metalele prețioase există, într-adevăr, în compoziția 16 Psyche. NASA lansează o misiune pe 13 octombrie pentru a verifica acest lucru.

Recent, un asteroid potențial periculos a fost descoperit aproape de Pământ.

Pentru a putea aduna cât mai multe informații despre asteroid, nava va orbita în jurul său timp de 26 de luni. În această perioadă, experții speră să afle mai multe informații despre formarea planetelor.

În plus, vor avea mai multe date despre nucleul planetelor, după ce NASA va trimite o misiune către Psyche.

Asteroidul are o formă similară cu un cartof și are un diametru de 225 de kilometri. Roca spațială orbitează între Marte și Jupiter, la o distanță de 378 – 497 de milioane de kilometri de Soare.

Sergei Krikalev, numit și cosmonautul abandonat în spațiu, îmbrăcat la costum, cu un hublou de navetă în spate