NASA estimează că asteroidul Bennu s-ar putea izbi de Pământ. Când ar avea loc impactul cataclismic

NASA estimează că asteroidul Bennu se va izbi de Pământ pe viitor, într-un impact cataclismic care va afecta o suprafață imensă de pe planetă.

Publicat: 21 septembrie 2023, 13:29

Experții NASA prezic o șansă mare ca asteroidul Bennu să se izbească de Pămân pe viitor. Se pare că acest impact va afecta o arie a planetei comparabilă cu mărimea Texas. Bennu e un obiect spațial care trece pe lângă planeta noastră la fiecare 6 ani.

Experții au tot urmărit asteroidul de când a fost descoperit în septembrie 1999, scrie The Hill

Potrivit experților, există însă o șansă ca această rocă spațială să ajungă pe Pământ.

NASA estimează că asteroidul Bennu s-ar putea izbi de Pământ

Potrivit experților, Bannu ar putea trece printr-o „gaură gravitațională” care i-ar schimba traiectoria. Estimarea a fost realizată de o echipă de cercetare OSIRIS-REx.

Potrivit studiului, NASA estimează că asteroidul Bennu s-ar putea izbi de Pământ în anul 2182. Roca spațială are șanse de 0.037% (adică 1 în 2.700) de a se lovi de Pământ.

Acest incident depinde foarte mult de o altă apropiere. În 2135, Bennu va trece pe lângă Pământ atât de aproape încât forța gravitațională a planetei noastre ar putea să îi afecteze orbita în așa fel încât să ducă la un impact pe 24 septembrie 2182. Adică peste aproape 159 de ani din acest moment.

Experții au creat și un model vizual pentru a studia potențialul impact din 2182. Locația lui Bennu în 2182 va depinde foarte mult de apropierea din 2135. În studiul autorilor sunt incluse 2 reprezentări ale asteroidului.

NASA trimite și o misiune către un asteroid în valoare de 10.000 de cvadrilioane de dolari.

Asteroidul are o dimensiune de aproximativ 483 de metri. Ar putea afecta o arie de mărimea statului Texas, dacă va avea loc impactul. Chiar și așa, dimensiunea sa e mult mai mică decât cea a asteroidului care a ucis dinozauri în urmă cu 66 de milioane de ani. Acela avea o dimensiune de 9.6 kilometri. NASA estimează, însă, că asteroidul Bennu are mici șase să ajungă pe planeta noastră.

Bennu are o dimensiune de aproximativ 500 de metri

Deși e mult mai mic decât asteroidul care a ucis dinozaurii, experții estimează că un astfel de impact ar dezlănțui 1.200 de megatone de energie. Adică de 24 de ori mai puternică decât orice armă nucleară creată de oameni.

„Niciodată nu am realizat un model al traiectoriei unui asteroid atât de precis până acum,” a declarat Davide Farbocchia, ce a condus studiul în care NASA estimează că asteroidul Bennu s-ar putea izbi de Pământ.

„Datele OSIRIS-REx ne oferă informații mult mai precise. Putem testa limitele modelelor noastre și calcula traiectoria viitoare a asteroidului Bennu, la un grad ridicat de precizie, până în 2135,” a continuat Farnocchia.

Bennu e unul dintre cei mai cunoscuți asteroizi apropiați Pământului. Aproape toate posibilitățile de impact ar avea loc la finalul anilor 2100 – începutul anilor 2200. Potrivit experților, cea mai mare probabilitate de impact va fi pe 24 septembrie, anul 2182. Atunci, asteroidul Bennu se va apropia periculos de Pământ.

2 planete cu o stea între ele, una mai mare decât cealaltă, precum cea mai mare planetă descoperită vreodată