Telescopul James Webb ar putea detecta viața extraterestră. Ce metodă ar folosi pentru a găsi alte civilizații

Telescopul James Webb ar putea detecta viața extraterestră prin intermediul unei metode neobișnuite, potrivit experților.

Publicat: 14 martie 2022, 7:23

Telescopul James Webb a fost lansat pe 25 decembrie 2021, după mai multe amânări. Observatorul de 10 miliarde de dolari are scopul de a studia universul mult mai detaliat decât a fost posibil până acum.

Experții speră ca acesta să îi ajute să studieze formarea galaxiilor și planetelor, ce a avut loc în urmă cu miliarde de ani. Acest lucru e posibil cu ajutorul tehnologiei ce analizează undele infraroșii, rămase în urma fenomenelor stelare.

Se pare că Telescopul James Webb ar avea și un alt folos, dezvăluit recent. Acesta ar putea detecta viața extraterestră, potrivit Science Alert.

Telescopul James Webb ar putea detecta viața extraterestră

În următoarele luni, după mai multe calibrări controlate de pe Pământ, James Webb va începe să studieze stelele și alte obiecte stelare. Astronomii speră ca acesta să schimbe modul în care înțelegem universul și formarea sa. Telescopul Hubble, predecesorul James Webb, a ajutat la dezvoltarea semnificativă a acestei sfere științifice.

Se pare că unul dintre beneficiile James Webb față de Telescopul Hubble e că ar putea detecta viața extraterestră. Noul observator va putea surprinde imagini cu planete îndepărtate, ce orbitează în jurul stelelor.

Vezi mai multe imagini cu Telescopul James Webb în GALERIA FOTO!

Inginerul spațial Ernie Wright, în fața telescopului James Webb. Telescopul galen pe fundal, negru pe margine. Telescopul James Webb a început deschiderea scutului solar
Telescopul James Webb ar putea schimba astronomia pentru totdeauna / Profimedia Images

E posibil ca acesta să detecteze semne ale vieții. Mai mulți experți susțin că plantele, de exemplu, ce folosesc fotosinteza pentru energie, pot fi detectate cu ajutorul undelor cu infraroșu. Pe măsură ce clorofila absoarbe lumina, apare mai luminoasă în infraroșu. Ca urmare, planetele care au floră vor avea un semn distinct de „margine roșie”.

O imagine neclară cu o planetă îndepărtată ar putea oferi suficiente informații ce vor ajuta experții să concluzioneze dacă există viață pe acea rocă. Descoperirea unei găuri negre neobișnuite ar putea rescrie regulile despre galaxii.

În plus, Telescopul James Webb ar putea detecta și urmele unor civilizații similare cu cea umană. Prin activitatea lor, oamenii produc compuși chimici ce ajung în atmosferă. Fără activitatea umană, aceștia nu ar putea ajunge în acea zonă.

Telescopul James Webb ar putea oferi informații despre atmosfera exoplanetelor

Un studiu recent susține că Telescopul ar putea căuta poluanți industriali în atmosfera exoplanetelor. Analiza a propus detectarea specifică a clorofluorocarburii. Pe Pământ, astfel de compuși chimici ajung în atmosferă în urma folosirii agenților de curățare și agenților frigorifici.

În anii 1980, clorofluorocarbura a creat o gaură în stratul de ozon al Pământului, înainte ca aceasta să fie interzisă în 1987. Telescopul James Webb a surprins prima sa imagine cu o stea.

Ca urmare, studiul ce susține că Telescopul James Webb ar putea detecta viața extraterestră propune că descoperirea unor astfel de agenți în alte zone din galaxie ar putea fi un semn că pe acele planete există alte civilizații inteligente.

Astfel, poluarea cauzată de oameni poate fi observată din spațiu. Același lucru s-ar putea întâmpla și pe alte planete, în procesul de căutare a vieții extraterestre.

Telescopul James Webb are anumite limite, însă. Dacă steaua unei planete e prea luminoasă, ar putea afecta semnalul primit de observator. Potrivit experților, Telescopul va avea cel mai mare succes în observarea unor stele din clasa M, care nu sunt atât de luminoase.

Una dintre acestea e steaua TRAPPIST-1, ce se află la 40 de ani-lumină de Terra. Această stea are mai multe exoplanete similare cu Pământul, ce orbitează în jurul ei.

Cer întunecat de noapte, cu galaxie, deasupra unui lac, în nuanțe de albastru și roz, pentru a ilustra de ce e cerul întunecat noaptea