Curiosity a găsit carbon pe Marte. Descoperirea care a încântat experții NASA

Roverul Curiosity a găsit carbon pe Marte, într-o descoperire care a încântat experții NASA. Prezența acestor atomi pe Planeta Roșie ar putea indica existența vieții antice, în trecut.

Publicat: 18 ianuarie 2022, 16:53

Teoriile despre viața pe Marte continuă să apară. Recent, acestea au primit un nou imbold datorită ultimei descoperiri a roverului Curiosity. Vehiculul spațial NASA a găsit atomi de carbon pe Planeta Roșie, ce ar putea indica prezența vieții antice.

Misiunea principală a roverului Curiosity e studierea planetei Marte și determinarea posibilității existenței organismelor în trecutul acesteia, potrivit CNN.

Noua descoperire ar putea aduce noi dovezi ce ar susține această teorie, potrivit experților. În acest moment, însă, nu există îndeajuns de multe elemente ce ar putea susține pe deplin această teorie.

Curiosity a găsit carbon pe Marte

O nouă analiză a mostrelor de sediment adunate de rover a dezvăluit prezența atomilor de carbon pe Marte. Aceștia ar indica prezența vieții în trecutul Planetei Roșii. Aceasta este, însă, doar una dintre posibilele explicații despre prezența acestor atomi de carbon pe Marte.

Curiosity a găsit carbon pe Marte, un element esențial pentru viața de pe Terra. Ciclul carbonului e un proces natural prin care sunt reciclați atomii de carbon. Pe pământ, acești atomi trec prin ciclu pe măsură ce trec din atmosferă în pământ și înapoi în atmosferă.

Cea mai mare cantitate de carbon se găsește în roci și sedimente. Acesta se găseșe și în oceane, atmosferă și organisme, potrivit National Oceanic and Atmospheric Administration.

Faptul că roverul Curiosity a găsit carbon pe Marte e o veste importantă din acest punct de vedere. Prezența acestor atomi poate indica activitate biologică. Atunci când acești atomi sunt măsurați în altă substanță, precum sedimentul de pe Marte, pot oferit indicii despre ciclul de carbon de pe această planetă.

În plus, analizarea carbonului de pe Marte poate oferi detalii și despre ciclul acestui element pe Planeta Roșie. Care e motivul surprinzător pentru care NASA încă nu a trimis oameni pe Marte.

Studiul care a detaliat această desscoperire a fost publicat în jurnalul Proceedings of the National Academy of Sciences.

Cum a descoperit Curiosity carbonul pe Marte

Curiosity, ce a găsit carbon pe Marte recent, a ajuns în Craterul Gale în august 2012. Acesta are un diametru de 154.5 kilometri și, cel mai probabil, a fost format de impactul unui meteorit, în urmă cu 3.5 – 3.8 miliarde de ani.

În trecut, acesta ar fi fost un lac. Acum, include numeroase straturi de roci antice expuse. Curiosity a forat în crater în ultimii 9 ani, pentru a aduna mostre de sediment.

Roverul a strâns 24 de mostre în formă de pudră, pe care le-a încălzit la o temperatură de aproximativ 850 grade Celsius, pentru a separa elementele. Un meteorit de pe Marte infirmă teoriile despre viața pe Planeta Roșie.

Astfel, mostrele au emis metan, ce a fost analizat de instrumentele aflate pe Curiosity. În urma acestei analize, Curiosity a găsit mostre de carbon pe planetă. Unele mostre nu includeau prezența carbonului, pe când altele erau bogate în carbon 12 sau carbon 13.

Există 3 posibile explicații pentru prezența acestor atomi de carbon: praf cosmic, degradarea ultravioletă a dioxidului de carbon sau degradarea ultravioletă a metanului produs biologic.

Un asteroid se va apropia la o distanță extrem de mică de Pământ săptămâna aceasta. E una dintre cele mai mici apropieri din istorie