Telescopul James Webb a surprins prima sa imagine cu o stea. Reușita a fost dezvăluită de NASA

Telescopul James Webb a surprins prima sa imagine cu o stea, o reușită pentru proiectul de 10 miliarde de dolari ce a fost lansat pe 25 decembrie 2021.

Publicat: 15 februarie 2022, 8:23

Telescopul James Webb și-a atins destinația finală, în Punctul Lagrande 2, la finalul lunii ianuarie. Acum, observatorul de 10 miliarde de dolari, ce a fost creat pentru a studia universul la un nivel detaliat ce nu a fost posibil până acum, a surprins prima imagine cu o stea.

NASA a anunțat că observatorul a realizat prima imagine cu o stea – și o poză selfie, scrie Science Alert

Acești pași fac parte din procesul de mai multe luni de aliniere a oglinzii aurii imense a observatorului.

Telescopul James Webb a surprins prima sa imagine cu o stea

Experții vor să studieze începutul universului cu ajutorul Telescopului James Webb. Acesta va începe misiunea oficială în vara anului 2022. Până atunci, sunt necesare mai multe teste, printre care se numără și surprinderea primelor imagini cu obiectele spațiale. Cum arată Telescopul James Webb după ce a ajuns la destinația finală.

Prima imagine trimisă înapoi de telescop prezintă o stea izolată, aflată în constelația Ursa Major, numită HD 84406.

Telescopul James Webb a surprins imaginea cu HD 84406 cu ajutorul celor 18 segmente individuale ale oglinzii principale. Această imagine reprezintă acum baza pentru alinierea pieselor hexagonale.

Lumina a fost reflectată de segmente către oglinda secundară a telescopului, după care a ajuns la instrumentul Near Infrared Camera. Acesta e dispozitivul principal de imagistică al observatorului.

„Întreaga echipă Webb e extrem de încântată de cât de cât de bine merg primele etape ale surprinderii imaginii și alinierea telescopului,” a declarat Marcia Rieke, din cadrul Universității din Arizona. „Suntem atât de fericiți să vedem că lumina a ajuns până la Near Infrared Camera.”

Telescopul James Webb a surprins imaginea într-un proces ce a fost început pe 2 februarie. Telescopul James Webb are combustibil pentru mai mult de 10 ani.

Cercetarea inițială a Webb a inclus o arie aproape egală cu mărimea Lunii. Punctele din imagine sunt localizate mai ales în centrul porțiunii.

Telescopul James Webb a realizat și o imagine selfie

Pentru a facilita procesul, echipa a realizat și o imagine selfie cu dispozitivul. Aceasta nu a fost surprinsă de camera montată în exterior, ci printr-un senzor special din Near Infrared Camera.

Înainte de acest moment, NASA a susținut că surprinderea unei imagini selfie nu e posibilă. Echipa nu a fost sigură că acest lucru e posibil doar cu lumina generată de stele.

Vezi mai multe imagini cu Telescopul James Webb în GALERIA FOTO!

Telescopul james Webb, la Goddard Space Flight Center, deținut de NASA, în 2016. ESA a publicat ultimele imagini cu Telescopul James Webb
Telescopul James Webb, la Goddard Space Flight Center, din cadrul NASA, în 2016 / Getty Images

Telescopul James Webb a surprins prima imagine cu o stea la mai puțin de 2 luni de când a fost lansat în spațiu. Observatorul a părăsit Pământul pe 25 decembrie și acum se află la o distanță de 1.5 milioane de kilometri distanță de planetă.

Webb va începe misiunea oficială până în vara anului 2022. Aceasta va include folosirea instrumentelor cu rezoluție mare pentru a cerceta formarea primei generații de galaxii, ce a avut loc în urmă cu 13.5 miliarde de dolari în urmă. Acestea s-au format după Big Bang.

Lumina ultravioletă emisă de primele obiecte luminoase au făcut parte din expansiunea universului. Azi poate fi observată sub formă de unde infraroșii, ce pot fi surprinse de Telescopul James Webb.

Stația Spațială Internațională, pe care vrea să o distrugă NASA, în orbita Pământului, cu planeta pe fundal și negru în conțul dreapta sus