Un asteroid a fost descoperit cu doar câteva ore înainte să se izbească de Pământ. Unde s-a prăbușit

Un asteroid a fost descoperit cu doar câteva ore înainte să se izbească de Pământ. Experții au reușit să prezică locul și ora impactului.

Publicat: 17 februarie 2023, 14:15

Un mic asteroid, numit un meteoroid, a fost descoperit de către astronomul Krisztián Sárneczky, cu ajutorul unui telescop de 60 de centimetri Schmidt, din cadrul Observatorului  Piszkésteto, din Ungaria.

Asteroidul a primit denumirea de 2023 CX1 și e cel de-al doilea din această categorie descoperit de Krisztián.

Astronomul a fost și cel care a depistat 2022 EB5 înainte de impactul cu Pământul, în urmă cu mai puțin de 1 an, scrie SciTechDaily

Ultimele 3 impacturi prezise au avut loc în ultimele 12 lui. Experții iau acest lucru drept un semn că detectarea rocilor spațiale s-a dezvoltat.

Meteoroidul de circa 1 metru a fost văzutâ pe 13 februarie, dimineața, cu puţin timp înainte de ora 03:00 GMT (5:00, ora României). Utilizatorii reţelelor sociale, mai ales cei din sudul Angliei, au împărtăşit imagini cu roca în flăcări. Krisztián a descoperit 2023 CX1, un asteroid de dimensiuni mici, cu doar câteva ore înainte de impact. Descoperirea a avut pe 12 februarie, la ora 20:18 UTC.

40 de minute mai târziu, date de la Observatorul Višnjan, din Croația, a confirmat obiectul.

Intrarea acestui mic meteoroid în atmosfera Pământului fusese însă prognozată, ceea ce nu se întâmplă des. Este doar pentru a şaptea oară, notează BBC. Agenţia Spaţială Europeană a scris pe Twitter că acesta a fost „un semn al progreselor rapide în ceea ce priveşte capacităţile globale de detectare a asteroizilor”.

Agenţia anunţase anterior că se aşteaptă ca obiectul să atingă „în siguranţă” atmosfera terestră. Experții au estimat că acest lucru va avea loc în apropierea oraşului francez Rouen.

Organizaţia Internaţională pentru Meteori, o organizaţie non-profit cu sediul în Belgia, a estimat că obiectul cosmic a intrat în atmosfera terestră la aproximativ 4 km de coasta franceză. 2023 CX1 a creat un efect de „minge de foc”.

Citește continuarea pe observatornews.ro