Cele mai spectaculoase imagini cu suprafața Lunii surprinse de pe Pământ până acum. Cum arată satelitul natural

Cele mai spectaculoase imagini cu suprafața Lunii, surprinse de pe Pământ de până acum, au impresionat cu detaliile inedite.

Publicat: 21 ianuarie 2023, 11:25

Cu ajutorul unei raze cu mai puțină putere decât un cuptor cu microunde, experții au reușit să surprindă imaginile cu cea mai mare rezoluție cu Luna, surprinse de pe Pământ până acum. Noile imagini au fost prezentate pe 10 ianuarie, în timpul unei conferințe de presă la cea de-a 241-a ședință a American Astronomical Society.

În imagini apare locul de aselenizare pentru misiunea Apollo 15, precum și craterul Tycho, scrie LiveScience

Craterul reprezintă un punct important pe suprafața Lunii.

Experții au creat imaginile cu ajutorul Telescopului Green Bank (GBT), din SUA, ce are un diametru de 100 de metri. În acest moment, e cel mai mare telescop radio ce poate fi orientat. Astfel de telescoape au fost create special pentru a fi direcționate către diferite puncte de pe cer, potrivit lui Patrick Taylor, din cadrul National Radio Astronomy Observatory (NRAO).

Pentru a obține cele mai spectaculoase imagini cu suprafața Pământului, experții au trimis unde radio în spațiu. Acestea au luminat Luna. Ecourile lor au fost înregistrate cu mai multe telescoape radio, cu diametru de 25 de metri, din Hilo, Hawaii.

În timpul procesului, un prototip al instrumentului radar de pe GBT a transmis doar 700 de wați de putere, „comparabil cu electrocasnice obișnuite sau mai multe becuri”, susține Taylor.

Chiar dacă energia folosită e mică, experții au putut surprinde detaliile din apropierea locației de aselenizare Apollo 15, chiar dacă acestea aveau doar o mărime de 1.5 metri. Detaliile din craterul Tycho aveau o mărime de doar 5 metri.

Experții au folosit instrumentul și pentru a surprinde date despre un asteroid cu un diametru de 1 kilometru. A trecut pe lângă planeta noastră la o distanță de 5 ori mai mare decât cea dintre Pământ și Lună. Datorită mărimii și orbitei, asteroidul e caracterizat drept potențial periculos. Potrivit lui Taylor, ce a făcut parte din echipa care a dezvăluit cele mai spectaculoase imagini cu suprafața Lunii, astfel de obiecte nu reprezintă un risc pentru Pământ în acest moment.

Experții au surprins și un asteroid apropiat de Pământ

Instrumentul nu doar că a surprins asteroidul, ci a putut să ofere detalii și despre mărimea, viteza și compoziția sa. Experții au studiat și modul în care absoarbe lumina. Tot procesul a fost posibil doar cu ajutorul „a ceva mai puțin puternic decât un microunde”, a declarat Taylor.

Taylor și echipa care a dezvăluit cele mai spectaculoase imagini cu suprafața Lunii vor să dezvolte o versiune mai avansată a aceluiași instrument. Acesta ar fi capabil să transmită o putere de 700 de ori mai mare, în jur de 500 de kilowați. Un astfel de sistem ar putea fi folosit pentru studii geologice ale Lunii. În plus, ar putea căuta resturi cosmice din apropierea Lunii și a Pământului.

Află cum a schimbat Telescopul James Webb astronomia într-un singur an.

Instrumentul ar putea căuta și asteroizi periculoși pentru planeta noastră. Astfel, GBT ar putea înlocui Observatorul Arecibo, din Puerto Rico. Înainte să se prăbușească în 2020, acesta era cel mai mare telescop radio folosit cu un scop similar.

Luna a fost surprinsă în detaliu recent și de către fotograful Andrew McCarthy.

Acesta nu doar că a surprins craterul Tycho, ci și Stația Spațială Internațională când trecea prin fața sa.

Pietre în zăpadă, similare cu meteoritul care arată ca o piatră