Asteroidul Bennu se va apropia periculos de Pământ. Cum ar putea afecta viața pe planetă

Potrivit experților NASA, asteroidul Bennu se va apropia periculos de Pământ și are șanse mai mari să se ciocnească de planeta noastră. Ei au calculat și data exactă când acest risc e cel mai mare în următorii ani.

Publicat: 13 august 2022, 9:35

De sute de milioane de ani, Bennu a orbitat Soarele. Asteroidul are un diametru de aproximativ 500 de metri în centrul său și nu reprezintă un pericol imediat pentru planeta noastră, potrivit National Geographic.

Peste câteva sute de ani, însă, există o șansă ca asteroidul Bennu să se ciocnească de Pământ.

Un nou studiu publicat în jurnalul Icarus, ce a folosit date adunate cu ajutorul navetei OSIRIS-REx, a calculat șansele ca acest obiect să devină periculos pentru viața de pe planetă.

Asteroidul Bennu se va apropia periculos de Pământ

Potrivit studiului, există o șansă de 1 la 1.750 ca asteroidul Bennu să se ciocnească de Pământ în următorii 300 de ani. Probabilitatea e mai mare decât se estima până acum.

Aproape toate posibilitățile de impact ar avea loc la finalul anilor 2100 – începutul anilor 2200. Potrivit experților, cea mai mare probabilitate de impact va fi pe 24 septembrie, anul 2182. Atunci, asteroidul Bennu se va apropia periculos de Pământ.

Echipa de experți, condusă de Davide Farnocchia, ingineri din cadrul NASA, a ajuns la noua estimare după ce au calculat cu precizie distanța între asteroidul Bennu și Pământ, cu o marjă de eroare de 2 metri.

”Bennu e pe departe cel mai caracterizat asteroid din Sistemul Solar,” a declarat Dante Lauretta, investigatorul principal OSIRIS-REx. ”Știm unde p sa fie peste 100 de ani, cu o marjă de eroare de câțiva metri. Niciun alt obiect din Sistemul Dolar nu are acel nivel de fidelitate în soluția sa orbitală – nici măcar Pământul!”

Chiar dacă există șanse mai mari să aibă loc un impact, experții nu sunt îngrijorați. Potrivit acestora, există o șansă de 99.9% ca asteroidul Bannu să nu lovească Pământul în următorii 300 de ani.

Un impact cu asteroidul Bennu nu va cauza o extincție în masă precum impactul Chicxulub, în urmă cu 66 de milioane de dolari. Se crede că acel asteroid avea un diametru de peste 9 kilometri. Peste câteva zeci de ani, asteroidul Bennu se va apropia periculos de Pământ.

O coliziune cu Bennu va fi devastatoare la nivel regional, însă. Ar fi echivalentul energetic al detonării a 1.1 miliarde de tone de TNT.

Asteroidul Bennu a fost descoperit în anul 1999

Asteroidul Bennu a fost descoperit în septembrie 1999. De atunci, experții i-au urmărit cu atenție traiectoria.

Bennu e caracterizat drept ”un asteroid cu potențial primejdios”. În această categorie sunt incluse rocile spațiale care au peste 140 de metri în diametru. Bennu s-ar putea apropia mai mult de 4.65 de milioane de mile de Pământ. Astfel, Asteroidul Bennu se va apropia periculos de mult de Pământ.

Potrivit simulărilor, în 2135, Bennu se va apropia șa 75.000 – 330.000 de mile de Pământ, când nu va avea șanse să se ciocnească de planetă. E posibil ca gravitația planetei să schimbe orbita asteroidului Bennu.

Recent, NASA a pus la punct un plan pentru a proteja Pământul, în cazul unui potențial impact cu un asteroid.

Hartă cu toate cele 7 continente, diferite față de primele continente ale Pământului