Primele imagini color James Webb. Telescopul a surprins cea mai clară vedere a universului de până acum

Au fost lansate primele imagini color James Webb, surprinse de telescopul de 10 miliarde de dolari, ce a fost lansat pe 25 decembrie 2021.

Publicat: 12 iulie 2022, 18:30

Experții au dezvăluit în această săptămână numeroase imagini surprinse de Telescopul James Webb, cel mai dezvoltat observator spațial lansat până acum. Printre țintele telescopului s-au numărat galaxii, stele și exoplanete.

Prima imagine color, de înaltă rezoluție, a fost dezvăluită chiar de către Joe Biden, președintele SUA, pe 11 iulie, potrivit Science Alert.

Pe 12 iulie, NASA a realizat o transmisiune live cu mai mulți specialiști, din întreaga lume. Aceștia au vorbit despre țintele telescopului, dar și despre efortul depus pentru ca observatorul să poate studia obiecte cosmice atât de distante.

Primele imagini color James Webb

Telescopul James Webb a reușit să surprindă obiecte stelare aflate la sute de milioane de ani-lumină. În ciuda distanței fantastice, observatorul spațial a realizat imagini incredibile.

În timpul transmisiunii, au fost dezvăluite primele imagini color James Webb. Printre acestea se numără și o „creșă” de stele, din Nebula Carina.

În imagine apar sute de noi stele și galaxii noi care se formează pe fundal. Experții sunt entuziasmați să studieze toate aceste obiecte cosmice inedite recent descoperite.

Telescopul James Webb le permite să studieze universul la un nivel mai detaliat decât a fost posibil până acum.

Ce obiecte cosmice a surprins Telescopul James Webb

Dincolo de prima imagine James Webb, NASA a dezvăluit și care vor fi următoarele ținte spațiale ale telescopului. Experții vor să surprindă imagini cu mai multe obiecte îndepărtate, potrivit Science Alert

Iată primele imagini color realizate cu Telescopul James Webb:

Nebula Carina

Situată la aproximativ 7.600 ani-lumină, în constelația Carina, se află Nebuna Carina, una dintre cele mai mari și mai luminoase formațiuni de acest gen de pe cer.

Hubble a surprins mai multe imagini cu Nebula Carina, inclusiv în lumina infraroșie. Experții anticipează că imaginile surprinse de James Webb vor fi mult mai spectaculoase, însă.

WASP-96b

Dincolo de prima imagine James Webb, agențiile spațiale vor să impresioneze și cu detalii surprinse despre WASP-96b. Această exoplanetă a uimit experții și urmează să fie studiată mai detaliat, după ce NASA a dezvăluit primele imagini color James Webb.

Nebuloasa NGC 3132

Situată la 2.000 de ani-lumină de Terra, nebuloasa se află în constelația Vela. Are aceeași clasificare precum Nebula Carina, deși are caracteristici diferite.

Reprezintă rămășițele unei stele care se află în ultimele etape ale vieții.

SMACS 0723

James Webb a surprins o porțiune din cer numită SMACS 0723, din constelația Volans. În această zonă există mai multe grupuri de galaxii, ce se comportă precum o lupă imensă.

Pentru că are o masă atât de mare, gravitația din zonă produce o curbare mai accentuată a spațiului și timpului din jur.

Cvintetul lui Stephan

Acesta e un grup de galaxii, situat la 290 de milioane de ani-lumină. Formațiunea e atât de strânsă încât nu pare reală, dar a fost surprinsă în primele imagini color James Webb.

În realitate, doar 4 din cele 5 galaxii interacționează. Cea de-a 5-a galaxie e mult mai apropiată de Pământ, la aproximativ 40 de milioane de ani-lumină.

Imagine cu Telescopul James Webb, în spațiu