Ce va face NASA dacă un asteroid ar urma să lovească Pământul. Planul agenției spațiale

Un expert a dezvăluit recent ce va face NASA dacă un asteroid ar fi pe punctul de a lovi Pământul, eveniment ce ar putea fi catastrofal pentru planetă.

Publicat: 16 februarie 2022, 10:19

În acest moment, nu există niciun asteroid detectat ce are șanse mari să se izbească de planeta noastră. Unii dintre ei se apropie de Terra și chiar și o schimbare mică în traiectoria lor poate duce la un impact periculos.

Potrivit lui Kelly Fast, expertă în apărarea Pământului, cel mai important lucru e detectarea asteroizilor înainte ca aceștia să se apropie de planetă, potrivit SciTechDaily

Ca urmare, departamentul Planetary Defense Coordination Office, din cadrul NASA, observă spațiul pentru a determina ce asteroizi ajung în apropierea planetei.

Ce va face NASA dacă un asteroid ar putea lovi Pământul

Potrivit lui Fast, impactul cu un asteroid e singura catastrofă naturală ce poate fi prevenită. Departamentul Planetary Defense Coordination Office susține proiectele menite să descopere asteroizi periculoși.

Experții NASA au vorbit despre ce va face agenția dacă un asteroid ar putea lovi Pământul. Specialiștii calculează traiectoria probabilă a acestor corpuri pe viitor, pentru a evalua dacă reprezintă un risc.

Primul pas în apărarea planetară e descoperirea asteroizilor. Dacă un astfel de pericol e descoperit cu mai mulți ani sau chiar decenii înainte de impact, atunci NASA are un plan pus la punct.

Dacă un asteroid ar putea lovi Pământul, NASA va trimite o misiune de schimbare a traiectoriei acestuia.

Există câteva tehnici și tehnologii ce sunt luate în considerate în contextul ce va face NASA dacă un asteroid ar urma să lovească planeta. Agenția spațială studiază mai multe tehnici de deviere a asteroizilor.

Proiectul DART (Double Asteroid Redirection Test) e o demonstrație ce poate arăta cum va fi derulată o astfel de misiune. Acesta va determina dacă genul acesta de tehnologie poate ajuta la devierea asteroizilor. O astfel de strategie va fi folosită în cazul în care aceștia se vor apropia periculos de mult de Terra. Telescopul James Webb a încheiat cea mai riscantă etapă din misiunea spațială.

Experții vor să schimbe traiectoria asteroidului Dimorphos cu proiectul DART

Proiectul DART a fost creat pentru a verifica exact ce va face NASA dacă un asteroid ar urma să lovească Pământul. Scopul proiectului e devierea traiectoriei unui asteroid. Pentru prima misiune DART, a fost ales asteroidul Dimorphos.

Misiunea DART a fost lansată în spațiu pe 23 noiembrie 2021. Vehiculul a decolat la bordul unei rachete SpaceX Falcon 9. Lansarea a avut loc de pe baza Vandenberg Space Force Base. NASA TV și site-ul oficial au transmis în direct decolarea.

DART va atinge ținta în septembrie 2022. Vehiculul spațial se va ciocni de asteroidul Dimorphos.

Această demonstrație e menită să testeze planul axat pe ce va face NASA dacă un asteroid ar urma să lovească Pământul.

Lansarea DART a reprezentat un moment istoric. Proiectul face parte din strategiile de apărare a Pământului împotriva asteroizilor aflați în apropierea planetei. În trecut, dispariția dinozaurilor a fost cauzată de un asteroid, ce s-a lovit de Pământ.

Misiunea DART e prima dată când agenția spațială demonstrează o astfel de tehnologie în public.

Cer întunecat de noapte, cu galaxie, deasupra unui lac, în nuanțe de albastru și roz, pentru a ilustra de ce e cerul întunecat noaptea