Telescopul James Webb a fost lovit de un micrometeorit. Ce a dezvăluit NASA despre observatorul de 10 miliarde de dolari

Telescopul James Webb a fost lovit de un micrometeorit, potrivit NASA. Roca spațială s-a izbit de unul dintre cele 18 segmente ale oglinzii imense, o componentă importantă a observatorului de 10 miliarde de dolari.

Publicat: 9 iunie 2022, 13:49

Potrivit NASA, deși observatorul a fost lovit de un micrometeorit, acesta nu a fost afectat. Telescopul James Webb va continua să surprindă primele imagini de rezoluție înaltă, ce vor fi făcute publice pe 12 iulie.

Micrometeoriții sunt particule din spațiu mai mici decât un grăunte de nisip. Atmosfera Pământului e lovită de milioane de astfel de roci spațiale. Cele mai multe dintre ele sunt distruse înainte să ajungă pe Pământ, potrivit NASA.

Experții au anticipat astfel de incidente. Telescopul James Webb nu are un strat de protecție precum Pământul, pentru a preveni un astfel de impact, scrie CNN

Telescopul James Webb a fost lovit de un micrometeorit

Potrivit NASA, impactul a avut loc în perioada 23 – 25 mai. Potrivit NASA, telescopul încă „funcţionează la un nivel care depăşeşte toate cerinţele misiunii în ciuda unui efect marginal detectabil în date”.

Chiar dacă Telescopul James Webb a fost lovit de un micrometeorit, observatorul își va continua misiunea în spațiu.

Oglinda a fost „proiectată pentru a rezista bombardamentelor din mediul micrometeoritic pe orbita sa în jurul Soare-Pământ L2, cu particule de mărimea prafului care zboară cu viteze extreme”, a continuat NASA, scrie AGERPRES.

Recent, Telescopul James Webb a trimis prima imagine clară cu o stea.

„Oglinzile (telescopului) Webb sunt expuse spaţiului. Aşa că ne-am aşteptat ca impacturi ocazionale cu micrometeoriţi să degradeze graţios performanţa telescopului de-a lungul timpului”, a spus Lee Feinberg din cadrul NASA.

Feinberg a precizat că telescopul a susţinut patru „loviri măsurabile de micrometeoriţi” mai mici. Evenimentul de la sfârşitul lunii mai, însă, a fost „mai mare decât previziunile noastre privind degradarea”.

Telescopul James Webb a fost lovit de un micrometeorit, dar experții nu sunt îngrijorați că acesta nu va mai funcționa.

Experții se așteptau la un astfel de impact

James Webb a fost lansat în spaţiu la 25 decembrie cu ajutorul unui lansator Ariane. Lansarea a avut loc de la baza spaţială europeană Kourou din Guyana Franceză. Telescopul a ajuns în spațiu cu aproape doi ani mai târziu decât fusese planificat iniţial.

Oamenii de ştiinţă speră că imaginile telescopului vor oferi informaţii despre perioada de după Big Bang. Aceasta a avut loc în urmă cu aproximativ 13,8 miliarde de ani.

A fost nevoie de aproximativ 30 de ani şi de circa 10 miliarde de dolari americani pentru dezvoltarea telescopului spaţial James Webb. El îi urmează telescopului Hubble, utilizat peste 30 de ani.

Telescopul James Webb a fost lovit de un micrometeorit acum, ala că echipa de cercetare va studia atent predicțiile pentru astfel de roci spațiale.

Potrivit experților, Telescopul James Webb ar putea și detecta viața extraterestră.

„De la lansare, am avut 4 impacturi similare cu micrometeoriți, mai mici. Au fost similare cu așteptările și cel mai recent a fost mai mare decât au prevăzut predicțiile noastre de degradare,” a continuat Feinberg. „Vom folosi aceste date de zbor pentru a actualiza analiza noastră a randamentului de-a lungul timpului. Vom dezvolta și măsuri operaționale ce ne vor permite să maximizăm randamentul de imagistică a Webb, pe cât de bine putem, pentru mulți ani de acum încolo.”

Capsula Starliner, pentru care a fost amânată lansarea, deasupra unei rachete ULA, Atlas V, cu cerul pe fundal