NASA a dezvăluit cum arată universul, într-o imagine test a Telescopului James Webb. Poza care a devenit virală

NASA a dezvăluit cum arată universul, într-o imagine test a Telescopului James Webb, lansată înainte de poza cu rezoluție înaltă, care va fi făcută publică pe 12 iulie 2022.

Publicat: 8 iulie 2022, 14:32

NASA a oferit o porțiune din imaginea cu universul, surprinsă de James Webb. Imaginea a încântat experții și a devenit rapid virală pe rețelele de socializare. Misiunea Telescopului e de a oferi date despre univers, ce nu au mai fost văzute până acum.

Imaginea a fost realizată cu ajutorul Fine Guidance Sensor (FGS). Instrumentul e folosit pentru a îndrepta telescopul în poziția corespunzătoare, scrie CNet

Perspectiva FGS asupra stelelor și galaxiilor e „o privire interesantă la ce vor dezvăluit instrumentele științifice ale telescopului în următoarele săptămâni, luni și ani,” au declarat reprezentanții NASA.

În imaginea în nuanțe de portocaliu, printre obiectele care se văd cel mai bine se numără stelele. Acestea au puncte care radiază dinspre ele. Celelalte obiecte luminoase sunt galaxii.

În aşteptarea primelor fotografii color de înaltă rezoluţie realizate de telescopul spaţial James Webb, care urmează să fie dezvăluite pe 12 iulie, NASA a dezvăluit o imagine ”teaser”, în care se vede cum arată universul, informează AFP, scrie AGERPRES.

Imaginea e rezultatul al 72 de expuneri într-un interval de 32 de ore. A fost realizată de senzorul de ghidare fină al telescopului. Cu ajutorul acestuia, dispozitivul ultrasofisticat urmăreşte obiectele de interes şi să se focalizeze asupra lor.

Este una ”dintre imaginile Universului cu cel mai mare grad de profunzime realizate vreodată”, a comentat agenţia spaţială americană într-un comunicat.

Imaginea oferă, potrivit NASA, o ”previzualizare tentantă” a ceea ce comunitatea ştiinţifică şi mii de amatori aşteaptă cu nerăbdare. Dezvăluirea e preconizată pentru 12 iulie. Aceasta va include primele imagini color de înaltă rezoluţie realizate de Webb. NASA a dezvăluit acum cum arată universul cu ajutorul FSG, nu al celorlalte instrumente pe care le are telescopul.

”Este punctul cel mai îndepărtat pe care omenirea l-a putut privi până acum”, a precizat la sfârşitul lunii iunie Bill Nelson, administratorul agenţiei spaţiale americane. Declarațiile au fost oferite cu prilejul unei conferinţe de presă desfăşurate la sediul Space Telescope Science Institute din Baltimore. Aici e centrul de operaţiuni al telescopului James Webb, o veritabilă bijuterie de inginerie care a costat 10 miliarde de dolari.

Telescopul James Webb se află la 1.5 milioane de kilometri distanță de Pământ

Telescop a fost lansat în decembrie 2022. Acum se află la o distanţă de 1.5 milioane de kilometri faţă de Terra. Cu ajutorul lui, NASA a dezvăluit cum arată universul.

James Webb este capabil să „privească” puncte mai îndepărtate din cosmos decât toate telescoapele dinaintea. Acest lucru e posibil cu ajutorul oglinzii sale principale şi a instrumentelor care captează semnale în infraroşu. Acestea îi permit să scruteze prin norii de praf din spaţiu.

Telescopul James Webb va permite în primul rând observarea primelor galaxii, formate la doar câteva sute de milioane de ani după Big Bang. În plus, va studia și exoplanete.

Pe 12 iulie, NASA intenţionează să publice prima spectroscopie realizată de Telescopul James Webb. Aceasta va prezenta o planetă îndepărtată, o exoplanetă.

Spectroscopia, o ramură a fizicii optice, este considerată un instrument util care permite aflarea compoziţiei chimice şi moleculare a obiectelor îndepărtate. În cazul unei planete, poate contribui la determinarea atmosferei acesteia, la detectarea prezenţei apei sau la analiza solului.

Imagine cu Telescopul James Webb, în spațiu