Telescopul Hubble a surprins 3 galaxii într-o singură imagine. Cum e posibil

Telescopul Hubble a surprins 3 galaxii într-o singură imagine și acestea par să aibă forma celebrei nave USS Enterprise, din universul Star Trek, potrivit unui mesaj publicat pe site-ul oficial NASA.

Publicat: 1 februarie 2022, 7:23

Grupul celor 3 galaxii e cunoscut drept NGC 7764A. Ele au fost surprinse în aceeași imagine cu ajutorul Telescopului Hubble, un proiect comun între NASA și Agenția Spațială Europeană. Observatorul a fost lansat în spațiu pe 24 aprilie 1990.

Galaxiile au fost surprinse cu Wide Field Camera 3, potrivit unui mesaj publicat pe site-ul oficial NASA.

În imagine, galaxiile ce se află în colțul din dreapta par să interacționeze. În plus, forma lor e similară cu cea a navetei USS Enterprise, din universul SF Star Trek.

Telescopul Hubble a surprins 3 galaxii într-o singură imagine

Cele 3 galaxii au fost surprinse în aceeași imagine și pentru că sunt relativ apropiate. Potrivit NASA, interacțiune dintre galaxii are loc pe o durată lungă de timp. În plus, acestea se ciocnesc foarte rar.

Din imagine, experții nu își pot da seama acum dacă a treia galaxie interacționează cu celelalte 2.

Grupul de galaxii NGC 7764A se află la o distanță de 425 de milioane de ani-lumină de Pământ. Galaxiile se găsesc în constelația Phoenix. Telescopul Hubble a surprins 3 galaxii, numite individual NGC 7764A1, NGC 7764A2 și NGC 7764A3.

Atunci când galaxiile sunt foarte apropiate, pot interacționa una cu cealaltă, pe măsură ce gravitație fiecăreia o influențează pe cealaltă, potrivit Digital Trends. În urma acestei gravitații, galaxiile pot fi trase în forme diferite. În unele situații extreme, ele se pot contopi sau una dintre galaxii poate fi distrusă. Telescopul James Webb are combustibil pentru mai mult de 10 ani.

„Cele 2 galaxii din colțul dreapta sus par să interacționeze una cu cealaltă,” au declarat experții din cadrul proiectului Hubble, telescopul ce a surprins 3 galaxii într-o singură imagine.

„Cozile lungi ale stelelor și gazul ce se extinde în urma lor dau impresia că ambele au fost lovite la viteză mare, de galaxia în formă de bilă, din partea stângă a imaginii,” au continuat ei.

Galaxiile surprinse de Hubble au o formă similară cu a navei USS Enterprise din universul Star Trek

Așa cum au scris și experții în mesajul de pe site-ul NASA, 2 dintre galaxii par să aibă o formă neobișnuită în imagine. Aceasta a fost asemănată cu cea a navetei USS Enterprise, din universul Star Trek. Cum arată Telescopul James Webb după ce a ajuns la destinația finală.

„Printr-o coincidență fericită, interacțiunea colectivă a acestor galaxii a dus la celor din colțul din dreapta să aibă o formă, care din perspectiva Sistemului Solar, seamănă cu nava cunoscută drept USS Enterprise, din Star Trek!” au scris experții pe site-ul oficial NASA, despre cum Telescopul Hubble a surprins 3 galaxii într-o imagine.

Nu e prima dată când un instrument spațial a surprins o formă similară cu un obiect din Star Trek. În urmă cu mai mulți ani, Mars Reconnaissance Orbiter a surprins o dun de nisip pe marte ce semăna cu insigna Starfleet.

William Shatner în timpul zborului New Origin în spațiu, octombrie 2021. Sunt toți trei îmbrăcați în uniforme albastre