Prima imagine James Webb a fost dezvăluită de către Joe Biden. NASA a surprins cea mai îndepărtată vedere a universului

Prima imagine James Webb a fost dezvăluită de către președintele SUA, Joe Biden, la doar câteva luni de la lansarea dispozitivului impresionant.

Publicat: 12 iulie 2022, 8:40

Telescopul James Webb e cel mai avansat observator care a fost lansat în spațiu până acum. Cu o valoare de 10 miliarde de dolari, James Webb a fost lansat pe 25 decembrie 2021. Acum, la doar câteva luni de la lansare, experții au dezvăluit cea mai îndepărtată vedere a universului, cu ajutorul telescopului.

Dezvăluirea a fost făcută chiar de către președintele SUA, Joe Biden, scrie NBC News

Imaginea a fost numită Webb’s First Deep Field și a putut surprinde obiecte stelare mai îndepărtate, într-un mod mai clar, decât a fost posibil până acum. E imaginea cu cea mai mare rezoluție a universului surprinsă.

Prima imagine James Webb a fost dezvăluită de către Joe Biden

În imagine apar mai multe galaxi, așa cum arătau în urmă cu până la 13 miliarde de ani în urmă, susține NASA. Agenția spațiala americană, împreuna cu partenerii săi, Agenția Spațială Europeană (ASE) și Agenția Spațială Canadiană, vor dezvăluit o serie de imagini color, surprinse cu telescopul. Această seria va fi făcută publică pe 12 iulie 2022. Recent, NASA a dezvăluit și un mic „teaser” cu imaginile James Webb.

Joe Biden au dezvăluit prima imagine James Webb pe 11 iulie, însă. Evenimentul a avut loc la ora locală 17, la Casa Albă.

Joe Biden a dezvăluit prima imagine de înaltă rezoluție surprinsă cu ajutorul Telescopului James Webb. Aceasta e „cea mai profundă” imagine a Universului, surprinsă până acum.

În imagine apare SMACS 0723, unde există mai multe grupuri de galaxii. Acestea se comportă precum o lupă pentru obiectele din spatele lor. Fenomenul a ajutat James Webb să surprindă galaxii vechi, aflate la o distanță considerabilă.

Prezentarea a avut loc la Casa Albă, în cadrul unui eveniment cu Bill Nelson, administratorul NASA.

NASA va dezvălui noi imagini James Webb pe 12 iulie 2022

„E cea mai profundă imagine a universului care a fost surprinsă vreodată,” a declarat Nelson.

Unele dintre galaxiile și grupurile de stele nu au mai fost văzute până acum. Grupurile de galaxii apar în prima imagine James Webb așa cum arătau acum 4.6 miliarde de ani.

„Această porțiune a universului vast  acoperă o parte din cer aproximativ egală cu mărimea unui fir de nisip, care e ținut în mână de cineva pe plajă,” au scris reprezentanții NASA în comunicatul oficial.

Imaginea a fost surprinsă cu ajutorul camerei Near-Infrared, de pe James Webb. E compusă din imagini obținute la diferite unde de lumină, de-a lungul a 12.5 ore.

Pe 12 iulie, NASA va dezvălui noi imagini surprinse cu James Webb, din prima serie oficială a telescopului.

James Webb e cel mai avansat telescop spațial creat până acum. Experții susțin că ar putea revoluționa înțelegerea noastră despre univers. Recent, Telescopul James Webb a fost lovit de un micrometeorit.

Ce obiecte cosmice va surprinde inițial Telescopul James Webb

Dincolo de prima imagine James Webb, NASA a dezvăluit și care vor fi următoarele ținte spațiale ale telescopului. Experții vor să surprindă imagini cu mai multe obiecte îndepărtate, potrivit Science Alert

Iată care sunt unele dintre primele obiecte cosmice pe care le va surprinde Telescopul James Webb:

Nebula Carina

Situată la aproximativ 7.600 ani-lumină, în constelația Carina, se află Nebuna Carina, una dintre cele mai mari și mai luminoase formațiuni de acest gen de pe cer. Hubble a surprins mai multe imagini cu Nebula Carina, inclusiv în lumina infraroșie. Experții anticipează că imaginile surprinse de James Webb vor fi mult mai spectaculoase, însă.

WASP-96b

Dincolo de prima imagine James Webb, agențiile spațiale vor să impresioneze și cu detalii surprinse despre WASP-96b. Această exoplanetă a uimit experții și urmează să fie studiată mai detaliat.

Nebuloasa NGC 3132

Situată la 2.000 de ani-lumină de Terra, nebuloasa se află în constelația Vela. Are aceeași clasificare precum Nebula Carina, deși are caracteristici diferite. Reprezintă rămășițele unei stele care se află în ultimele etape ale vieții.

SMACS 0723

James Webb a surprins o porțiune din cer numită SMACS 0723, din constelația Volans. În această zonă există mai multe grupuri de galaxii, ce se comportă precum o lupă imensă. Pentru că are o masă atât de mare, gravitația din zonă produce o curbare mai accentuată a spațiului și timpului din jur.

Imagine cu Telescopul James Webb, în spațiu