NASA a descoperit un asteroid cu șanse de 1 la 600 să lovească Pământul. Va provoca „daune grave” dacă se va izbi de planetă

NASA a descoperit un asteroid cu șanse de 1 la 600 să lovească Pământul în curând și experții au vorbit despre posibilul impact pe care îl poate avea, în funcție de locul în care se va izbi pe planetă.

Publicat: 9 martie 2023, 14:16

Asteroidul se va apropia periculos de mult de Pământ în aproximativ 20 de ani, potrivit estimărilor experților. Acesta are șanse de aproximativ 1 la 600 să se izbească direct de planeta noastră, potrivit Planetary Defense Coordination Office, din cadrul NASA.

E un nivel de risc mai mare decât de obicei pentru asteroizii apropiați de Pământ, scrie Live Science

Chiar și așa, NASA susține că există „o șansă foarte mică” de coliziune. E posibil ca nivelul de risc să se scadă, pe măsură ce experții vor studia mai bine traseul asteroidului.

NASA a descoperit un asteroid cu șanse de 1 la 600 să lovească Pământul

Asteroidul, numit 2023 DW, a fost observat inițial pe 27 februarie. Experții estimează că are un diametru de 50 de metri, adică aproximativ lungimea unui bazin olimpic.

După ce NASA a descoperit un asteroid la finalul lunii februarie, experții au estimat care e cea mai probabilă dată de impact. Aceasta ar avea loc pe 14 februarie 2046. De pe 8 martie, Near-Earth Object Coordination Centre, din cadrul Agenției Spațiale Europene (ESA), a estimat că șansele unui impact sunt de 1 la 625. Aceste date sunt recalculate în fiecare zi.

„De multe ori, când obiectele sunt proaspăt descoperite, sunt necesare câteva săptămâni de date pentru a reduce incertitudinea și pentru a prezice adecvat orbita lor ani de zile pe viitor,” a scris NASA pe Twitter. „Analiștii vor continua să monitorizeze asteroidul 2023 DW și vor actualiza prezicerile, pe măsură ce avem mai multe date.”

Experții trag un semnal de alarmă despre efectele unei astfel de coliziuni. Acestea nu se vor apropia de distrugerea cataclismică a asteroidului care a ucis dinozaurii. Acesta avea o lungime de aproape 12 kilometri. S-a izbit de Pământ în timpul dinozaurilor, în urmă cu 66 de milioane de ani.

Acum că NASA a descoperit un asteroid care s-ar putea lovi de Pământ, experții au estimat și posibilele repercusiuni.

Ce efecte ar avea impactul asteroidului 2023 DW cu Pământul

Chiar dacă asteroidul nu e îndeajuns de mare încât să ducă la un cataclism global, poate avea efecte semnificative.

Experții susțin că 2023 DW poate provoca „daune grave” dacă se va lovi de Pământ în apropierea unui oraș mare sau a unei zone intens populate. NASA a descoperit un asteroid care ar putea avea astfel de daune pe Pământ.

Un meteorit de aproximativ 25 de metri, jumătate din mărimea 2023 DW, a explodat deasupra Chelyabinsk, Rusia, în 2013. Explozia a generat o undă de șoc care a afectat mii de clădiri. În plus, au fost rănite în jur de 1.500 de persoane.

Chiar dacă impactul asteroidului 2023 DW are șanse mici, experții dezvoltă metode prin care pot proteja planeta de un astfel de pericol. NASA a publicat recent 4 studii care au confirmat proiectul DART. Prin acesta, NASA a reușit să schimbe traiectoria unui asteroid.

Planeta Pământ, cu lumină albastră în spate și fundal negru. Experții au estimat când a apărut viața pe Pământ