Date guvernamentale desecretizate confirmă primul obiect interstelar pe Pământ. Evenimentul ar fi avut loc în 2014

Date guvernamentale desecretizate confirmă primul obiect interstelar care ar fi ajuns pe Pământ, în anul 2014.

Publicat: 12 aprilie 2022, 12:42

Meteoritul s-ar fi izbit de Pământ în anul 2014. Acesta provine dintr-un alt sistem solar și resturile sale ar fi ajuns pe fundul oceanului, potrivit experților. Evenimentul a fost confirmat recent de United States Space Command (USSC) și experți.

Potrivit Science Alert, datele guvernamentale desecretizate recent confirmă prezența meteoritului pe Pământ în 2014.

Acesta ar fi explodat în atmosferă, deasupra Papua Noua Guinee, potrivit unui memo recent, scrie Vice. Acesta ar fi primul obiect extraterestru identificat până acum, scrie The Independent

Date guvernamentale desecretizate confirmă primul obiect interstelar pe Pământ

Meteoritul a fost observat inițial de cercetători din cadrul Universității Harvard, într-un studiu publicat pe serverul arXiv, în 2019.

Amir Siraj, din cadrul Harvard și conducătorul studiului, susține că studiul a așteptat să fie publicat de ani de zile, dar a întâmpinat obstacole. Acestea ar fi fost cauzate de noutatea descoperirii și a faptului că studiul includea informații clasificate ale guvernului SUA.

Acum, date guvernamentale desecretizate confirmă primul obiect interstelar pe Pământ. Meteoritul avea un diametru de doar câțiva metri. El a fost detectat înainte de alte 2 obiecte interstelare – Oumuamua și Cometa Borisov. Ambele erau mult mai mari decât meteoritul, dar nu au intrat în contact direct cu Pământul.

„Mă entuziasmez doar când mă gândesc la faptul că avem material interstelar ce a a ajuns pe Pământ și știm unde se află,” a declarat Sirah, directorul Interstellar Object Studies, din cadrul Proiectului Galileo, al Universității Harvard.

„Un lucru pe care îl voi verifica – și deja vorbesc cu oameni despre asta – e dacă e posibil să studiem fundul oceanului pe coasta Papua Noua Guinee și să vedem dacă recuperăm fragmente,” a declarat Siraj după ce date guvernamentale desecretizate confirmă primul obiect interstelar.

Siraj recunoaște, însă, că sunt șanse mici ca rămășițele meteoritului să fie găsite. Resturile obiectului stelar care a explodat în atmosferă probabil sunt mici și au aterizat pe o arie mare.

Recent, experții au descoperit când s-ar fi prăbușit pe Pământ asteroidul care a ucis dinozaurii – când a avut loc evenimentul cataclismic.

„Ar fi un proiect mare, dar vom cerceta la adâncime mare, pentru că există posibilitatea să recuperăm primul material interstelar. E îndeajuns de interesant încât să verificăm foarte bine și să vorbim cu toți experții mondiali aflați în expediții oceanice pentru a recupera meteoriți,” a continuat Siraj.

Studiul despre obiectul interstelar încă nu a fost publicat

Siraj și co-autorul Avi Loeb au început să caute explozii interstelare după ce a fost descoperit Oumuamua. Acesta a fost detectat în Sistemul Solar în 2017. Leob, ce a speculat că Oumuamua ar putea fi tehnologie extraterestră, i-a sugerat lui Siraj să caute obiecte neobișnuite în baza de date Center for Near Earth Object Studies (CNEOS), a NASA.

Explozia care a avut loc în apropierea Insulei Manus, pe 8 ianuarie 2014, i-a atras atenția lui Siraj. Acum, date guvernamentale desecretizate confirmă primul obiect interstelar, ce avea o viteză de peste 200.000 de km/h. Viteza ar sugera „o origine posibilă din adâncul interiorului unui sistem planetar sau o stea în discul gros al Căii Lactee”, au scris experții în studiu.

Siraj și Loeb au trimis studiul către The Astrophysical Journal Letters. Acesta nu a putut fi publicat, însă. Acesta nu avea anumite informații, ce erau reținute din baza de date CNEOS de către guvernul SUA.

Recent, un asteroid s-a prăbușit pe Pământ la 2 ore după ce a fost descoperit – află unde a căzut.

Unii dintre senzorii care au detectate explozia aparțin Departamentului Apărării al Statelor Unite ale Americii. Aceeași tehnologie e folosită pentru monitorizarea cerului pentru detonări nucleare. Ca urmare, Siraj și Loeb nu au putut confirma viteza meteoritului. Acum, date guvernamentale desecretizate confirmă primul obiect interstelar și viteza acestuia.

Siraj și Loeb au trecut printr-o „întreagă saga” cât timp au încercat să obțină aprobarea guvernului.

Cu lansarea noului memo, ce are data 1 martie 2022, viteza obiectului interstelar a fost confirmată. Siraj a aflat despre rezultate într-un mesaj Twitter publicat de un expert NASA. Acu, Siraj și Loeb depun eforturi în continuare pentru a publica descoperirea. După publicare, alți experți pot continua cercetarea.

Persoană care ține capsule de detergent în mână, deasupra unor rufe. Potrivit experților, substanța din pelicula capsulelor de detergent e periculoasă