Cum au supraviețuit gândacii asteroidului care a ucis dinozaurii. Ce îi face atât de rezistenți

Experții au dezvăluit cum au supraviețuit gândacii asteroidului care a ucis dinozaurii și care a cauzat un cataclism global.

Publicat: 10 aprilie 2022, 10:01

Gândacii sunt considerați unele dintre cele mai rezistente creaturi de pe Pământ. Aceștia ar fi supraviețuit cataclismului provocat de impactul asteroidului cu Pământul, care a ucis dinozaurii și a schimbat flora și fauna globale pentru totdeauna.

Atunci când asteroidul Chicxulub s-a izbit de Pământ în urmă cu 66 de milioane de ani, existau deja specii de gândaci, potrivit Science Alert.

Dar în timp ce alte creaturi, precum dinozaurii, au dispărut, gândacii au reușit să supraviețuiască.

Cum au supraviețuit gândacii asteroidului care a ucis dinozaurii

Impactul asteroidului a cauzat un cutremur imens, plus erupții vulcanice la mii de kilometri distanță, potrivit mai multor experți. Aproximativ 3 treimi dintre speciile de plante și animale de pe Pământ au murit.

Potrivit experților, asteroidul care a ucis dinozaurii s-ar fi izbit de Pământ primăvara.

Printre acestea se numără și majoritatea dinozaurilor, cu excepția strămoșilor păsărilor de azi. Deși acele vietăți păreau mult mai de temut decât gândacii de câțiva centimetri, au pierit din cauza cataclismului.

Gândacii de bucătărie au corpurile plate. Potrivit Science Alert, insectele care au corpul mai plat se pot ascunde în locuri mai înguste, care se găsesc oriunde în lume. Experții cred că această particularitate a gândacilor i-ar fi ajutat să supraviețuiască în urma impactului asteroidului Chicxulub.

Mulți s-au întrebat cum au supraviețuit gândacii asteroidului care a ucis dinozaurii. Potrivit experților, aceștia au elemente ce le permite să supraviețuiască unor astfel de evenimente catastrofale.

Atunci când asteroidul s-a izbit de Pământ, temperaturile globale au crescut brusc. Numeroase animale nu au avut unde să fugă și să se ascundă. Gândacii, însă, s-au putut ascunde în mici găuri din pământ, ce pot proteja creaturile de temperaturile extreme.

Impactul asteroidului a dus la mai multe efecte catastrofale. O cantitate enormă de praf a ajuns în aer și a întunecat cerul. Pe măsură ce razele Soarelui au fost blocate, temperatura de pe Pământ a scăzut brusc. Condițiile s-au schimbat pe toată planeta. Numeroase plante au murit, urmate de animalele care se bazau pe ele pentru o sursă de hrană.

Dieta variată poate explica o parte din cum au supraviețuit gândacii asteroidului care a ucis dinozaurii. Spre deosebire de alte specii de insecte, ce se hrănesc cu plante specifice, gândacii sunt omnivori.

Gândacii au mai multe trăsături care îi ajută să se adapteze mai ușor la schimbarea condițiilor de mediu

Pentru că gândacii sunt omnivori, pot mânca numeroase tipuri de hrană, ce provin de la floră sau faună. Gândacii pot mânca chiar și carton și anumite tipuri de haine. Ca urmare, ei și-au putut adapta dieta în condițiile extreme provocate de impactul asteroidului.

Află de ce nu sunt oamenii atacați de animale mai des, deși sunt aproape lipsiți de apărare fără arme.

Un alt factor ce poate explica exact cum au supraviețuit gândacii asteroidului care a ucis dinozaurii e faptul că își depun ouăle într-un înveliș care le protejează. Acest înveliș e tare și protejează conținutul de pericole, precum inundații și secetă.

Gândacii moderni pot supraviețui pe uscat, în medii foarte variate, printre care se numără unele dintre cele mai friguroase și fierbinți locații de pe planetă. Experții estimează că există peste 4.000 de specii de gândaci.

Asteroid care se îndreptă către Pământ. Un asteroid s-a prăbușit pe Pământ după ce a fost identificat