Fosila unui dinozaur ucis de impactul asteroidului a fost găsită. Descoperirea care a uimit experții

Fosila unui dinozaur ucis de impactul asteroidului a fost descoperită recent, spre încântarea experților. Aceștia au găsit piciorul specimenului, ce a fost conservat perfect.

Publicat: 11 aprilie 2022, 15:12

Piciorul a fost conservat atât de bine, încât include și pielea. E una dintre cele mai notabile descoperiri din cadrul sitului de fosile Tanis, din North Dakota, Statele Unite ale Americii. Nu doar starea în care a fost descoperit membrul a încântat experții, ci și ceea ce reprezintă.

Experții cred că specimenul a murit din cauza impactului asteroidului care a ucis dinozaurii, scrie BBC News.

Acesta s-a izbit de Pământ în urmă cu 66 de milioane de ani și a dus la un cataclism global.

Fosila unui dinozaur ucis de impactul asteroidului a fost găsită

Au fost descoperite puține fosile, în roci, care provin din cele câteva mii de ani după impact. Dacă specimenul descoperit recent provine din momentul impactului, această reușită ar reprezenta o reușită pentru domeniul paleontologiei.

Alături de piciorul dinozaurului, experții au găsit și pești care au fost ucis aproape instant de impactul asteroidului.

Asteroidul care a ucis dinozaurii s-ar fi izbit de Pământ primăvara – care e dovada descoperită de experți.

„Avem atât de multe detalii din acest sit, care ne spun ce s-a întâmplat, moment cu moment. E aproape de parcă ne uităm la evenimentele care se întâmplă într-un film. Te uiți la columna de rocă, te uiți la fosilele de acolo și te duce înapoi în timp,” a declarat Robert DePalma, din cadrul Universității din Manchester.

Fosila unui dinozaur ucis de impactul asteroidului a fost găsită în SUA. După decenii de dezbateri, teoria principală despre dispariția dinozaurilor e acum impactul unui asteroid. Acesta ar fi avut un diametru de 12 kilometri.

Locul impactului a fost identificat în Golful Mexicului, în apropierea Peninsulei Yucatan. Aceasta se află la 3.000 de kilometri distanță de Tanis. Energia impactului a fost resimțită, însă, la nivel global.

Rămășițele plantelor și animalelor demonstrează cât de puternic a fost impactul. Acestea sunt îngrămădite în sedimente. S-au strâns acolo din cauza valurilor de apă care s-au mișcat violent după izbire. Organismele acvatice sunt adunate în același loc cu cele terestre.

Aici a fost găsită fosila unui dinozaur ucis de impactul asteroidului.

Piciorul aparține unui dinozaur Thescelosaurus

Prof. Paul Barrett, din cadrul Muzeului Natural de Istorie din Londra, a analizat piciorul dinozaurului. Potrivit acestuia, specia specimenului e Thescelosaurus.

Află de ce aveau dinozaurii T.Rex brațele atât de mici, potrivit experților.

„E un Thescelosaurus. Aparține unui grup despre care nu aveam dovezi privind modul în care îi arăta pielea. Demonstrează fără urmă de îndoială că aceste animale aveau solzi, ca șopârlele,” a declarat prof. Paul Barrett despre fosila unui dinozaur ucis de impactul asteroidului. „Nu aveau pene, precum contemporanii carnivori.”

„Acesta pare un animal al cărui picior pur și simplu a fost smuls rapid. Nu există niciun indiciu al unei boli în picior, nu există nicio patologie evidentă, nu există nicio urmă că piciorul a fost mâncat, precum urme de colți sau bucăți care lipsesc,” a continuat el.

Echipa de la situl Tanis crede că dinozaurul a fost ucis de impactul asteroidului. Mai sunt necesare studii pentru a demonstra, fără urmă de îndoială, această descoperire istorică.

Bucăți de beton pe fundul oceanului. Recent, experții au descoperit drumul de cărămizi galbene pe fundul Oceanului Pacific