Asteroidul care a ucis dinozaurii s-ar fi izbit de Pământ primăvara. Dovada descoperită de experți

Asteroidul care a ucis dinozaurii s-ar fi izbit de Pământ în timpul primăverii, potrivit unui nou studiu realizat pe fosile ce arătau „ca un accident de mașină înghețat în timp”.

Publicat: 24 februarie 2022, 14:23

În urmă cu 66 de milioane de ani, un asteroid s-a izbit de Peninsula Yucatan și a ucis 3 sferturi din toate speciile. Potrivit unui nou studiu realizat pe rămășițele fosilizate ale peștilor din apropiere, acest eveniment cataclismic ar fi avut loc primăvara.

Experții au descoperit fosilele în situl Tanis, din Dakota de Nord, Statele Unite ale Americii, scrie CNN.

Momentul a fost conservat de-a lungul milioanelor de ani. Acesta indică momentul impactului drept sezonul primăverii din emisfera nordică.

Asteroidul care a ucis dinozaurii s-ar fi izbit de Pământ primăvara

Impactul ar fi avut loc într-o etapă sensibilă a ciclului vieții pentru numeroase plante și animale. Potrivit lui Melanie During, din cadrul Universității Uppsala, Suedia, contextul în care a avut loc impactul a transformat un eveniment dezastruos într-o cataclismă. During a fost autorul principal al studiului, publicat în jurnalul Nature.

„Cred că primăvara a pus flora și fauna din Cretacic într-un punct foarte vulnerabil. Pentru că erau afară, căutau hrană, aveau grijă de pui și încercau să strângă resursele necesare după o iarnă grea,” a declarat During despre asteroidul care a ucis dinozaurii, ce s-ar fi izbit de Pământ primăvara. Ce va face NASA dacă un asteroid ar urma să lovească Pământul

Potrivit experților, ecosistemele din emisfera sudică, unde era toamnă atunci când s-a prăbușit asteroidul, și-au revenit de 2 ori mai rapid decât cele din emisfera nordică.

Cercetătorii au putut identifica sezonul atât de precis datorită fosilelor descoperite recent. Deși aceste creaturi se aflau la o distanță de 3.000 de kilometri de impact, au oferit indicii clare despre eveniment.

Experții au studiat oasele speciilor de sturioni și pești Polyodontidae. Acestea au fost conservate în piatră de la situl Tanis, în Formațiunea Hell Creek.

Peștii, ce aveau o lungime de aproximativ 1 metru, au murit imediat după impactul provocat de asteroidul care a ucis dinozaurii, ce s-ar fi izbit de Pământ primăvara.

Unii dintre pești au murit într-o oră de la impactul asteroidului

Ciocnirea a fost atât de violentă, încât unii dintre pești au murit în mai puțin de 1 oră. Impactul a dus la crearea unui fenomen numit seiche. În cadrul acestuia, o cantitate enormă de apă s-a deplasat rapid din zona în care s-a izbit asteroidul.

Potrivit experților, „sfere de impact” au fost descoperite în branhiile peștilor. Acestea sunt bucăți mici de rocă topită ce sunt aruncate în spațiu, din crater. Ajunse în spațiu, se cristalizează într-o materie similară cu geamul.

„Aceste sfere de impact, au fost aruncate în spațiu, și unele dintre ele e posibil să fi făcut ocolul Lunii și să fi căzut imediat pe Pământ,” a declarat During despre asteroidul care a ucis dinozaurii s-ar fi izbit de Pământ primăvara.

„Aceste sedimente arată efectiv ca un accident de mașină înghețat în timp. Arată precum cel mai violent lucru pe care l-am văzut vreodată, conservat în condiție perfectă,” a continuat ea. Experții au descoperit asteroidul „troian” care va urmări Pământul timp de 4.000 de ani.

Peștii au fost descoperiți sub un strat de rocă numită anomalie de iridiu. Aceasta e bogată în un element care se găsește în mod obișnuit în asteroizi, și rar pe Pământ.

Ce se găsește în centrul Lunii. Cercetătorii au confirmat în sfârșit adevărul