Cea mai strălucitoare ploaie de meteoriți a fost anunțată de NASA. Când ar putea avea loc Tau Herculids

Tau Herculids, cea mai strălucitoare ploaie de meteoriți, ar putea avea loc la finalul lunii mai 2022, potrivit experților NASA. Există șanse ca aceste eveniment spectaculos să nu aibă loc, însă.

Publicat: 30 mai 2022, 12:37

Tau Herculids ar putea lumina cerul deasupra Americii de Nord pe 30 și 31 mai 2022. Există, însă, șanse ca evenimentul spectaculos să nu aibă loc, potrivit experților NASA. Dacă va fi vizibilă, însă, ploaia de meteoriți va fi una dintre cele mai strălucitoare din ultimele decenii.

Există o șansă ca „furtuna de meteoriți” să nu poată fi observată de pe Pământ, potrivit Space.com.

Dacă evenimentul va avea loc în modul optim, atunci va avea loc o „furtună de meteoriți” care ar putea duce și la 1.000 de meteoriți pe oră care vor lumina cerul.

Cea mai strălucitoare ploaie de meteoriți a fost anunțată de NASA

Ploaia de meteoriți Tau Herculids e cauzată de un fragment de cometă, din care se rup bucăți. Dacă Pământul va trece printr-o porțiune foarte densă a acestui eveniment astronomic, atunci cerul va fi luminat de o „furtună de meteoriți” spectaculoasă, scrie Washington Post

Recent, un meteorit de 10 ori mai luminos decât Luna a detunat pe cer – află unde a fost observat.

În plus, va fi o Lună nouă și partea cea mai luminoasă a evenimentului astronomic va fi în constelația Hercule. Ca urmare, e posibil să aibă loc cea mai strălucitoare ploaie de meteoriți.

Evenimentul astronomic nu e garantat, însă, potrivit NASA. Dacă această cometă va avea o viteză mai mică de 321 km/h, „atunci nimic nu va ajunge pe Pământ și cometa nu va da meteoriți”, a declarat Bill Cooke, din cadrul NASA.

Potrivit experților, cea mai strălucitoare ploaie de meteoriți va fi vizibilă în jurul 02:00 dimineața, ora locală. Pentru a fi urmărită în condiții optime, experții recomandă ca oamenii să o privească din locații aflate mai departe de luminile orașelor mari.

Ploaia de meteoriți va fi cauzată de cometa 73P/Schwassmann-Wachmann

Posibila „furtună de meteoriți” va fi cauzată de cometa 73P/Schwassmann-Wachmann (cunoscută și sub denumirea de SW3). Aceasta se destramă de mai mult timp. 70 de bucăți din ea au fost observate încă din 2006. Experții NASA estimează că există mai multe fragmente ale sale în Sistemul Solar.

„Dacă va ajunge la noi în aceste an, fragmentele SW3 vor intra în atmosfera Pământului încet, cu o viteză de doar 16 km/secundă,” susțin experții NASA despre evenimentul astronomic care a fost numit cea mai strălucitoare ploaie de meteoriți, potrivit HindustanTimes.

Recent, un bărbat a găsit o piatră mai valoroasă decât aurul – află de unde ar fi provenit obiectul neobișnuit.

Meteoriții mai lenți tind să ducă la urme mai vagi pe cer, dar experții NASA cred că poate fi un eveniment astronomic spectaculos dacă toate condițiile vor fi îndeplinite. Unii experți susțin că aceasta ar putea fi cea mai luminoasă ploaie de meteoriți de la Leonidele observate în urmă cu aproximativ 20 de ani.

Cometa SW3 a fost observată în urmă cu 92 de ani. Descoperirea ei a avut loc pe 2 mai 1930. SW3 a fost găsită de către astronomii germani  Friedrich Carl Arnold Schwassmann și Arno Arthur Wachmann.

Potrivit datelor despre orbita sa, cometa se va afla la o distanță de 9.2 milioane de kilometri de Pământ. O orbită în jurul Soarelui durează în jur de 5.4 ani.

Capsula Starliner, pentru care a fost amânată lansarea, deasupra unei rachete ULA, Atlas V, cu cerul pe fundal