Un meteorit de 10 ori mai luminos decât Luna a detunat pe cer. Unde a fost observat

Un meteorit de 10 ori mai luminos decât Luna a strălucit pe cer și a creat un zgomot considerabil deasupra statelor Mississippi, Arkansas și Louisiana, SUA.

Publicat: 19 mai 2022, 10:31

Un meteorit în flăcări a fost observat pe cer deasupra statelor Mississippi, Arkansas și Louisiana, din Statele Unite ale Americii. Evenimentul a avut loc pe 27 aprilie. Obiectul cosmic a detunat pe cer, cu un zgomot care a fost auzit de localnici.

Potrivit NASA, meteoritul în flăcări a creat o priveliște impresionantă pe cer, scrie Live Science

Meteoritul a fost observat de localnici în jurul orei locale 08:03 de dimineață. El a zburat și deasupra fluviului Mississipii, în apropiere de orașul Alcorn.

Un meteorit de 10 ori mai luminos decât Luna a detunat pe cer

Bucăți din meteorit s-au desprins în zbor, ce a creat zgomote considerabile în zonă. Vibrațiile provocate de obiectul cosmic au lovit cu o forță echivalentă cu 3 tone de TNT, potrivit NASA

Fenomenul a fost descris de o localnică din Vicksburg, Mississippi, drept „un bolid portocaliu de mărimea unui mingi de basket, cu o coadă albă în urma lui ”.

Un meteorit de 10 ori mai luminos decât Luna fost observat nu doar de la sol. În același timp, Geostationary Light Mapper (GLM), de pe sateliții National Oceanic and Atmospheric Administration, a detectat mai multe sclipiri, pe măsură ce roca spațială s-a rupt în atmosferă.

„Acesta e unul dintre evenimentele mai frumoase pe care le-am văzut în datele GLM,” a declarat Bill Cooke. El conduce Meteoroid Environments Office, din cadrul NASA.

Meteoritul în flăcări a provenit dintr-un asteroid, cu un diametru de aproximativ 1 metru. Acesta avea o greutate de aproximativ 40 de kilograme, potrivit NASA.

Un meteorit de 10 ori mai luminos decât Luna a fost observat de localnici și de către experți. Acesta a atras atenția la sol nu doar cu aspectul inedit, ci și cu zgomotul provocat.

Meteoritul avea o viteză de aproape 35.000 de km/h

Meteoritul a atins viteza de 34.175 de km/h atunci când a intrat în atmosfera Pământului. Treptat, el s-a rupt în bucăți, proces ce a cauzat priveliștea extraordinară pe cer.

Într-un final, roca spațială, ce era un meteorit de 10 ori mai luminos decât Luna, s-a dezintegrat complet deasupra mlaștinilor din apropierea Minorca, Louisiana, Statele Unite ale Americii.

Meteoritul de pe Marte care infirmă teoriile despre viața pe Planeta Roșie – află ce au dezvăluit experții despre roca spațială.

Astfel de meteoriți pot fi mai strălucitori decât Venus, potrivit American Meteor Society. În acest caz, meteoritul a fost și un bolid. Potrivit definiției experților, pentru a intra în această categorie, un meteorit trebuie să fie strălucitor, dar să aibă și o coadă ce explodează aprins.

Peste 30 de oameni au observat bolidul ce a zburat deasupra statelor din SUA, potrivit ABC News. Acesta nu e prima rocă spațială care atrage atenția în acest an.

Recent, un asteroid a fost depistat cu 2 ore înainte să ajungă pe Pământ. În plus, experții au descoperit un alt asteroid, care va urmări Pământul timp de 4.000 de ani.

Pată solară pe Soare, pe fundal negru, la fel ca „șarpele” de pe suprafața Soarelui