Una dintre cele mai mari comete descoperite vreodată se îndreaptă către Sistemul Solar. Cât de mult se va apropia de Pământ

Una dintre cele mai mari comete descoperite vreodată se va apropia de centrul Sistemului Solar în curând. Cometa Bernardinelli-Bernstein va oferi experților oportunitatea să studieze astfel de obiecte spațiale.

Publicat: 8 februarie 2022, 11:25

Cometa Bernardinelli-Bernstein a fost descoperită pe 20 octombrie 2014, cu ajutorul unui telescop aflat în Deșertul Atacama, din Chile. Din acel moment, au trecut 7 ani până când experții au putut identifica micul punct de lumină drept o cometă primordială.

Bernardinelli-Bernstein ar putea fi cea mai mare cometă studiată cu telescoape moderne, potrivit National Geographic.

Aceasta a fost anunțată oficial drept o cometă în luna iulie 2021. Acum, experții au publicat un studiu despre Bernardinelli-Bernstein și traiectoria sa, în The Astrophysical Journal Letters.

„Telefonul meu sună încontinuu. Nu mă așteptam la așa reacție din partea comunității științifice, precum cea la această descoperire,” a declarat Pedro Bernardinelli, din cadrul Universității din Washington. El a descoperit cometa alături de Gary Bernstein.

Cei doi susțin că Bernardinelli-Bernstein are un nucleu cu un diametru de 150 de kilometri. E cea mai mare estimare pentru o cometă, din ultimele decenii. Care e motivul surprinzător pentru care NASA încă nu a trimis oameni pe Marte.

În următorul deceniu, Bernardinelli-Bernstein, una dintre cele mai mari comete descoperite vreodată, va deveni din ce în ce mai luminoasă, pe măsură ce se va apropia de centrul Sistemului Solar.

Ea se va apropia cel mai mult de Pământ pe 21 ianuarie 2031. În acel moment, se va afla la un miliard de mile distanță de Soare. Se va afla la o distanță de Pământ similară cu cea dintre planeta noastră și Saturn, de peste 1 de kilometri în cel mai apropiat punct.

După acest moment, cometa își va continua traseul și se va întoarce în zonele exterioare ale Sistemului Solar. Ea va fi vizibilă și în deceniul 2040.

Cometa Bernardinelli-Bernstein provine din norul Oort

În funcție de cantitatea de gaz pe care o va emite cometa pe măsură ce se va topi gheața de pe ea, pe măsură ce se va apropia de Soare, Bernardinelli-Bernstein ar putea fi la fel de luminoasă precum Titan, cea mai mare lună a planetei Saturn.

Bernardinelli-Bernstein, una dintre cele mai mari comete descoperite vreodată provine din norul Oort. Acesta e o grupare sferică, aflată la o distanță de Soare de mii de ori mai mare decât cea dintre Pământ și stea. Vehiculul spațial Yutu 2 a surprins o „cabană misterioasă” în partea întunecată a Lunii.

Potrivit experților, cometa înconjoară Soarele o dată la câteva milioane de ani. Doar 3 astfel de comete similare, din norul Oort, au fost descoperite până acum. Bernardinelli-Bernstein a fost zărită inițial când se afla la 2.7 miliarde de mile distanță, un record pentru o cometă.

Experții deja calculează dacă Bernardinelli-Bernstein, una dintre cele mai mari comete, ar putea fi vizitată cu ajutorul unei nave spațiale, atunci când se va apropia de Pământ. În acest moment, nu a fost planificată nicio misiune oficială.

Potrivit National Geographic, o misiune ar putea ajunge pe cometă în 2033 dacă aceasta va fi lansată în 2029.

Astronomii estimează acum și de câte ori ar mai fi vizitat cometa Sistemul Solar. Ei vor sa determine cât de mult s-a schimbat aceasta ca urmare a expunerii la razele solare. Potrivit calculelor, în 2031, cometa se va apropia mai mult de Soare decât a făcut-o în cel puțin 3 milioane de ani.

Asteroid care se îndreptă către Pământ. Un asteroid s-a prăbușit pe Pământ după ce a fost identificat