Experții au dezvăluit harta organelor din corp. Detaliul din anatomia umană care i-a surprins

Experții au dezvăluit harta organelor din corp, în încercarea de a înțelege mai profund modul în care funcționează fiecare element.

Publicat: 23 iunie 2024, 7:44 / Actualizat: 23 iunie 2024, 10:32

O echipă de cercetători a publicat un adevărat atlas de imagini impresionante cu 3 organe vitale din corpul uman. Cu ajutorul acestora, au arătat cum tipurile de celule sunt aranjate și interacționează.

Detaliile din imagini ajută la aprofundarea înțelegerii noastre a biologiei umane și a modului în care poate fi afectată de boli, scrie Science Alert

Experții au folosit 3 metode pentru a genera atlasul celulelor.

Experții au dezvăluit harta organelor din corp

Una dintre echipele de experți, condusă de Sanjay Jain, necrolog în cadrul Universității din Washingtpn, a folosit metoda transcriptomică. Astfel, experții au dezvăluit modul în care instrucțiunile genetice din ADN sunt citate individual de celule. Cu ajutorul acestei metode, au realizat o hartă a rinichilor.

În același proiect în care a fost dezvăluită harta organelor din corp, o echipă condusă de Michael Snyder, expert în cadrul Universității de Medicină Stanford, a folosit anticorpi fluorescenți pentru a crea o hartă a intestinului. După aceea, țesutul a fost analizat cu un microscop.

O altă echipă a analizat placenta. Aceasta a fost descrisă drept „cel mai important organ din corp, dar, paradoxal, cel mai puțin înțeles”.

Michael Angelo, din cadrul Universității Stanford, și colegii săi au analizat porțiuni de țesut al placentei ce au fost tratate cu ioni metalici legați chimic de anticorpi. Aceștia se puteau lega de compuși esențiali de pe suprafața celulelor. Experții s-a axat pe locul în care celulele placentei se atașau de peretele uterului.

Experții au creat harta organelor din corp cu mai multe mostre, din stadii diferite ale procesului. Pentru placentă, au cercetat țesutul în perioada de 6 – 20 de săptămâni de gestație. Astfel, experții au înțeles interacțiunile dintre celulele placentare și celulele imunitare ale mamei și artere. Ambele trebuie să se ajusteze pentru a face loc placentei în timpul sarcinii.

Organele „coexistă armonios” în corp

Cu acest proiect, experții au oferit o imagine complexă a corpului uman. Procesul permite o „coexistență pașnică între celulele uterine materne și cele din placenta fetusului, care sunt diferite din punct de vedere genetic”.

În cazul intestinului, ce a fost studiat pentru harta organelor din corp, experții au concluzionat că mâncarea ultra-procesată duce la inflamarea celulelor. Echipa lui Snyder a descoperit schimbări semnificative din punct de vedere al modului în care sunt aranjate celulele.

Află și care sunt cele mai dăunătoare alimente pentru dinți.

Cu acest studiu, experții au descoperit „cartiere” de celule imunitare. Acestea sunt pregătite să acționeze la cel mai mic semnal. În plus, au găsit și noi subtipuri de celule epiteliale care acoperă intestinul.

Astfel de date pot ajuta experții să studieze mai amănunțit boli digestive și ce impact are mâncarea asupra țesutului.

În studiu au fost analizați și peste 90 de rinichi. Jain și colegii săi au scos în evidență canalele de comunicare dintre celule. Au identificat și celulele în care căile de vindecare se pot defecta în cazul unei răni sau boli.

„Cu aceste informații, putem să începem să ne gândim la medicamente. Sau mici ținte moleculare care pot preveni progresia bolii. Și care pot susține recuperarea după rănnire,” a declarat Jain.

Femeie care a câștigat Jocurile Olimpice din Brazilia, pentru a ilustra ce efect ar avea jocurile Olimpice