Acarienii care trăiesc pe fața noastră s-ar putea „contopi cu oamenii”. Cum e posibil

Acarienii care trăiesc pe fața noastră se schimbă. Experții cred că aceștia s-ar putea „contopi cu oamenii” în scurt timp.

Publicat: 23 iunie 2022, 13:16

Acarienii care trăiesc pe pielea majorității oamenilor au 8 picioare și se pot găsi și pe față. Aparent, ele devin organisme atât de simple, încât s-ar putea „contopi cu oamenii”, susține un nou studiu.

Acarienii Demodex folliculorum se găsește pe fața, genele și sfârcurile celor mai mulți oameni. Ei se mișcă printre folicule în căutarea unui partener, pentru reproducere, scrie Daily Mail.

Potrivit experților din cadrul Universității din Reading, ce au secvențiat genomul acestor creaturi pentru prima dată, specia prezintă semne de consangvinizare avansată.

Acarienii care trăiesc pe fața noastră s-ar putea „contopi cu oamenii”

Ca urmare a acestei consangvinizări, acarienii lepădă gene și celule care nu sunt necesare. Echipa susține că aceste creaturi sunt acum într-o tranziție. De la paraziți externi, ei ar putea deveni „simbionți interni”, ce ar supraviețui în corpul uman.

Acarienii care trăiesc pe fața noastră au o lungime de doar 0.3 milimetri. Ei sunt transmiși în timpul nașterii. În studiu, experții au analizat obiceiurile de împerechere ale acestor organisme, precum și caracteristicile fizice și viitorul lor. Experții au folosit analiza ADN pentru acești factori.

Potrivit dr. Alejandra Perotti, co-autor al studiului: „Am descoperit că acești acarieni au o aranjare diferită a genelor ce țin de anumite porțiuni ale corpului față de specii similare. Acest lucru se datorează faptului că se adaptează la o viață la adăpost, în interiorul porilor.”

„Aceste schimbări la nivelul ADN-ului a dus la unele aspecte ale corpului și comportamente neobișnuite,” a continuat dr. Perotti.

Un parazit care infectează 50% din populația umană preferă un anumit țesut din corp – află ce regiune esențială atacă.

Acești acarieni duc o viață izolată, fără pericole externe. Din acest motiv, ei se leapădă de gene și celule de care nu au nevoie. În acest moment, supraviețuiesc cu un număr minim de proteine. Printre genele care se pierd se numără și cele care îi protejează împotriva radiațiilor UV și cele care permit animalelor să fie trezite de lumina soarelui. Acest proces ar explica de ce acarienii care trăiesc pe fața noastră au un comportament nocturn.

Acarienii nu cauzează afecțiunile pentru care au fost acuzați.

Studii precedente au sugerat că acești acarieni nu au un anus. Ca urmare, unii experții au concluzionat că materia fecală se adună în corpul lor și e eliberată atunci când mor. Din acest motiv, aceste creaturi au fost acuzate că produc mai multe afecțiuni la nivelul pielii și ochilor. Printre acestea se numără și rozaceea.

Noul studiu confirmă faptul că aceste organisme au anus. Ca urmare, experții au concluzionat că acarienii care trăiesc pe fața noastră au fost „acuzați pe nedrept” că produc aceste condiții.

Diversificarea populației, prin noi parteneri, au putea duce la introducerea unor noi gene în specie. Dar acești acarieni nu sunt expuși la parteneri potențiali. În schimb, specia lor dă dovadă de consangvinizare.

Recent, experții au descoperit o nouă parte a corpului uman – află ce au găsit în plămâni

Ca urmare, specialișii cred că acești acarieni vor deveni simbionți. În plus, experții au avertizat că specia s-ar putea afla „într-un punct mort din punct de vedere al evoluției”.

„Asocierea îndelungată cu oamenii ar putea sugera că au roluri simple, dar importante și benefice,” a declarat dr. Henk Braig, co-autor al studiului, din cadrul Universității Bangor. „De exemplu, ne-ar putea menține porii de pe față desfundați.”

Imagine cu un creier, pe albastru, cu mov în interior. Experții susțin că izolarea socială ar schimba structura creierului