Experții au descoperit o nouă parte a corpului uman. Ce au găsit în plămâni

Experții au descoperit o nouă parte a corpului uman, ascunsă în plămâni, ce are un rol extrem de important.

Publicat: 6 aprilie 2022, 15:38 / Actualizat: 6 aprilie 2022, 16:38

Cercetătorii au găsit un nou tip de celulă, ascunsă în ramurile delicate ale arborelui bronșic din plămâni. Aceste celule au un rol extrem de important în funcționarea corespunzătoare a sistemului respirator.

În plus, descoperirea celulelor ar putea duce la noi tratamente ce ar putea fi folosite în cazul efectelor cauzate de fumat, potrivit unui nou studiu, scrie Live Science

Celulele sunt numite secretorii căilor respiratorii (RAS). Acestea se găsesc în bronhiole, la capătul cărora se află alveolele pulmonare care au un rol extrem de important în fluxul oxigenului și dioxidului de carbon din sânge.

Experții au descoperit o nouă parte a corpului uman

Noile celule RAS sunt similare cu celulele stem. Acestea ar fi capabile, însă, să repare celule din alveole care au fost deteriorate și le pot transforma în unele noi.

Până acum, plămânii șoarecilor au fost folosiți pentru experimente menite pentru sistemul respirator uman. Această particularitate a dus la lacune notabile când vine vorba de plămânii umani.

Pentru a înțelege mai bine diferențele dintre plămâni la nivelul celulelor, echipa de cercetare a luat mostre de țesut de la donatori umani sănătoși. Au analizat genele din fiecare celule. Astfel, experții au descoperit o nouă parte a corpului uman, celulele RAS.

Recent, experții au descoperit un nou mușchi în corpul uman.

„Se știe de ceva timp că arborele bronșic din plămânii umani e diferit față de cel din plămânii șoarecilor,” a declarat Edward Morrisey, din cadrul Perelman School of Medicine. „Dar noile tehnologii ne-au permis abia recent să luăm mostre și să identificăm tipuri unice de celule.”

Experții care au descoperit o nouă parte a corpului uman au găsit celulele RAS și în plămânii dihorilor. Această specie are un sistem respirator mai apropiat de cel al oamenilor decât șoarecii. Experții anticipează ca cele mai multe mamifere să aibă celule RAS în plămâni, potrivit lui Morrisey.

Ce rol au celulele nou descoperite

Potrivit experților, celulele RAS au 2 funcții principale în plămâni. În primul rând, secretă molecule care mențin stratul fluid din bronhiole. Astfel, ele previn colapsul micilor căi respiratorii și maximizează eficiența plămânilor.

Experții au descoperit că celulele RAS, o nouă parte a corpului uman, mai au un rol. Acestea sunt celule progenitoare pentru celulele de tipul alveolar 2 (AT2). Acestea sunt alveole speciale ce secretă o substanță folosită pentru repararea alveolelor rănite.

Află cum funcționează imprimanta care „tipărește” piele umană.

„Celulele RAS sunt ceea ce noi am numit progenitori facultativi,” a declarat Morrisey. „Ceea ce înseamnă că se comportă precum celulele progenitoare, dar au și roluri funcționale importante pentru menținerea sănătății căilor respiratorii.”

Experții cred că celulele RAS ar putea avea un rol important în cazul bolilor cauzate de fumat. Teoretic, aceste celule ar putea preveni sau atenua efectele anumitor boli, prin repararea alveolelor.

Experții suspectează, însă, că fumatul poate deteriora sau chiar distruge noile celule. Sunt necesare noi cercetări pentru a determina dacă acest proces are loc cu adevărat. Studiul a fost publicat pe 30 martie în jurnalul Nature.

Bărbat cu barbă roșcată care doarme cu un ursuleț în brațe. Experții cred că o nouă tehnologie poate să ajute oamenii să slăbească în timp ce dorm