Cercetătorii au creat un tratament revoluționar pentru diabet. Cum funcționează

Cercetătorii au creat un tratament revoluționar pentru diabet, o boală ce încă nu are leac și afectează milioane de oameni din întreaga lume.

Publicat: 15 iunie 2022, 7:23

Diabetul de tip afectează 1.8 milioane de oameni doar în SUA și alte milioane de oameni în întreaga lume. Acum, experți din cadrul Universităților din Missouri, Harvard și Georgia Tech vor lucra împreună pentru a crea un nou tratament.

Acesta presupune transplantarea celulelor pancreatice care produc insulină, potrivit SciTech Daily

Deși diabetul de tip 1 apare de cele mai multe ori în copilărie sau în adoloescență, poate să se dezvolte și mai târziu.

Cercetătorii au creat un tratament revoluționar pentru diabet

În ciuda cercetării continue, diabetul de tip 1 nu are leac. Metodele de tratament includ administrarea insulinei, monitorizarea dietei și mișcarea. Acum, experții cred că au găsit altă soluție.

Cercetători din cadrul Universitatea din Missouri, Georgia Institute of Technology și Universitatea Harvard au demonstrat eficiența unui tratament revoluționar pentru diabet. Studiul a fost publicat în Science Advances.

Metodele lor, folosite pe animale, presupun transferul celulelor pancreatice care produc insulină de la un donator, la un recipient. Acest transplant nu presupune folosirea medicamentelor imunosupresoare.

Potrivit lui Haval Shirwan, unul dintre autorii principali ai studiului, e posibil ca sistemul imunitar al persoanelor cu diabet de tip 1 să se defecteze până în punctul în care se poate considera pe sine o țintă.

Diabetul îngreunează capacitatea corpului de a produce sau utiliza insulina. Acesta e un hormon care ajută în gestionarea glucozei din sânge. Acum, experții susțin că acest tratament revoluționar pentru diabet poate ajuta.

Recent, experții au descoperit o nouă parte a corpului uman – află ce au găsit în plămâni.

„Sistemul imunitar e un mecanism de apărare controlat care asigură bunăstarea indivizilor într-un mediu plin de infecții,” a declarat Shirwan. „Diabetul de tip 1 se dezvoltă atunci când sistemul imunitar identifică eronat celulele care produc insulină din pancreas drept infecții. Și le distruge. În mod normal, atunci când un pericol perceput e eliminat, mecanismul de comandă și control al sistemului imunitar se activează pentru a distruge orice celule care au scăpat. Dar, dacă acest mecanism dă greș, boli precum diabetul de tip 1 poate să apară.”

Tratamentul împotriva diabetului folosește o tehnologie inovativă

În ultimele 2 decenii, Shirwan și colega sa, Esma Yolcu, au studiat mecanismele de apoptoză ce previn celule imunitare să cauzeze diabetul sau respingerea celulelor pancreatice transplantate. Ei au descoperit că atașarea molecului FasL pe suprafața celulelor poate ajuta.

„Echipa noastră a deschis drumul cu o tehnologie ce permite producerea unei forme noi a FasL și prezentarea sa pe celulele pancreatice transplantate, pentru a preveni respingerea de către celulele imunitare,” a declarat Shirwan despre acest tratament revoluționar pentru diabet.

Un avantaj al acestei metode e faptul că pacienții nu trebuie să ia medicamente imunosupresoare toată viața.

Recent, experții au descoperit noi indicii despre ce cauzează cancerul.

„Marea problemă cu aceste medicamente imunosupresoare e că nu sunt specifice. Așa că pot avea multe efecte adverse, precum șanse mai mari de dezvoltare a cancerului,” a declarat Shirwan. „Așa că, folosind tehnologia noastră, am găsit un mod prin care putem modula sau antrena sistemul imunitar să accepte, nu să respingă, aceste celule transplantate.”

Metoda lor folosește o tehnologie inclusă într-un brevet depus de Universitatea din Louisville și Georgia Tech. O companie comercială a primit licența pentru această tehnologie. Compania vrea să obțină aprobarea FDA pentru a începe testele pe oameni.

Drogul care ar trata o tulburare psihiatrică. Ce tratament neobișnuit au propus experții