Zephalto e o nouă companie spațială comercială, din Europa. Folosește baloane pentru turismul spațial. Cea mai nouă ofertă a companiei include un prânz în spațiu, o experiență cu adevărat inedită.
Cel mai scump prânz din lume oferă o experiență unică. De ce costă mai mult decât câștigă unii oameni toată viața
Cel mai scump prânz din lume oferă o experiență unică, cu un preț mai mare decât pot câștiga unii oameni toată viața.
Vincent Farret d’Astiès, fondatorul și inginerul Zephalto a colaborat cu agenția spațială franceză pentru a dezvolta ideea unică, potrivit Bloomberg.
Cel mai scump prânz din lume oferă o experiență unică
Pentru fiecare zbor, locurile sunt limitate la doar 6 pasageri. Zephalto vrea să ofere ospitalitatea franceză în spațiu. Ca urmare, meniul va include mâncare și băuturi rafinate. Momentan, compania plănuiește 60 de zboruri în fiecare an, începând cu anul 2025.
Cel mai scump prânz din lume oferă o experiență unică la un cost pe măsură. Prețul pentru fiecare persoană e de 132.000 de dolari.
Balonul va duce turiștii în spațiu. Va fi umplut cu heliu sau hidrogen și va fi lansat din Franța, cu 2 piloți la bord. Balonul va urca la o înălțime de 25 de kilometri în stratosferă. E o altitudine de 3 ori mai mare decât cea pe care o ating avioanele comerciale.
Zborul va dura 1 oră jumătate. După ce va fi atinsă altitudinea maximă, balonul va rămâne în spațiu timp de 3 ore. În acest timp, turiștii vor putea admira priveliștea care a fost văzută doar de către astronauți până acum.
Turiștii vor putea admira curba Pământului, drept o linie albastră. Chiar dacă se vor afla la acea altitudine, nu vor avea de-a face cu gravitația 0. În schimb, se vor bucura de cel mai scump prânz oferit vreodată până acum.
Coborârea pe Pământ va dura tot 1 oră jumătate. În total, drumul și prânzul durează 6 ore.
Potrivit lui Farret d’Astiès, la o altitudine de 25 de kilometri, te afli în întunericul spațiului și 98% din atmosferă se află sub tine. Din acest motiv, compania a ales această altitudine.
Zephalto vrea să ofere un prânz de lux în spațiu
Zephalto se diferențiază față de competitorii americani pentru că aterizează pe sol, în loc de ocean. În plus, compania a pus accentul pe lux în călătoriile sale spațiale. Spre deosebire de rachete, baloanele spațiale oferă o experiență de turism spațial mult mai liniștită, ce nu necesită antrenament.
Și China a anunțat că va deschide stația Tiangong pentru turism spațial.
Cei care pot zbura la bordul unui avion comercial pot zbura și în spațiu cu astfel de baloane. Astfel, se pot bucura de cel mai scump prânz, într-un mediu la care foarte puține persoane vor avea acces.
Cercetătorii și cei care studiază vremea au folosit baloane capabile să atingă stratosfera încă din anii 1930. Zephalto ar fi prima companie care ar oferi turism cu un echipaj la bord în astfel de baloane. Și primul turist spațial va părăsi din nou planeta în următorii ani.
Compania l-a recrutat pe designer-ul Joseph Dirand pentru a crea interiorul balonului. Acesta vrea să ofere turiștilor o priveliște neobstrucționată a Pământului, potrivit Greek Reporter.
„Sper ca oaspeții noștri să se întoarcă pe Pământ cu o nouă perspectivă asupra planetei noastre prețioase, frumuseții ei și cum să o protejăm mai bine,” a declarat Dirand.