O mare parte din profitul Google se datorează nu doar serviciilor pe care le oferă, ci mesajelor publicitare pe care le oferă pe diferitele platforme pe care le deține. Recent, gigantul tech a fost acuzat de un monopol în acest domeniu.
Google a pierdut un proces antitrust important în SUA. Ce nu mai poate face gigantul tech de acum
Google a pierdut un proces antitrust împotriva Departamentului de Justiție din SUA, după ce gigantul tech a fost acuzat că are monopol în domeniul publicității în industria tech.

Acum, Google a pierdut acest proces intentat de Departamentul de Justiție din SUA, scrie The Verge.
E cel mai recent proces pierdut de gigantul tech, după cazul Google Search.
Google a pierdut un proces antitrust important în SUA
Potrivit verdictului, practicile folosite de Google împotriva competitorilor săi în 2 piețe notabile au „afectat negativ substanțial” utilizatorii și terții. Google a pierdut un proces antitrust după ce compania a fost acuzată de aceste tactici pentru a suprima competitorii.
„Reclamanții au demonstrat că Google a participat activ la acțiuni anticompetitive pentru a cumpăra și menține monopolul în piețele de publicare a mesajelor de publicitate și schimbului de mesaje publicitare, pentru publicitatea online pe Internetul deschis,” a concluzionat judecătoarea Leonie Brinkema.
„De peste 1 deceniu, Google și-a legat serverul de publicitate și cel de schimb de mesaje publicitare împreună, prin politici contractuale și integrare tehnologică. Ceea ce a permis companiei să pună la punct și să își protejeze monopolul în aceste 2 piețe,” a continuat Brinkema.
Brinkema a dat verdictul de vinovat pentru Google în „secțiunile 1 și 2 din Actul Sherman” din cauza acestor practici. Dar a respins acuzația potrivit căreia Google ar fi avut un monopol și în sectorul rețelelor publicitare.
Citește și: Europa lansează alternativă gratuită pentru Microsoft Word și Google Docs. Cum funcționează DOCS
„Am câștigat jumătate din acel proces și vom face apel pentru cealaltă jumătate,” a declarat Lee-Anne Mulholland, directoare în cadrul Google, după ce gigantul tech a pierdut un proces antitrust important în SUA.
„Curtea a concluzionat că uneltele noastre de publicitate și achizițiile noastre, precum DoubleClick, nu au dăunat competiției,” a continuat Mulholland. „Nu suntem de acord cu decizia Curții cu privire la uneltele noastre publicitare. Cei care vor să publice mesaje publicitare au numeroase opțiuni. Și aleg Google pentru că unele noastre tech sunt simple, accesibile și eficiente.”
Reprezentanții Google susțin că vor să facă apel
Verdictul a fost similar cu cel oferit de judecătorul Amit Mehta în cazul Search. Și judecătoarea Brinkema a avertizat compania că nu a păstrat documente și comunicări interne pe aceste subiecte.
Potrivit lui Brinkema, o aplicație de mesagerie internă a „șters dovezile conversațiilor între angajați”. Mai mult, judecătoarea a declarat că așa ceva „poate fi sancționat”.
Citește și: Google confirmă o ștergere eronată a datelor utilizatorilor. Cum îți dai seama dacă ai fost afectat și ce poți face
Dar că, în acest caz, Curtea nu a sancționat compania pentru dovezile care au fost șterse pentru că a putut ajunge la un verdict și fără aceste conversații, doar cu ajutorul mărturiilor și dovezilor care au fost depuse.
Departamentul de Justiție a SUA a argumentat că Google a monopolizat ilegal aceste 3 piețe publicitare diferite în spațiul tech. Mai mult, compania a fost acuzată și că ar fi legat aceste 3 piețe, împotriva legilor antitrust.



























