Japonia vrea să introducă gravitația artificială pe Lună. Ce proiect inedit au propus experții

Japonia vrea să introducă gravitația artificială pe Lună, într-o propunere inedită care ar ajuta la construirea unei colonii umane pe satelitul natural al Pământului.

Publicat: 29 iulie 2022, 7:23

În ultimii ani, interesul pentru singurul satelit natural al Pământului a crescut semnificativ. Numeroase agenții spațiale, din întreaga lume, au planuri de a trimite oameni pe Lună și chiar de a crea un sistem prin care aceștia ar putea locui acolo.

Cercetătorii și inginerii din cadrul Universității Kyoto și Corporației Kajima au lansat o propunere pentru o strategie în 3 etape. Aceasta ar putea duce la un trai uman sustenabil pe Lună și chiar și pe alte planete, precum Marte, scrie Gizmodo.

Japonia vrea să introducă gravitația artificială pe Lună

Viitorul explorării spațiale va necesita un mod de trai sustenabil pe luminile pe care le vor explora oamenii. În acest moment, nu există nicio strategie concretă prin care acest lucru va fi posibil.

Experți din Japonia au creat un proiect ce vrea să introducă gravitația artificială pe Lună și pe alte planete. O problemă principală a explorării universului e că șederea prelungită în spațiu afectează semnificativ corpul uman. Potrivit unui studiu recent, oasele astronauților se schimbă după doar câteva luni în microgravitație.

Din fericire, experții din Japonia vor să creeze o potențială soluție pentru această problemă.

Propunerea a fost anunțată în cadrul unei conferințe luna trecută. Deși pare SF, strategia ar putea funcția.

Ea presupune 3 elemente diferite. Primul se numește Sticla (The Glass). Aceasta e menită să stimuleze gravitația pe Lună și Marte prin forța centrifugă.

Gravitația pe Lună e aproximativ 16.5% din cea de pe Pământ. Gravitația de pe Marte e aproximativ 37.9% din cea pe care o simțim noi pe Pământ.

Experții din Japonia anticipează că Sticla de pe Lună ar putea fi construită în a doua jumătate a secolului 21. Japonia vrea să introducă gravitația artificială pe Lună cu această metodă compusă din 3 etape.

Elementele din faza sticlă sunt conuri imense, care se rotesc. Acestea vor folosi forța centrifugă pentru a simula efectele gravitației pe Pământ. Aceste conuri care se rotesc au un diametru de 100 de metri și o înălțime de 400 de metri. Vor face o rotație completă la fiecare 20 de ssecunde, ceea ce va produce o experiență 1g pen tru cei aflați în interiorul lor. 1g e echivalentul gravitației de pe Pământ.

Planul experților japonezi include 3 etape

A doua etapă din proiect presupune un „biom central complex”. Acesta ar avea rolul „relocării unui ecosistem redus în spațiu”, potrivit comunicatului oficial.

Acesta ar exista în interiorul conurilor care se rotesc. În acest mediu vor locui oamenii din spațiu, potrivit propunerii prin care Japonia vrea să introducă gravitația artificială pe Lună.

Află de ce pare Luna mai mare în unele nopți, dar mai mică în altele – explicația simplă oferită de experți.

Ultimul element din plan e o „pistă spațială în formă de hexagon”. Acesta reprezintă o infrastructură de transport ce ar putea conecta Pământul, Marte și Luna.

Sistemul ar necesita minim 3 stații diferite. Una dintre ele ar fi situată pe luna planetei Marte, numită Phobos. Una ar fi în orbita Pământului și ultima ar fi situată undeva pe Lună sau în apropierea ei. Planul ambițios necesită și tehnologii ce nu au fost perfecționate până acum.

Imagine cu Telescopul James Webb, în spațiu