Unde am putea găsi lumi extraterestre. Experții ar fi identificat zonele în care s-ar putea ascunde

Un nou studiu a indicat o zonă unde am putea găsi lumi extraterestre, care se află în aceeași galaxie ca Pământul, Calea Lactee. Până acum, experții nu au găsit forme de viață extraterestră inteligentă.

Publicat: 2 iulie 2022, 11:03

Oamenii de știință continuă să caute forme de viață inteligentă în univers. Până acum, acestea nu au fost descoperite. Un nou studiu susține că astfel de lumi extraterestre ar putea există într-o anumită regiune din Calea Lactee.

Potrivit studiului, există șanse mai mari ca aceste lumi extraterestre să existe pe sfere Dyson, scrie Live Science. Acestea ar orbita în jurul unor rămășițe de stele, similare cu Soarele, ce se numesc pitice albe.

Acestea există în mai multe locuri din Calea Lactee și ar putea fi un factor important pentru descoperirea formelor de viață.

Unde am putea găsi lumi extraterestre

Ben Zuckerman, co-autorul studiului, profesor de fizică și astronomie în cadrul Universității din California, susține că eforturile de căutare ale formelor extraterestre ar trebui concentrate pe acele sfere Dyson.

În funcție de rezultatele unui astfel de studiu, astronomii ar putea estimate cât de multe civilizații avansate s-ar găsi în galaxia noastră. Astfel, ei ar putea restrânge zonele pe care le analizează în acest scop, unde am putea găsi lumi extraterestre.

Orice civilizație avansată are nevoie de energie, pentru hrană, transport etc. În acest moment, populația de aproximativ 7.8 miliarde de oameni de pe Terra folosește în jur de 580 de milioane de milioane de jouli pentru energie, în fiecare an.

E echivalentul energetic produs de aproximativ 14.000 de milioane de tone de petrol, potrivit Live Science. În acest moment, populația planetei se bazează, în cea mai mare parte, din energia generată de combustibili fosili. Dacă s-ar baza pe energia Soarelui și fiecare centimetru de pe Terra ar fi acoperit cu panouri solare, atunci ar genera în jur de 10^17 de jouli pe secundă.

Sferele Dyson, numite după faimosul Freeman Dyson, reprezintă un factor important în această discuție, susțin experții. Dacă o civilizație avansată ar vrea să folosească energia generată de o stea, trebuie să construiască megastructuri. Acestea trebuie să fie capabile să capteze această energie.

Un nou studiu susține că o civilizație avansată ar construi astfel de sfere. Civilizația le-ar crea pentru a se folosi de energia generată de stea. Pentru că stelele au o viață finită, astfel de civilizații ar fi nevoite să caute alternative, pentru că traiul pe suprafața unei planete nu ar mai fi posibil.

Un nou studiu încurajează experții să caute sfere Dyson în jurul piticelor albe

Astfel, experții propun că unele civilizații extraterestre ar construi astfel de sfere Dyson, pentru a colecta radiația piticelor albe. Studiul despre unde am putea găsi lumi extraterestre a fost publicat în Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Potrivit studiului, civilizațiile extraterestre ar prefera să construiască sfere Dyson în jurul sistemelor stelare în care se află planeta lor. Dacă, într-adevăr, oamenii de știință ar găsi astfel de structuri, ar putea estima și cât de avansată e o civilizație extraterestră.

Experții care au lucrat la această cercetare susțin că dacă nu vor fi identificate sfere Dyson în jurul stelelor, atunci își pot restrânge estimările legate de numărul de civilizații extraterestre ce pot exista în univers.

Până acum, experții au descoperit un număr limitat de pitice albe în Calea Lactee. Acestea ar putea oferi un indiciu despre unde am putea găsi lumi extraterestre, însă.

Până acum, NASA a confirmat peste 5.000 de exoplanete dincolo de Sistemul Solar – află la ce distanță de Pământ se găsesc.

„Dacă există sfere Dyson, atunci probabil vor fi dificil de găsit. Pentru că sunt atât de multe stele ce trebuie să fie analizate,” a declarat Zuckerman. „Semnalul de la o sferă Dyson probabil va fi foarte vag în comparație cu steaua în jurul căreia orbitează.”

Sferele Dyson ar putea emite un semnal

Prezența unei sfere Dyson în jurul unei pitice albe are 2 efecte. Dacă e îndeajuns de mare și de apropiată de stea, atunci va bloca o parte din lumina stelei ce poate fi percepută de pe Pământ. Efectul e similar cu cel al exoplanetelor identificate până acum.

În plus, sferele Dyson ar putea emite și un semnal, cu ajutorul radiației infraroșii. Astfel de megastructuri ar absorbi o parte din radiația piticei albe și o va converti în energie. Pentru că nicio astfel de transformare nu e 100% eficientă, acest proces ar lăsa în urmă o amprentă de temperatură.

Unii experți cred că un astfel de contact al oamenilor cu extratereștrii ar fi o „idee groaznică”. Află care e avertismentul lui Michio Kaku și Stephen Hawking.

În acest moment, experții nu știu unde am putea găsi lumi extraterestre sau dacă acestea există în Calea Lactee.

„Unii astronomi, printre care mă număr și eu, cred că viața tehnologică ar putea fi un incident foarte rar,” a declarat Zuckerman. „Într-adevăr, e posibil să avem cea mai avansată tehnologie din galaxia Calea Lactee. Dar nimeni nu știe, așa că merită să căutăm dovezi.”

Lac de lavă, precum lacul de lavă neted ca sticla de pe Io, Luna planetei Jupiter