Un asteroid imens se îndreaptă spre Pământ azi. Cât de periculoasă e roca spațială pentru planeta noastră

Un asteroid imens se îndreaptă spre Pământ azi, 6 aprilie, potrivit experților NASA, care au calculat și dimensiunea fantastică a rocii spațiale.

Publicat: 6 aprilie 2023, 12:33

Un asteroid de mărimea unui zgârie-nori vine către Pământ, cu o viteză de 56.000 km/h. Acesta se va apropia de Pământ pe 6 aprilie 2023. Pe această dată, va avea o distanță de 7.5 ori mai mare decât cea dintre Pământ și Lună, potrivit NASA.

Din fericire, se pare că asteroidul nu se va izbi de planeta noastră. Cel mai apropiat punct de apropiere va fi de peste 1 milion de mile, scrie Live Science

Astronomii estimează că asteroidul, numit 2023 FM, are un diametru de 120 – 260 de metri. Adică aproximativ echivalentul unui zgârie-nori de 40 – 80 de etaje.

Un asteroid imens se îndreaptă spre Pământ azi

La cel mai apropiat punct, asteroidul se va afla la 2.9 milioane de kilometri distanță de planeta noastră, dincolo de orbita Lunii. Pentru că roca spațială are o dimensiune atât de mare și o traiectorie apropiată de Pământ, NASA avertizează că intră în categoria de „potențial periculoasă”.

Un asteroid imens care se îndreaptă spre Pământ și care are un diametru mai mare de 140 de metri și se apropie la o distanță mai mică de 7.48 de milioane de kilometri de planeta noastră e inclus în categoria „potențial periculos”.

NASA urmărește mii de astfel de obiecte cosmice. Chiar și o schimbare minusculă în traiectoria lor ar putea duce la o coliziune fatală cu Pământul. Ca urmare, astronomii trebuie să monitorizeze constant aceste obiecte. În plus, trebuie să le recalculeze constant și orbita.

Potrivit calculelor, niciun asteroid suficient de mare nu se va izbi de Pământ în următorii 100 de ani. În același timp, unii asteroizi sunt detectați doar cu câteva ore înainte să ajungă pe planeta noastră. Din fericire, aceștia au dimensiuni mai mici față de 2023 FM, un asteroid imens care se îndreaptă spre Pământ pe 6 aprilie.

În martie, astronomii au detectat un alt asteroid imens, numit 2023 DW. Inițial, experții au calculat că are șanse de 1 la 600 să se izbească de Pământ. Când au fost refăcute calculele, șansele au fost crescute la 1 în 1.584.

NASA are un plan să protejeze Pământul de asteroizi

Pentru a evita un impact apocaliptic precum cel care a dus la dispariția dinozaurilor, NASA a pus la punct un proiect menit să protejeze Pământul de asteroizi. Experții vor să folosească o navă pentru a schimba traiectoria unui asteroid care se apropie prea mult.

În 2022, NASA a lansat misiunea DART (Double Asteroid Redirection Test). În luna septembrie, misiunea a putut schimba traiectoria unui asteroid mic, numit Dimorphos. Această tehnică ar putea fi folosită, teoretic, când se mai îndreaptă un asteroid imens spre Pământ.

Dimorphos nu a reprezentat niciun risc pentru Pământ. Din acest motiv a și fost ales pentru a testa misiunea DART. Misiunea s-a dovedit un succes. Ca urmare, experții cred că o astfel de tehnică ar putea proteja Pământul pe viitor, dacă va fi cazul.

Important e faptul că experții trebuie să se pregătească pentru un astfel de impact. Dacă află de un asteroid periculos cu câțiva ani înainte să ajungă în apropierea Pământului, atunci o astfel de strategie poate avea succes.

Ce se găsește în centrul Lunii. Cercetătorii au confirmat în sfârșit adevărul