Telescopul James Webb a realizat o descoperire considerată imposibilă până acum. Ce a găsit în univers

Telescopul James Webb a realizat o descoperire considerată imposibilă și imaginea inedită a fost publicată pe Internet.

Publicat: 27 iunie 2024, 12:20

Telescopul James Webb, ce a costat 10 miliarde de dolari, demonstrează din nou că a meritat investiția semnificativă. De când a fost lansat în spațiu, observatorul a realizat mai multe descoperiri inedite.

Recent, a realizat o descoperire care a fost considerată imposibilă până acum, scrie Mashable.

Pentru prima dată, a reușit să surprindă grupuri de stele din interiorul unei galaxii extrem de vechi. Acestea sunt prinse gravitațional de alte grupuri de stele.

Telescopul James Webb a realizat o descoperire considerată imposibilă până acum

Aceste galaxii au apărut după doar 460 de milioane de ani de când a fost creat universul. Adică James Webb s-a putut uita prin 97% din timpul cosmic pentru a le surprinde.

Astfel, Telescopul James Webb a realizat o descoperire considerată imposibilă până acum. Această imagine din profunzimea universului a devenit posibilă datorită complexității Telescopului. Are o oglindă placată cu aur de 6.4 metri, care a fost ajutată de un fenomen numit „obiectiv gravitațional”.

În imagine, se vede o grupare imensă de galaxii. Fiecare dintre ele conține sute de miliarde de stele, milioane de găuri negre și, probabil, trilioane de planete.

Masa combinată a acestor galaxii deviază spațiul, precum un obiect greu care stă pe o saltea. Ca urmare, e creat un fenomen similar cu o lupă imensă.

„Complexitatea incredibilă a James Webb și rezoluția unghiular la lungimi de undă apropiate de infraroșu, în combinație cu lupa gravitațională creată de grupul masiv de galaxii aflate în prim plan, a permis această descoperire,” a declarat Larry Bradley, expert din cadrul Space Telescope Science Institute, ce gestionează Telescopul.

Telescopul James Webb a realizat o descoperire considerată imposibilă până acum cu ajutorul acestor factori. Demonstrează că eforturile depuse de experți din întreaga lume pentru construirea și întreținerea Telescopului au dus la un succes astronomic fantastic.

Niciun alt telescop nu ar fi putut realiza această descoperire, susțin experții

Reușita James Webb a impresionat și astronomii, care au fost surprinși de capacitățile reale ale observatorului.

„Niciun alt telescopul nu ar fi putut realiza această descoperire,” a declarat Bradley. El a condus studiul care a fost publicat în jurnalul Nature.

Telescopul James Webb a realizat o descoperire considerată imposibilă și ne-a oferit o privire în începuturile universului. Imaginea pe care a surprins-o e fără precedent.

Aproape fiecare obiect din imagine reprezintă o întreagă galaxie. Excepția e reprezentată de stelele din prim-plan. Galaxiile albe din centru fac parte din grupul galactic masiv SPT-CL J0615−5746. Acestea creează efectul de lentilă gravitațională.

Aceasta nu e singura imagine inedită pe care a surprins-o James Webb în ultima perioadă. Recent, NASA a dezvăluit o imagine surprinsă de James Webb chiar în centrul Căii Lactee. Astronomii au folosit telescopul pentru a analiza Sagittarius C (sau Sgr C), o regiune activă. Aici se formează stele.

Zona se află la 300 de ani-lumină distanță de gaura neagră imensă care se află în „inima Căii Lactee”, o altă descoperire inedită. Gaura neagră poartă denumirea de Sagittarius A*. Un an-lumină e echivalent cu 9.46 de trilioane de kilometri. Reprezintă cât de departe poate ajunge lumina într-un singur an.

Explozie cosmică, precum cea unică în viață, în nuanțe de albastru, pe fundal negru