„Super roșia” care produce mai multă vitamină D. Ce boli ar putea preveni, potrivit experților

„Super roșia” care produce mai multă vitamina D ar putea avea un efect benefic asupra sănătățiii și la prevenirea unor boli precum Parkinson, cancer și demență.

Publicat: 24 mai 2022, 15:17

„Super roșiile” au fost modificate genetic, cu ajutorul tehnologiei CRISPR, pentru a produce mai multă vitamina D. Aceasta ar putea duce la reducerea deficienției de vitamină D la nivel mondial.

Experți din Marea Britanie au folosit tehnica pentru a edita gene care transformă provitamina D3 în colesterol, scrie Daily Mail

Potrivit acestora, strategia permite roșiei să rețină mai mult din provitamină. Aceasta poate fi convertită în vitamina D prin expunerea la soare.

„Super roșia” care produce mai multă vitamină D

Experți din cadrul John Innes Centre susțin că nivelul de vitamina D care se găsește într-una din aceste roșii e echivalent cu nivelul de vitamina D din 2 ouă sau 28 de grame de ton. Potrivit Daily Mail, prin oferirea necesarului zilnic de vitamina D, poate fi redus riscul apariției unor boli precum cancer, Parkinson și demență.

Echipă de cercetători a editat materialul genetic al roşiilor pentru a deveni o sursă robustă de vitamina D, scrie agerpres.ro. Astfel, au obținut „super roșia” care produce mai multă vitamină D

Aceasta reglează nutrienţi cum ar fi calciul, esenţial pentru a menţine oasele, dinţii şi muşchii sănătoşi, informează Reuters.

Colonia lui Elon Musk de pe Marte nu va permite oamenilor să mănânce carne – află de ce vor avea primii „marțieni” o dietă vegană.

Deşi vitamina D este produsă în organism după expunerea la razele soarelui, sursa sa majoră se află în alimentaţie. În mare parte, în produse lactate şi în carne.

Niveluri scăzute de vitamina D sunt asociate cu o serie de afecţiuni, de la cancer la boli cardiovasculare. Acestea afectează circa 1 miliard de persoane la nivel global, au spus cercetătorii.

Frunzele de roşii conţin în mod natural unul dintre componentele constitutive ale vitaminei D3, denumit 7-DHC. Vitamina D3 este considerată cea mai potrivită pentru creşterea nivelurilor de vitamina D din organism.

Oamenii de ştiinţă au folosit instrumentul CRISPR pentru a optimiza genomul plantei. Astfel, 7-DHC se acumula în principal în fruct, în aceeaşi măsură ca şi în frunze. Astfel, au obținut „super roșia” care produce mai multă vitamină D.

Roșiile editate genetic au fost expuse la lumina ultravioletă

După ce frunzele şi fructul feliat au fost expuse la lumină ultravioletă timp de o oră, o roşie conţinea niveluri de vitamina D echivalente cu două ouă medii sau cu 28 de grame de ton, au scris cercetătorii. Lucrarea a fost publicată în revista Nature Plants.

Cele mai multe suplimente de D3 provin din lanolină. Aceasta e extrasă din lâna de oaie. Întrucât oaia rămâne în viaţă, este o alegere potrivită pentru pentru vegetarieni, dar nu şi pentru vegani. „Super roșia” care produce mai multă vitamină D ar putea reprezenta o soluție pentru ei.

Recolta globală de cafea e în pericol – află ce s-ar putea întâmpla cu una dintre cele mai cunoscute băuturi din lume.

Oamenii de ştiinţă evaluează în prezent dacă lumina soarelui, şi nu razele ultraviolete, ar putea converti în mod eficient 7-DHC în vitamina D3.

Noi reglementări în vigoare în Marea Britanie le-au permis oamenilor de ştiinţă să evalueze această teorie. Ar putea trece o vreme, însă, până când vor ajunge pe rafturile supermarketurilor.

Pentru a compensa lipsa actuală în aportul de vitamina D din surse alimentare, două roşii modificate genetic de mărime medie ar trebui să fie suficiente, a spus autorul principal al studiului, Jie Li. El a mai precizat că este dificil de distins între o roşie modificată genetic şi o roşie sălbatică.

Strămoșii oamenilor, lângă un foc, similar cu cel folosit pentru prima mâncare gătită