Sistem anticancer găsit în celulele umane. Descoperirea care ar putea ajuta la combaterea bolii

Experți din cadrul Universității Ben-Gurion au descoperit un sistem anticancer, găsit în celulele umane. Studiul ar putea schimba modul în care e tratat cancerul.

Publicat: 3 ianuarie 2022, 12:25

Cercetători din cadrul Universității Ben-Gurion, din sudul Israelului, susțin că au descoperit o particularitate a celulelor umane ce ar putea ajuta la combaterea cancerului. Studiul a fost publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America (PNAS).

Potrivit studiului, experții au descoperit o funcție biologică a unei peptide anticancer. Aceasta ar putea inhiba proteina kinază, potrivit The Jerusalem Post

Descoperirea ar putea schimba modul în care e înțeles cancerul și cum e combătută boala.

Sistem anticancer găsit în celulele umane

Peptidele sunt lanțuri scurte de aminoacizi, unite de legături de peptide. Proteinele sunt molecule lungi compuse din unități de peptide. Proteinele kinaze sunt enzime ce pot schimba funcția unei proteine, potrivit The Jerusalem Post.

Studiul despre acest sistem anticancer, găsit în celulele umane, s-a axat pe analizarea peptidelor ce apar natural, într-o regiune specifică a mARN. Aceasta ar putea contribui semnificativ la modul în care va fi tratat cancerul pe viitor.

MARN – acid ribonucleic mesager – are un rol important în corpul uman, inclusiv codificarea proteinelor, astfel încât acestea să aibă fiecare funcții diferite. Aproximativ 40% mARN dintr-o anumită regiune includ secvențe ce codifică pentru peptide scurte. Până acum, experții se refereau la această porțiune drept cea care nu codifica, pentru că nu se știa dacă aceste peptide scurte au vreo funcție.

În studiul despre sistemul anticancer găsit în celulele umane, experții din Israel au analizat modul în care are loc acest proces și ce ar putea însemna în contextul combaterii bolii. Recent, experții au estimat vârsta maximă până la care pot trăi oamenii.

Celulele care inhibă progresia cancerului

În studiu, experții au izolat peptidele scurte, ce funcționează drept inhibitor de kinaze. Aceștia au confirmat funcția celulelor, ce nu era cunoscută până acum.

În acest sistem anticancer găsit în celulele umane, peptidele scurte inhibă progresia cancerului între stadiile de dezvoltare a celulelor de cancer prin metastază.

Proteinele trimit semnale celulelor, ce le oferă anumite instrucțiuni. Cercetătorii au demonstrat, pentru prima dată, că inhibitorii puteau bloca aceste mesaje. Astfel, ele nu erau transmise de kinaza care instruia celulele de cancer să se dividă.

„Demonstrarea clară a rolului acestei peptide e doar vârful aisbergului,” a declarat Etta Livneh, din cadrul Universității Ben Gurion.

„Acum că știm că măcar o parte din peptide au o funcție biologică, putem începe să descoperim rolul altora,” a continuat Livneh.

Acest sistem anticancer, găsit în celulele umane, ar putea schimba semnificativ modul în care e înțeleasă și combătută boala.

Cancerul e una dintre cele mai răspândite boli din lume. Aproape o treime din cazuri sunt asociate cu fumatul, greutatea în exces, consumarea alcoolului, lipsa mișcării și o dietă săracă în legume și fructe. Experții vor să analizeze și un test de sânge care ar putea detecta până la 50 de tipuri de cancer.

Potrivit estimărilor Organizației Mondiale a Sănătății, costurile legate de combaterea și tratarea cancerului sunt considerabile. În 2010, suma la nivel mondial a fost estimată la 1.16 trilioane de dolari. Aceasta a crescut în ultimul deceniu.

Telefon ținut în mână, cu jocuri de noroc pe ecran, pe fundal alb, pentru a ilustra medicamentul care ar crește riscul dependenței de jocuri de noroc