Planeta cu cele mai multe Luni din Sistemul Solar nu e Saturn. Cine i-a luat locul cu o descoperire recentă

Planeta cu cele mai multe Luni, din Sistemul Solar, nu ar fi Saturn, potrivit unei noi descoperiri în spațiu.

Publicat: 11 februarie 2023, 10:51

Jupiter e cea mai mare planetă din Sistemul Solar. În plus, are și un aspect inedit, cu o mare pată roșie și cercuri care o înconjoară. Mai mult, are și zeci de sateliți naturali. Un nou studiu a descoperit alți 12 sateliți naturali care orbitează în jurul planetei.

Astfel, Jupiter a „detronat” Saturn pentru planeta cu cei mai mulți sateliți naturali, potrivit CNet

Aceste Luni ar fi de dimensiuni mici. Dar cu ele, Jupiter are acum oficial 92 de sateliți naturali.

Planeta cu cele mai multe Luni din Sistemul Solar nu e Saturn

Astronomul Scott Sheppard, din cadrul Instituției de Știință Carnegie, din Washington, susține că observațiile cu sistemul din ultimii 2 ani au scos la iveală 12 noi Luni. Minor Planet Center, din cadrul International Astronomical Union, a publicat orbitele sateliților naturali identificați recent, ce încă nu au nume.

Cu aceste estimări, Lunile au fost confirmate oficial. Astfel, planeta cu cele mai multe Luni din Sistemul Solar e Jupiter, nu Saturn.

Saturn a deținut titlul până acum, cu 83 de sateliți naturali.

Toate Lunile descoperite acum sunt prea mici pentru a fi numite, spre deosebire de altele mai mari, precum Europa. Potrivit Sky and Telescope, ele au o orbită de peste 340 de zile.

E posibil ca Jupiter să aibă chiar și mai mulți sateliți naturali, ce vor fi descoperiți pe viitor. Chiar și așa, deține acum titlul pentru planeta cu cele mai multe Luni.

Telescopul James Webb va studia și planeta Jupiter

Telescopul James Webb a schimbat deja perspectiva astronomilor asupra universului, după aproape 1 an de funcționare. Observatorul în valoare de 10 miliarde de dolari a găsit unele dintre cele mai îndepărtate stele și galaxii de până acum.

Telescopul a fost folosit pentru a studia începutul universului, pentru a înțelege mai bine modul în care s-au format obiectele cosmice și viața pe Pământ.

Dincolo de aceste ținte aflate la sute de milioane de ani-lumină, Telescopul James Webb va studia pe viitor și Jupiter. E posibil ca observatorul să descopere și mai mulți sateliți naturali care orbitează în jurul planetei.

Cum s-ar fi format inelele planetei Saturn

Chiar dacă a pierdut titlul pentru planeta cu cele mai multe Luni, Saturn continuă să aibă un element care atrage atenție – inelele sale celebre

Astronomii cred că inelele și înclinarea în ax au fost cauzate, de fapt, de o Lună a planetei Saturn. În acest moment, planeta are 83 de sateliți naturali. Astronomii cred că în trecut a avut 84, cu încă un satelit natural numit Chrysalis.

Împreună cu ceilalți sateliți, sugerează experții, Chrysalis ar fi orbitat în jurul Saturn în urmă cu miliarde de ani. Echipa de cercetare estimează că în urmă cu 160 de milioane de ani, Chrysalis a devenit instabilă. Pentru că s-a apropiat prea mult de planetă, forța gravitațională a Saturn ar fi distrus satelitul natural. Unele dintre fragmentele Chrysalis ar fi rămas suspendate în orbită. De-a lungul timpului s-ar fi rupt în bucăți și mai mici și au ajuns în inelele planetei.

Emblema companiei Rolls-Royce, ce va crea un reactor nuclear, pe fundal de metal