Cât cântărește de fapt Calea Lactee. Cercetătorii au măsurat cu precizie masa acesteia

Cercetătorii au aflat cât cântărește de fapt Calea Lactee. Mai mulți oameni de știință chinezi au vrut să determine masa precisă a acesteia. Rezultatele la care au ajuns specialiștii sunt de-a dreptul impresionante.

Publicat: 9 octombrie 2022, 6:31

Oamenii de știință chinezi și străini au determinat masa pe care o are Caleea Lactee. Aceasta cântărește de aproximativ 550 de miliarde de ori masa Soarelui. Rezultatele obținute de specialiștii au fost împărtășite cu publicul larg prin intermediul unui articol de specialitate. Materialul a fost publicat în jurnalul Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Cât cântărește de fapt Calea Lactee

De-a lungul timpului omani de știință au încercat să determine care este masa Căii Lactee. Fiecare grup de cercetători a ajuns la rezultate diferite. De data aceasta oamenii de știință chinezi și străini au vrut să ofere publicului date mult mai concrete.

Așa s-a ajuns la concluzia că masa nou stabilită este aproape jumătate din valoarea medie măsurată de alte echipe de cercetători de-a lungul timpului, adică aproximativ un trilion de ori masa Soarelui. Oamenii de știință au ajuns la concluzia că masa Căii Lactee ar fi mult mai ”subțire” decât s-a crezut inițial. Veștile i-au bucurat pe specialiști.

Cum masa este mai puțin densă decât s-a crezut, acest lucru înseamnă că există mai puțină materie întunecată neluminoasă, dar gravitațională în galaxie. Cercetătorii spun că determinarea acestor date este foarte importantă pentru înțelegerea dinamicii pe care o are galaxia.

Există în continuare o imitare a estimărilor. Acest lucru se datorează în mare parte limitărilor observaționale, relatează Agerpres.ro.

Calculele făcute de oamenii de știință chinezi au avut la bază datele furnizate de la LAMOST, un telescop optic de referință din China și datele furnizate de către satelitul Gaia al Agenției Spațiale Europene.

Cât de importante sunt metodele prin care oamenii de știință obțin date despre galaxie

Oamenii de știință nu ar fi reușit să afle cât de mult cântărește de fapt Calea Lactee dacă nu ar fi fost datele pe care le-au primit de la LAMOST și de la Gaia. Specialiștii cunosc importanța acestor instrumente și încearcă, pe cât posibil, să le conserve și să le prelungească durata de viață. Acesta este și cazul telescopului spațial Hubble.

Hubble a fost lansat în spațiu în anul 1990 și funcționează chiar și în prezent având o acuratețe incredibilă. Deși nu are cea mai nouă tehnologie, telescopul spațial joacă un rol esențial pentru oamenii de știință. NASA și SpaceX au decis să colaboreze într-un proiect de restaurare al acestuia.

Companiile vor să prelungească durata de viață a telescopului spațial. Programul din jurul telescopului spațial va avea o durată de șase luni. NASA își dorește să aibă o colaborare de lungă durată cu Musk și compania sa, SpaceX.

Mai multe echipe vor fi trimise în spațiu pentru a colecta date despre situația telescopului. Mai apoi se dorește mutarea acestuia pe o orbită mai stabilă.

Telescopul spațial Hubble a trecut prin mai multe schimbări de-a lungul anilor. SpaceX a declarat că se angajează să susțină repararea în siguranță și îmbunătățirea telescopului spațial.

Gaură neagră, cu margine mov, pe fundal negru. Recent, experții au creat o gaură neagră în laborator