O cometă va vizita iar Pământul pentru prima dată în 50.000 de ani. Când poți vedea fenomenul extrem de rar pe cer

În următoarele săptămâni, o cometă va vizita iar Pământul, pentru prima dată în 50.000 de ani, când ar fi existat posibilitatea să fie văzută și de oamenii din Neanderthal.

Publicat: 9 ianuarie 2023, 12:08

Deși cometa a mai vizitat Pământul, ea a fost descoperită recent. Pe 1 februarie 2023, cometa C/2022 E3 se va apropia la o distanță de 42 de milioane de kilometri, prima apropiere din ultimii 50.000 de ani.

Cometa va putea fi văzută din locații unde nu există un nivel ridicat de poluare, de către cei care au telescop sau binoclu, scrie Space.com

În plus, trecerea ei va fi transmisă în direct online, de cptre Virtual Telescope Project, începând cu 12 ianuarie.

O cometă va vizita iar Pământul pentru prima dată în 50.000 de ani

Cometa C/2022 E3 a fost descoperită pe 2 martie 2022, de către astronomii Frank Masci și Bryce Bolin, cu ajutorul  Zwicky Transient Facility (ZTF), din cadrul Observatorului Palomar, California. Inițial, credeau că au de-a face cu un asteroid, pentru că lumina sa era de 25.000 de ori mai puțin luminoasă decât cea a stelelor.

În scurt timp, și-au dat seama că C/2022 E3 e o cometă, ce va vizita iar Pământul după 50.000 de ani. În momentul descoperirii, cometa se afla la o distanță de 643 de milioane de kilometri de Soare, în apropierea orbitei planetei Jupiter.

După adunarea mai multor date, experții au putut determina orbita C/2022 E3. Aceasta are o orbită de aproximativ 50.000 de ani. Ultima aprpiere a sa de Pământ ar fi abut loc în Paleolitic. Ca urmare, experții au concluzionat că și oamenii de Neanderthal ar fi putut să o vadă pe cer.

Află și care vor fi cele mai spectaculoase ploi de meteoriți din 2023.

E posibil ca aceasta să fie ultima apropiere a cometei de Pământ, însă. Ultimele date despre orbita sa sugerează că C/2022 E3 că e parabolică. Ca urmare, după ultima apropiere de Soare, cometa se va depărta de Sistemul Solar și nu se va mai întoarce.

Astfel, C/2022 E3 e o cometă va vizita iar Pământul, posibil pentru ultima dată în istorie.

Cometa C/2022 E3 se va apropia cel mai mult de Pământ pe 1 februarie 2023

Pe 12 ianuarie, cometa se va apropia cel mai mult de Soare. Din acest punct, se va micșora distanța cu Pământul, cea mai mică fiind pe 1 februarie 2023.

Pe 26 și 27 ianuarie, cometa va putea fi observată pe cer în apropiere de Ursa Mică. Pe 1 februarie, se va afla lângă constelația Camelopardalis.

Recent, NASA a confirmat cea mai mare cometă surprinsă până acum.

Există mai multe estimări despre cât de luminoasă va fi C/2022 E3, o cometă care va vizita iar Pământul, pentru prima dată în 50.000 de ani. E posibil ca aceasta să poată fi observată și cu ochiul liber, în cea de-a 3-a săptămână din ianuarie.

Observarea ei depinde foarte mult de locație de pe Pământ. În zonele în care există poluare, e posibil ca C/2022 E3 să nu fie vizibilă. E posibil, însă, din anumite puncte, cometa C/2022 E3 să fie vizibilă cu ochiul liber.

Pietre în zăpadă, similare cu meteoritul care arată ca o piatră